UPC / Chello kwalteitsmeter HaHaHa

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
UPC maakt er werk van :? :? :?

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik (in het ruime 1.5 jaar dat ik lid ben) weinig te klagen heb gehad qua snelheid en downtime. Maar ik heb genoeg ellende bij anderen gezien en gehoord. Daar heeft UPC / Chello nou dus het garantieplan voor opgezet (je weet wel die 15 piek terug als het hut gaat)

En nou is er ook de testserver. UPC stuurt een meeltje rond dat je de snelheid van je UPC netwerk kan testen. Op een goed verborgen link (die gewoon in plain text ergens weg gefrot staat !!!!) http://test.net.upc.nl/download.shtml staat het 'programma'. Ze hebben dat zelf ontwikkeld en is getest door de Universiteit van Gent :? en door mij :? en door vele anderen blijkbaar....

Ik probeer al een paar dagen die test te doen en alles wat ik krijg is
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~mmol_/images/UPC.jpg

Ondertussen is het kaartje van nederland wat UPC verschaft bijna helemaal fel groen gekleurd betekende dat het allemaal heel goed gaat !!!

Ja, maar da's de boel lekker besodemieteren :r , de snelheid is goed als maar 1 persoon per keer het netwerk test...

Een errug domme (test) actie, die nergens op slaat!

[edit] plaatje, typo en smileys [edit]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Ben 't met je eens, niet echt een goede actie... Als die server nog niet lekker draait, vertel 't je klanten dan nog niet...

edit:

Sorry, je plaatje werkt wel...

Verwijderd

Hmmmm... ze meten natuurlijk een hele regio en gemiddeld zal het goed zijn. Dat wil niet zeggen dat er geen probleemgevallen tussen zitten.

Wat betreft die test: Wil het enigszins betrouwbaar zijn, dan kunnen een beperkt aantal mensen gelijktijdig de test doen. En aangezien het bericht gisteren of eergisteren pas is verspreid, doet iedereen nu masaal die test waarschijnlijk ...

Verwijderd

Chello stuurt je ook altijd mailtjes met de vraag of je je aan het 'fair use'principe wil houden, en dat al na een paar GB per maand.
Zal dus nog niet al te veel capaciteit hebben, dat netwerk...:(

Verwijderd

Er kunnen best veel mensen op die server hoor, maar omdat pas dat mailtje verstuurd is gaat iedereen het uitproberen. Ik vind het wel goed dat ze wat aan de problemen willen doen. Maar 1 mb in 1 minuut is echt veel te langzaam. !6 Kb/sec is dat.

Toen chello hier nog A2000 heette werd er geadverteerd met 1500kbit (190 kb/sec).
16 Kb is nog niet eens een tiende daarvan.

Verwijderd

Ik weet niet of jullie het ook hebben maar Chello is f*cking snel geworden :P

ik downloade net nog van spellentjesgarnaal.be tussen de 300 en 400 kb/s :P

het kan ook zo zijn dat dit in andere regio's in nederland de normaalste zaak is maar hier ben ik eerder een maximum van 120 kb/s gewend!! (hopelijk blijft het zo!!)

OLÉ OLÉ OLÉ, CHELLO IS OKAY :+

nu de upload nog verhogen naar 100 kb/s ofzo >:)

Verwijderd

lol wat een service weer van chello :)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

lijkt veel op Casema ;)

Verwijderd

ikw as eerst heel blij toen ik dit bericht las, ik download namelijk met 16 KB/s. dus ik dahct dat het wel eens sneller zou kunnen worden. Maar ik lees net dat deze test niet geld voor mensen uit het voormalige Tebecai gebied, waarvan ik er dus 1 van ben :(

• TiMMaY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Op zaterdag 16 juni 2001 14:43 schreef MM het volgende:
Ik weet niet of jullie het ook hebben maar Chello is f*cking snel geworden :P

ik downloade net nog van spellentjesgarnaal.be tussen de 300 en 400 kb/s :P

het kan ook zo zijn dat dit in andere regio's in nederland de normaalste zaak is maar hier ben ik eerder een maximum van 120 kb/s gewend!! (hopelijk blijft het zo!!)

