Grafische kaart met LED effect.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623764

Topicstarter
Hallo!

In Februari heb ik een nieuwe desktop gebouwd met een 'open' kast. Gezien mijn moederboard een leuk effect geeft met LED verlichting (gewoon een groen lichtje dat brand 8)7 ). Ben ik op zoek naar een soortgelijke grafische kaart. Vind het wel tof om te zien namelijk.
Op dit moment draait mijn desktop op een nVidia 8800GTX(!!!) dus die is ook echt wel toe aan vernieuwing. Mijn budget laatte het in Februari niet toe en inmiddels ben ik al een tijdje op zoek.
Zo stuitte ik op de AMD Radeon R9 Toxic volgens mij, al vond ik enkel het Sapphire LED verlichting een beetje pover.
Mijn eisen zijn eigenlijk vrij simpel; een mooie grafische kaart die wat toevoegd aan mijn kast en die een aantal jaar meekan en sowieso Witcher 3 en GTA IV aankan. Hele tijd DOTA 2 spelen wordt ook wel een beetje saai.

Budget: 600 euro

P.S. Die 8800gtx heb ik dus uit mijn prehistorische PC gesloopt. Rest is allemaal passend bij mijn eisen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1g1.sniper B5€ ??€ ??
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,-€ 62,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 732,80

^ Onder voorbehoud. Geen idee hoe je die dingen fixt. :')

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 623764 op 02-04-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
wat heb je zelf al gevonden? en wat is de rest van het systeem? heeft weinig nut om de hele 600 te verbruiken. en er achter komen dat je PSU het niet aan kan. of je cpu te ver achter loopt.

en denk dat je beter een gtx 970 kan kopen en een "vette" kast met veel led fans. of een thema. zodat alles bij elkaar matcht.

[ Voor 25% gewijzigd door loki504 op 02-04-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het enige wat ik vond was de Toxic editie van de Sapphire R9. Het is echter vrij lastig zoiets te vinden, ik vraag me af of er uberhaubt wel grafische kaarten zijn met LED verlichting. Vandaar mijn vraag op dit forum.

Mijn CPU, Moederboard en RAM geheugen zijn gewoon nieuw, die heb ik immers in Februari aangeschaft. 8 ram geheugen. i3 5600 (volgens mij)

Als het echt nodig is wil ik als ik vanavond terug kom van mijn werk wel even mijn hele specificaties geven. Al is dat denk ik niet echt aan de orde omdat ik toch vrij zeker ben dat praktisch elke grafische kaart het wel zou moeten doen. ;)

Heb er ook wel aan gedacht qua thema. Heb dus al wat LED coolers in mijn kast zitten en mijn Moederboard geeft groene verlichting. Vandaar dat ik het dan ook passend vind als ik een graka heb die er uitspringt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 623764 op 02-04-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
We moeten toch even de rest van je systeem hebben, just to be sure. Vooral CPU, moederbord en de voeding zijn van groot belang om je verder te kunnen helpen! Maar aan het groene led licht te horen zal het een Gigabyte Sniper moederbord zijn?

Ik heb zelf erg veel verschillende grafische kaarten gehad en er zijn wel wat modellen met ledverlichting.
Zo heb ik bijvoorbeeld de Nvidia EVGA 980 GTX SC met reference (standaard) koeler gehad. Hierop staat 'GeForce' aan de zijkant dat groen verlicht wordt. Zie deze afbeelding. Ook zit er een fraaie zwarte backplate op waardoor de kaart zeer clean en strak lijkt.

Verder heb ik een MSI 780 GTX Lightning Edition gehad. Hierop zat ook een backplate, een aantal leds en een verlicht logo. Zie bijvoorbeeld dit youtube filmpje over de R9 290X lightning edition: https://youtu.be/QndxSEwYHMs?t=16m41s

Er zijn genoeg kaarten met mooie eye-candy, maar eerst even je systeem specs geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste LeksieGoudsmit,
welkom op het forum. Wat was er niet duidelijk aan br00ky in "Aankoopadvies GPU+LED"? Je kreeg zojuist een hele serie vragen voorgeschoteld die je forumgenoten precies daar kunnen brengen waar je ze graag wil hebben, in de hoek waar het goede advies vandaan komt. Waarom haal je die dan klakkeloos weg? Zonder exact elk onderdeel van je huidige pc te weten is het onmogelijk advies te geven over een videokaart.

