Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[RDS 2012 R2] Uitschakelen van start animatie via GPO

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 03:50
Ik heb een RDS 2012 R2 server waarop gebruikers extern inloggen. Het lukt mij maar niet om de Start animatie volledig uit te schakelen via GPO.
Ook via Performance settings in Advanced System Settings (Control Panel --> System) kan ik wel opties uitschakelen maar via een RDP sessie pakt hij dat niet op en worden de RDP instellingen gebruikt.

Ook dit reeds geprobeerd via GPO maar heeft geen effect.

Het enige wat werkt is in de Remote Desktop Experience instellingen op de client Menu and Window animation uit te zetten. Echter wil ik dat ongeacht deze setting dit voor iedereen op deze RDS server dit wordt uitgezet (via group policy).

Ook via GPO al gekeken naar een instelling hiervoor buiten de bovengenoemde via extern artikel maar kan hierover niets nuttigs vinden.

Anyone...? 8)7

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk op de TS bij de instellingen voor de RDS broker oid. Weet 't even niet uit m'n hoofd en heb ook geen toegang tot een systeem waar 't is ingesteld, maar je kan er iig bepaalde instellingen afdwingen, zoals ook client printing, kleur diepte e.d.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Urk
@Hero of Time: dank voor je reactie. Dat klopt inderdaad en heb ik ook afgedwongen zoals Printer redirection ed (Bij Properties van de Session Collection).
De instellingen voor animaties zijn hier echter niet te vinden, alleen client settings zoals Audio playback etc...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daar zou je ook de animaties van menu's e.d. uit moeten kunnen schakelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Urk
Hero of Time schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:43:
Daar zou je ook de animaties van menu's e.d. uit moeten kunnen schakelen.
Of ik kijk verkeerd maar this is all I have there....:

Afbeeldingslocatie: https://9vpycq.dm2302.livefilestore.com/y2pZpY4oVsm1u7dcDTf5AyTXXXtwC5_gy9x19-QFREM6qDG5bBc9AKCHwECQDPNXJWy4HSj06NbD0GCXx-4YP6kCYgrDi6QGfh9CrCnRgilJ8j8dUpzWSVsrKJr3gJMZcniS_gEfsviGCK5c6ns4V-dZg/rds.png?psid=1
De andre opties aan de linkerkant laten hier ook niets over zien...

[ Voor 6% gewijzigd door Urk op 02-04-2015 14:52 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Urk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:17:
Ook via GPO al gekeken naar een instelling hiervoor buiten de bovengenoemde via extern artikel maar kan hierover niets nuttigs vinden.
User Configuration
Administrative Templates
Windows Components
Windows Desktop Manager

En dan de setting "Do not allow Windows Animations" even op enabled zetten.

Uiteraard moet je even opletten dat je de setting in de juiste GPO enabled.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Urk
Question Mark schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:17:
[...]

User Configuration
Administrative Templates
Windows Components
Windows Desktop Manager

En dan de setting "Do not allow Windows Animations" even op enabled zetten.

Uiteraard moet je even opletten dat je de setting in de juiste GPO enabled.
Je, had ik reeds gedaan zoals je zegt, zowel in User als Computer configuration. Volgens een RSOP wordt de policy ook gewoon netjes uitgevoerd en beide instellingen staan op enabled maar helaas blijft Start animeren.... Het werkt dus niet..... 8)7

Zelfs een herstart van de gehele server maakt geen verschil :'(

Edit:
Het bizarre is ook dat wanneer ik als normale user dus inlog in de RDS sessie ik dan via System --> Advanced System Settings --> (dan moet ik Admin credentials invoeren) --> Advanced --> Performance Settings -->
Animate controls and elements inside Windows
Animate windows when minimizing and maximizing

Wanneer ik die beide opties uitzet dan wordt er niet meer geanimeerd. Echter als ik vervolgens uitlog en opnieuw inlog als dezelfde gebruiker deze instellingen dan weer aanstaan en de animaties dus ook weer actief zijn.
Wanneer ik als Admin inlog in deze RDS server staan deze opties zowieso al uit...

Het lijkt er dus op dat deze instellingen door de gekozen RDP Experience settings worden gereset ofzo...

Heel vreemd dit en heb geen idee wat hier nu mis is. Via een RSOP lijkt alles ook prima. |:(

[ Voor 37% gewijzigd door Urk op 02-04-2015 17:54 ]

• Urk
Ik heb het inmiddels via een workaround opgelost door via GP Preferences een aantal registry keys te zetten, voor de geïnteresseerden zijn dit oa:

code:
1
2
3
HKCU\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Explorer\VisualEffects\VisualFXSetting = DWORD:00000003

HKCU\Control Panel\Desktop\UserPreferencesMask = BINARY:9032038010000000

Dit werkt prima ongeacht de instellingen in de RDP connectie zelf bij Experience. :)
Pagina: 1