OLÉ OLÉ OLÉ, CHELLO IS OKAY :+

nu de upload nog verhogen naar 100 kb/s ofzo >:)
Chello is bij mij ook snel maar 300/400 k haal ik toch echt never nooit niet! Weet je zeker dat het niet uit de cache van je schijf komt :?

Ik krijg trouwens ook telkens die "Teveel downloads" melding! :(

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op zaterdag 16 juni 2001 18:22 schreef TiMMaY het volgende:

[..]

Chello is bij mij ook snel maar 300/400 k haal ik toch echt never nooit niet! Weet je zeker dat het niet uit de cache van je schijf komt :?
Dat vraag ik me ook af, er zijn iig wel een aantal "experts" die menen dat 187,5 Kbyte/s het maximum is bij chello, bij mij klopt dat, als ik veel tegelijk download kom ik nooit boven de 190 kbyte/s uit.

Verwijderd

Dat vraag ik me ook af, er zijn iig wel een aantal "experts" die menen dat 187,5 Kbyte/s het maximum is bij chello, bij mij klopt dat, als ik veel tegelijk download kom ik nooit boven de 190 kbyte/s uit.
ja, ik weet het ik wist ook niet wat ik zag!, maar ik heb daarna nog een aantal andere downloads gedaan maar ook hier bleef hij super snel!

Een ding moet wel duidelijk zijn, ik post dit absoluut niet om optescheppen! het is gewoon een constatering en ik wilde graag weten of meer tweakers dit verschijnsel hadden

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 20:57 schreef MM het volgende:

[..]

ja, ik weet het ik wist ook niet wat ik zag!, maar ik heb daarna nog een aantal andere downloads gedaan maar ook hier bleef hij super snel!

Een ding moet wel duidelijk zijn, ik post dit absoluut niet om optescheppen! het is gewoon een constatering en ik wilde graag weten of meer tweakers dit verschijnsel hadden
Na, het lijkt mij sterk. Zou het mogeijk zijn om een screenshot te krijgen. Ik werk met download accelerator en het programma bevalt me goed. Ik zit meestal op het maximale en dat is zo tussen de 150 en 180 KB/s. Ik ben daar wel tevreden mee maar sneller is natuurlijk altijd leuker.

Ik baal wel van die upload snelheid ... 15 KB/s, maar ze gaan het verhogen heb ik gelezen ... naar 17 KB/s :? :? :?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Zou het mogeijk zijn om een screenshot te krijgen. Ik werk met download accelerator en het programma bevalt me goed. Ik zit meestal op het maximale en dat is zo tussen de 150 en 180 KB/s. Ik ben daar wel tevreden mee maar sneller is natuurlijk altijd leuker.
Ha,

Ik gebruik zelf ook DAP en ik heb ook een screenshot voor je, maar dan zijn er ook mensen die beweren dat het een moment opname is. Hier ben ik het mee eens, want hij begint tussen de 300 en 400 kb/s en de laatste mb's haalt hij binnen met zo'n 170/180 kb/s (maar dat downloads op het laatst langzaam gaan is volgens mij altijd en met deze snelheid ben ik nog steeds :) )

Maar als je alsnog geïntresseerd in een screenshot bent moet je maar ff mailen, want ik heb geen webpagina of iets waar ik het screenshot op kan zetten :'(

Ik heb ook op www.speedguide.net mijn hele register en system.ini geoptimaliseerd voor kabel.

Dit heeft ook zeker geholpen bij mij, FTP's en Kazaa gingen opeens 4* sneller :?

Ik weet ook niet hoe het komt maar dat maakt me natuurlijk ook niet uit >:)

dus probeer die tweaks van speedguide maar eens uit! (wel eerst ff register back-uppen)

cya,

MM

Verwijderd

"de laatste MB's op 170/180....."