Daarnaast heb je, als het goed is, inmiddels het CAA beleid doorgenomen en weet je dat je zélf eerst met voorzetjes moet komen.

Afijn, klik op die mooie "wijzig" button rechtsboven aan je beginpost, dan kan je je topicopening nog aanpassen!

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 02-04-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha br00ky, ik snap dat jullie het liefst alles willen weten. Opzich was het mij duidelijk. Maar met alle respect voor jullie forumregels, ben ik te lui om twee A4'tjes door te lezen om een topic te openen. Toen ik een algemene scan maakte dacht ik dat het wel goed zou zitten.

Als ik vanavond terugkom zal ik even al mijn precieze systeemspecs in het topic zetten. Het gaat zoals stin00 al goed had geanalyseerd over een g5.Sniper moederboard met 8 ram (2x4gb) geheugen van Corsair en een i3 5600 (dacht ik) processor van Intel.

Heb me zelf rotgezocht naar Grafische Kaarten die er tof uitzagen en daarbij systemeeisen hadden die ik daarvan had verwacht. Zoals ik al zei kwam ik alleen op en Toxic R9 Sapphire uit en die vond ik niet zo denderend.

De R9 290X lightning ziet er dan wel weer tof uit, al ben ik benieuwd of er iets te vinden is waar ik super enthousiast van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 623764 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:07:
Haha br00ky, ik snap dat jullie het liefst alles willen weten. Opzich was het mij duidelijk. Maar met alle respect voor jullie forumregels, ben ik te lui om twee A4'tjes door te lezen om een topic te openen.
Dat is echter wel de bedoeling. Jij wil graag dat mensen moeite in jou steken, dus is het geheel rechtvaardig dat wij dat van jou vragen. Daarnaast krijg je eigenlijk alle regels al voorgeschoteld in de vorm van die vragen ;).
Als ik vanavond terugkom zal ik even al mijn precieze systeemspecs in het topic zetten. Het gaat zoals stin00 al goed had geanalyseerd over een g5.Sniper moederboard met 8 ram (2x4gb) geheugen van Corsair en een i3 5600 (dacht ik) processor van Intel.
Lijkt me verstandig want die processor bestaat niet.
Heb me zelf rotgezocht naar Grafische Kaarten die er tof uitzagen en daarbij systemeeisen hadden die ik daarvan had verwacht. Zoals ik al zei kwam ik alleen op en Toxic R9 Sapphire uit en die vond ik niet zo denderend.
Hier zou je ons bijv. al enorm kunnen helpen door er een aantal te noemen die je gevonden hebt en je níet bevielen, zodat mensen niet zinloos mogelijkheden hoeven aan te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Deze PC staat in je inventaris:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1MSI H97M-E35€ 65,95€ 65,95
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 188,-€ 188,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,05€ 32,05
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,-€ 62,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 732,80

Behuizing is de N300, die heeft geen window toch? Welke behuizing heb je precies?

Maar het moederbord heeft 1 Ledje, en die zorgt ervoor dat er wat licht uit je window komt? Kan je dan niet beter lichtgevende ventilatoren nemen, en een Led strip. IPV een videokaart te kopen waar dat opzit. Zo ben je veel kwijt voor een videokaart zonder dat het echt nut heeft. LED strip kan je zelfs nog monteren aan je videokaart.

