Ik ben de laatste week opzoek naar een nieuwe videocard ter vervanging van mijn GTX 460 SLI setup. Ik heb altijd in het groene Nvidia kamp gezeten, maar dit is meer toeval denk ik.
Ik ben opzoek naar een kaart die:
- Huidige spellen op 1080p met >50FPS in Ultrasettings kan spelen
- 4K video kan decoden
- 3 schermen op 1080p onafhankelijk weergeven (gamen op 1 scherm)
- Een tijdje meekan (lees nog zo'n 2 jaar)
- Redelijk stil
- Eigenlijk maximaal (nu) 300 euro
Bij de buren heb ik kunnen lezen dat nu een GTX 960 kopen (voldoet aan mijn eisen) en later eventueel een SLI opstelling te maken een goede optie voor de toekomst is. Echter vraag ik me af of de 128 bit 2gb in SLI wel zo future-proof is. Dan toch liever gelijk een GTX 970 kopen en over mijn budget heen?
In het rode kamp zie ik opzich ook wel opties. Bijvoorbeeld (tweedehands) 280X eventueel later in Crossfire opstelling? Zeker nu ik lees dat in het geheuden van ATI kaartjes gecombineerd kan gaan worden (of lijkt dit een verkoop truc?)
Ik ben opzoek naar een kaart die:
- Huidige spellen op 1080p met >50FPS in Ultrasettings kan spelen
- 4K video kan decoden
- 3 schermen op 1080p onafhankelijk weergeven (gamen op 1 scherm)
- Een tijdje meekan (lees nog zo'n 2 jaar)
- Redelijk stil
- Eigenlijk maximaal (nu) 300 euro
Bij de buren heb ik kunnen lezen dat nu een GTX 960 kopen (voldoet aan mijn eisen) en later eventueel een SLI opstelling te maken een goede optie voor de toekomst is. Echter vraag ik me af of de 128 bit 2gb in SLI wel zo future-proof is. Dan toch liever gelijk een GTX 970 kopen en over mijn budget heen?
In het rode kamp zie ik opzich ook wel opties. Bijvoorbeeld (tweedehands) 280X eventueel later in Crossfire opstelling? Zeker nu ik lees dat in het geheuden van ATI kaartjes gecombineerd kan gaan worden (of lijkt dit een verkoop truc?)