Maar is die laatste aanduiding dan niet gewoon de waarde van de gemiddelde download en dat je dus hebt gedownload met zo'n 1400kbps ?

Wat haal je indien je zonder downloadmanager iets neerhaalt? Die dingen geven nogal es verkeerde waarden aan...

Verwijderd

op dit moment heeft die test nog helemaal geen zin, want als je de postcode inklopt en daarna te zien krijgt dat je in regio "gelderland" blijkt te wonen, mag je geen nuttige info verwachten

aan de andere kant, ze moeten ergens beginnen en hoe zou je iets beter kunnen testen dan door het gewoon te gebruiken

wordt vaker gedaan, lijkt me

Verwijderd

volgens mij is dit dikke onzin
want je wordt gewoon afgeknepen tot 1.5 mbit = 190 KB/s

je kan dus gewoon niet meer halen dan die 190. en de meeste download programma's geven meestal (vooral in het begin) verkeerde waarde aan.

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Wat vinden jullie hiervan dan ?

Behaalde download snelheid: 107 Kbit/sec
13.4 KByte/sec
1.7 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Kheb niks te klagen eigenlijk:
Behaalde download snelheid: 1141 Kbit/sec
142.6 KByte/sec
17.8 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid
Behalve dat af en toe er niets te bereiken is, en na een minuut weer wel.
Probeer dat maar eens uit te leggen aan zo'n helpdesk miep...

Edit: bovendien is dit het interne chello netwerk, dus dat zal idd wel goed zijn.
Beter bij Coax kijken. Die geven ook verbindingen met het buitenland weer enzo.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Op zaterdag 16 juni 2001 19:19 schreef CyBeRSPiN het volgende:

[..]

Dit is al HEEEEEEL regelmatig aan de orde gekomen op het forum. De maximale downloadsnelheid is 187,5K/s. De reden waardoor de weergegeven snelheid hoger kan zijn komt door de compressie die gebruikt wordt bij het downloaden van data. In sommige gevallen is die compressie erg hoog, en krijg je dus een hogere snelheid te zien.

Voorbeeld:

Bestand van 5MB ongecomprimeerd:
27 seconden bij maximale snelheid

Bestand 5MB gecomprimeerd tot 2,5MB
13,5 seconden bij maximale snelheid

De compressie zorgt ervoor dat er een optimale datastroom is, zonder dat onnodige data getransporteerd wordt...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• keesmo
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kreeg de volgende uitslag

Behaalde download snelheid: 118 Kbit/sec
14.7 KByte/sec
1.8 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag

keesmo.nl 100% snowboarden

• justguyver
  • Laatst online: 07:11
ik kreeg dit

Behaalde download snelheid: 1141 Kbit/sec
142.7 KByte/sec
17.8 x ISDN

dit is in het oude a2000 gebied :)

Verwijderd

Behaalde download snelheid: 1067 Kbit/sec
133.4 KByte/sec
16.7 x ISDN

Chello Eindhoven :)
Test werkt dus volgens mij wel goed.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Chello en die testsite zijn echt bagger, ik begin met een 1mb download en dat gaat met 2kb/s en op 20% stalled hij, na 10 minuten druk ik op cancel en meld dat de download klaar is, wat zegt de site. 9,5x ISDN = redelijk. Verschrikkelijke baggerzooi dat chello.

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Dit kreeg ik:

Behaalde download snelheid: 1429 Kbit/sec
178.6 KByte/sec
22.3 x ISDN
De behaalde snelheid is: Maximum door UPC geleverd
De huidige instellingen van uw modem laten u niet sneller gaan

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Eehmmm wel eens gedacht dat er in die test machine mischien maar een 100 Mbit/s kaart zit? Als er dus zeg maar 66 abonnee's op zitten, is die 100 Mbit/s gevuld. Het idee van zo'n test is dat ze op die server in ieder geval de volledige bandbreedte hebben, zodat de problemen die tussen de server, en het kabelmodem bij de abonnee getackeld kunnen worden. De problemen liggen vaak bij de capaciteit op het kabelnetwerk, NIET bij de servers van UPC....