Losse Ledjes kopen is zelfs een optie, je kan het zo bond maken als je zelf wilt.
Dus Brand los.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ROG Matrix kaarten hebben ook wel leuke looks: https://youtu.be/nkUQlr-iTMQ?t=3m18s

Feit is dat wel grafische kaarten met leds aan de zijkant gek genoeg wat schaars zijn.
De beste optie is wellicht om met led strips zelf wat in elkaar te beunen :D

Overigens vind ik een customized backplate veel meer toevoegen aan de looks van een videokaart dan wat ledjes.
Voorbeeldje van m'n eigen PC:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8h17mptl.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door stin00 op 02-04-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-07 22:27
pricewatch: Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD deze heeft wit/blauwe LED naam met Windforce aan de zijkant. Maar kan je niet beter een goede grafische kaart kopen en er daarna zelf wat ledjes in de cooler bij zetten en eventueel de backplate licht modden (paar dingen in de backplate uit laten watersnijden/frezen en er dan ledjes tussen al kost dat wat moeite)?

[ Voor 46% gewijzigd door Kevin1Smid op 02-04-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:58

Mavamaarten

Omdat het kan!

Is het niet slimmer om gewoon een goeie videokaart te kopen (ongeacht hij een LED-lampje heeft of niet) en dan gewoon zelf een led-strip of een CCFL-buis of iets dergelijks te kopen?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal vanavond even terugkomen op dit topic. Bedankt voor alle moeite jongens, zie nu wel in dat werken en concentreren op het openen van een topic voor een nieuwe Gpu niet zo goed werkt. Zie er een paar goede suggesties er tussen zitten.

Excuses voor het ongemak. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Mavamaarten schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:34:
Is het niet slimmer om gewoon een goeie videokaart te kopen (ongeacht hij een LED-lampje heeft of niet) en dan gewoon zelf een led-strip of een CCFL-buis of iets dergelijks te kopen?
lijkt mij ook lekker een 970 kopen. en dan de overige 200 met eventueel iets meer voor een costum loop waterkoeler setje. ziet er super vet uit. en upgrade vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mirno schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:19:
Behuizing is de N300, die heeft geen window toch? Welke behuizing heb je precies?

Maar het moederbord heeft 1 Ledje, en die zorgt ervoor dat er wat licht uit je window komt? Kan je dan niet beter lichtgevende ventilatoren nemen, en een Led strip. IPV een videokaart te kopen waar dat opzit. Zo ben je veel kwijt voor een videokaart zonder dat het echt nut heeft. LED strip kan je zelfs nog monteren aan je videokaart.

Losse Ledjes kopen is zelfs een optie, je kan het zo bond maken als je zelf wilt.
Dus Brand los.
Gaat er niet echt om dat er licht uit mijn window komt. Meer dat het er gewoon tof uitziet. Mijn voorkeur gaat daarbij inderdaad naar een videokaart met lichtjes maar zoals iedere gamer en desktop fanaat is het belangrijkste voor mij gewoon de specificaties. Heb er zelf ook al aan gedacht om een led strip op een 970 te zetten. Probleem wat ik daarbij heb is dat de meesten er gewoon niet mooi uitzien waardoor het planten van een LED strip ook weinig nut heeft.

pricewatch: MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Zo keek ik bijvoorbeeld naar deze grafische kaarten. Absolute beestjes, al vraag ik me af of de 980 geen overkill is.
stin00 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:21:
ROG Matrix kaarten hebben ook wel leuke looks: https://youtu.be/nkUQlr-iTMQ?t=3m18s

Feit is dat wel grafische kaarten met leds aan de zijkant gek genoeg wat schaars zijn.
De beste optie is wellicht om met led strips zelf wat in elkaar te beunen :D

Overigens vind ik een customized backplate veel meer toevoegen aan de looks van een videokaart dan wat ledjes.
Voorbeeldje van m'n eigen PC:

[afbeelding]
Die ROG Matrix kaarten zien er tof uit. Al vind ik ze vrij prijzig, hebben ze geen LED en vraag ik me af of het plaatsen van een LED lampje het gewenste effect zouden hebben. Voor de prijs van 700 € verwacht ik toch wel een kaart waar ik een stijve plassert van krijg. Al zijn de specificaties van de kaart natuurlijk wel top, is het geen overkill?
Costumized backplates klinken tof. *googlen doet* Heb die van jou ook al gevonden. Ziet er tof uit man, zou zeker een optie kunnen zijn met evt led verlichting. Vraag me alleen af of ook dat geen overkill is. O-)
Kevin1Smid schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:27:
pricewatch: Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD deze heeft wit/blauwe LED naam met Windforce aan de zijkant. Maar kan je niet beter een goede grafische kaart kopen en er daarna zelf wat ledjes in de cooler bij zetten en eventueel de backplate licht modden (paar dingen in de backplate uit laten watersnijden/frezen en er dan ledjes tussen al kost dat wat moeite)?
Kijk het gaat mij nou niet zozeer dat om dát er LED verlichting op zit. Al ligt mijn voorkeur er wél, anders maakte ik ook geen topic aan. 970 of 980 zit ik al een tijdje over te piekeren. Al zijn er zoveel verschillende versies van dat misschien hier iemand toevallig wist dat er ééntje was die er dope uitzag én goede specificaties heeeft.
Anders kan ik ook wel een Trabant halen omdat ik die er tof uit vind zien. Jammer dat ie niet harder gaat als 60 en binnen een maand kapot is, kan ik alsnog een nieuwe halen. :+
Mavamaarten schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:34:
Daar sta ik absoluut open voor. Beleefde al veel plezier aan het in elkaar zetten van een PC. Dus het modden van een graka zodat ie precies is zoals ik wil is absoluut een optie.

tl;dr: specificaties zijn uiteraard het belangrijkst, er zijn zoveel versies van videokaarten dat ik dacht dat er vast wel één tussen zou zitten met een toffe look. Uiteraard is het modden van een videokaart iets wat me tof lijkt, al zijn alle suggesties dan welkom want op dat gebied ben ik dus echt een leek. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 623764 op 02-04-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Het midden van je videokaart je videokaart is denk ik ook je beste optie. Je kan het plastic gedeelte van de koeler eruit halen gaatjes in boren b.v. en daarin losse ledjes. Geen kortsluiting maken! En alle leds parralel verbinden met weerstandje ervoor. Kan vanaf de molex gevoed worden.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:16
Reference kaarten van Nvidia hebben dacht ik toch ook groen verlichte letters aan de zijkant. Durf eerlijk gezegd niet te zeggen of deze ook fatsoenlijk koelen, maar fancy zijn ze zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Tsja, een grafische kaart die een aantal jaren mee kan? Forget it. Gaat niet gebeuren. Industrie en softwaremakers geven flink gas, dus 2 jaar is al lang in die wereld.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
waarom ga je niet voor een kleur schema build?

zoals zwart/wit of zwart/rood.

vind persoonlijk zwart/wit builds altijd erg mooi.

zijn goed betaalbaar. en wil je upgraden kan je dit zonder problemen doen.
garantie vervalt bij evega en xfx niet zolang je maar de originele er maar terug op zet.

en je zal alleen met het zoeken van moederborden moeten zoeken.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 118,90€ 118,90
1EVGA GeForce GTX 970 4GB€ 339,01€ 339,01
1Corsair Hydro H100i€ 107,78€ 107,78
1NZXT Kraken G10 Wit€ 29,50€ 29,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,19

ben je voor 600 klaar. hoe je een mobo over. die kan je verkopen en een mooie zwart/witte lucht koeler kopen. al is de kast nu wel van belang. zodat hij netjes in je kast past.

of een custom water loop setup. kan je zo mooi maken als je zelf wil. en upgraden is een fluitje de rest van de tijd.
OgWok schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:53:
Tsja, een grafische kaart die een aantal jaren mee kan? Forget it. Gaat niet gebeuren. Industrie en softwaremakers geven flink gas, dus 2 jaar is al lang in die wereld.
hij heeft nu een kaart uit 2006.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 02-04-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
dubble post.

[ Voor 95% gewijzigd door loki504 op 02-04-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 23:59
Doe geen moeite om een videokaart met LEDs te zoeken, je kunt veel beter voor de volgende oplossing gaan:

http://www.highflow.nl/modding/leds/

LED strips, precies de kleur en lengte die je zelf wilt en veelal zelf in te korten.
Pagina: 1