Het is nogal logisch dat als je 1000 abonnee's op zo'n testserver tegelijk gaan downloaden, dan kan die testserver niet meer dan 100 kbit/s ofwel zo'n 9 kbyte/s kan leveren per abonnee.... waar blijf je dan met zo'n test.

Het lijkt mij dus technisch gezien niet meer dan logisch, anders kun je net zo goed die test op een of andere vage xoom.net site ofzo gaan hosten.

Dattie deze melding geeft zal zijn omdat ie nu natuurlijk heel erg populair is. Als straks de nieuwigheid eraf is zul je gewoon lekker kunnen testen....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Roelant
  • Niet online
* Roelant heeft geen klagen met UPC.

Maar dat ligt aan de locatie, want op een andere locatie veel gesodemieter met UPC gehad.

Op bepaalde tijden zit ik echt met topspeed te downloaden, en op normale tijden haal ik ook met gemak de 150 KB/s ...

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_017/online/snelledata.gif

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 15:51
DE UPC METER IS NEP !!!

ik heb geen besetand gedownload NIX

ik druk download klaar gewoon
Behaalde download snelheid: 1269 Kbit/sec
158.7 KByte/sec

YEAH RIGHT... ken niet want ik heb NIKS gedownload >:)

lame mensen daar dan?

• RedHat
hoe vaak ik ook refresh ihj blijvt op
158.7 KByte/sec

staan, download ik het bestandje nu, ook op 158.7 KByte/sec ...h mzz... geloof er nu geen FLIKKER meer van

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:42
Behaalde download snelheid: 1182 Kbit/sec
147.7 KByte/sec
18.5 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid

Verwijderd

Als ik die test doe dan begint hij steeds die shtml pagina te downloaden :?

ook heb ik die security update gedaan van IE maar nog steeds doet hij het niet :(

weet iemand waarom hij het niet doet?

thx,

MM

Verwijderd

hmmz hier klopt het toch aardig
136 KB/sec volgens dumeter, 140KB/sec volgens iexplore en 135 KB/sec volgens Chello

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb hie rniks te klagen met Chello, ik betaal maar f75 per maand omdat ik ben overgestapt, en snelheid zit 24/7 op het maximum (14 up 180 down--> met DAP weliswaar)
Ik zit zeker in een goed gebiedje :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

weet iemand misschien waarom ik steeds als download die pagina en niet die testfile krijg?

• RedHat
MM, je word genept, hiero ook

5 MB in een halve seconde met het antwoord dat ik 160 kb/s down heb, en op tucows haal ik amper 50

CHELLO NEPT KONTEN!!!

Verwijderd

Sommige mensen hebben het ook recht in hun aars zitten he? Downloadsnelheden verschillen altijd extreem. Van tucows downloaden is misschien logisch dat het langer duurt soms haal ik 150kb/sec en soms 24kb/sec logisch lijkt me.

Kan aan de buurt liggen, kan aan de verbinding wageningen,arnhem, amsterdam liggen. Kan aan de verbinding van de tucows server liggen, maybe doet die misschien net een update dus heavy loaded of zitten er misschien 180 mensen te downloaden.

Chello nept niet echt.

Verwijderd

En trouwens het is wel erg makkelijk zeiken natuurlijk voor 89 piek per maand online. Mensen zijn supergefrustreerd als ze een keer niet snel kunnen downloaden. Nou nog een keer dat nieuwtje. Dat hoeft niet altijd aan chello te liggen.

Zelfde bijvoorbeeld als tweakers langzaam laad.

Kutchello zeggen ze dan meteen. Maar ook weleens aan de andere dingen gedacht?

Tweakers.Net Server heeft het zwaar en kan de page gewoon niet sneller laden op het moment.

TrueServer ligt te fokken met de verbindingen op de amsix zodat de chello peering een beetje brak is?

Een utp kabel is rot naar athena?? :) I dunno ken van alles zijn.
Pagina: 1