Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De beste Tune-up programma

Pagina: 1
Acties:

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:39
Beste Leden,

Graag zou ik wat advies willen over een goed Tune-up programma.
Wat is volgens jou de beste Tune-up programma.

Met vriendelijke groet,

VNC95

Beter leven is geven!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
geen tune-up programma, dat is het beste tune-up programma..

Systeem Specs

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11 14:02
Gewoon zelf alle troep verwijderen en daarna CCleaner draaien om alle restjes en over gebleven register sleutels te verwijderen.

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11 13:45
Occy74 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:38:
Dat zat ik net te denken.... af en toe windows opnieuw installeren, ssd misschien.

groet Bas

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 14:43
In principe moet je dat gewoon niet willen draaien. Dit zijn meestal programma's vol met advertentie en grote knoppen waarmee je je PC "sneller" kan maken. Met een SSD en inderdaad CCleaner draaien kom je al een heel eind.

Vrienden van mij gebruiken Razer Cortex: Game Booster, en ze halen hier dan ook wel iets meer FPS mee in een spel. Mocht je al een redelijke PC hebben dan haalt dat niets uit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad 'gewoon' geen troep installeren, nooit met adminrechten werken, etc. En de paar tweaks en opschoonacties die nuttig kunnen zijn kan je beter handmatig doen. Dan weet je ook wat het doet.

Maar wat zijn je eigen gedachten, welke tools heb je bekeken incl. reviews etc., welke heb je geprobeerd (op een testomgeving ;) ) en waarom twijfel je over welke tools?

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 02-04-2015 11:55 . Reden: ) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
CCleaner, en dan heel kritisch kijken naar wat je aan of afvinkt. Verder niet teveel van dit soort tools gebruiken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:39
Ben zelf aan denken AVG PC tune up, Ioio system care & advanced system care pro een van die

Beter leven is geven!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

VNC95 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:12:
Ben zelf aan denken AVG PC tune up, Ioio system care & advanced system care pro een van die
Alsjeblieft zeg, doe geen AVG PC Tune Up. Heb ik vroeger (toen ik nog niet veel met pc's werkte) ook gedraait, werkt volgens mij niet goed, en neemt veel resources in beslag. Ook betaal je er nog fors geld voor. Daarentegen is Ccleaner een stuk beter en is nog gratis ook. Ook kan je er voor kiezen of je het op de achtergrond wilt laten draaien (dan kan je "automatisch schoonmaken" aanzetten).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Occy74 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:38:
Geloof me, je zal het verschil wel merken met registerfouten herstellen en tijdelijke bestanden verwijderen.

• Occy74
Anonymoussaurus schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:58:
[...]

Geloof me, je zal het verschil wel merken met registerfouten herstellen en tijdelijke bestanden verwijderen.
ik geloof je niet

Systeem Specs

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik zou zeggen: test het uit.

• Occy74
Mwah, niet nodig.. Zit al >15 jaar in dit werk en red me wel zonder die tools, ik ken de imo psychologische snelheidswinst en zie er geen baat bij tov handmatig opschonen naar eigen inzicht.

Systeem Specs

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14

MsG

Forumzwerver

VNC95 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:12:
Je noemt precies van die spyware pakketten die ik altijd bij klanten mag weghalen. AVG PC Tune Up doet optimalisaties om de optimalisatie waardoor alles er uit ziet als WIN2K. Volgens mij is de beste optimalisatie een SSD in je computer duwen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kijk met CCleaner trouwens wel uit, die douwt er tegenwoordig ook een achtergrond proces bij.
Ik ben het overigens met drunkfux eens. Dingen als CCleaner helpen geen zak. De registerzaken die het behandelt geven geen snelheidswinst, hooguit bij het laden van het register(sorry, Hive heet dat geloof ik). Maar als je 2000 sleutels verwijdert uit je register blijven er nog 100.000en over. Bestanden(logs, tijdelijke bestanden e.d.) weghalen levert ook geen prestatiewinst op, alleen vrije ruimte.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ccleaner, ja het ruimt allerlei rommeltjes op. Maar wel een beetje de botte bijl methode :)

En je register optimaliseren/boosten/comprimeren.. nja. Om corrupte/beschadigde user profiles te creëren zijn dit soort tools wel de beste die er zijn. (In ieder geval zet je hiermee het slopen van je profiel in gang!)

Om overzichtelijk je registry entry's te onderzoeken of aan te passen zie:
http://www.nirsoft.net/utils/registered_dll_view.html

NRG

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

F_J_K schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:54:
Inderdaad 'gewoon' geen troep installeren, nooit met adminrechten werken, etc. En de paar tweaks en opschoonacties die nuttig kunnen zijn kan je beter handmatig doen. Dan weet je ook wat het doet
Misschien een idee om op Tweakers eens wat aandacht te besteden aan nirsoft en sysinternals (of nirlauncher)
Zo vaak dat je ziet dat mensen toch menen met die botte bijl tools de pc te optimaliseren? En met o.a. nirsoft en sysinternals gaat dit toch heel wat voorzichtiger! Kost wat tijd om je in te lezen, maar het scheelt zoveel forumvragen over de "sloopkogel" tools :)

NRG

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Nirsoft levert tools die wat op het randje liggen (maar wel nuttig \o/ ), maar de meeste en de Sysinternals *O* 'suite' staat sinds ruim voor de overname door MS standaard op mijn USB sticks etc. Je moet soms weten wat je doet, maar dat is zegmaar een pluspunt.. Al is %tmp% etc openen en na een reset alles ouder dan vandaag wegknikkeren kan ook prima zonder 'optimalisatietools'.

Ik zou zeggen: ga je gang, open er een topic over :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kijk, dat is ook voor mij nuttige info over nirsoft. Al gebruik ik het soms om specifieke zaken op te zoeken, als ik wat lui ben :) Inderdaad tmp en bij uitzondering de prefetch legen.

Ik ga eens wat info bij elkaar sprokkelen voor een topic! Leuk.

NRG

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 22:24
Defragmenteren van een HDD lijkt mij een van de weinige nuttige dingen die je kunt doen..

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ook niet nuttig:
- als SSD: defrag is niet alleen nutteloos maar zelfs schadelijk (vanwege de vele schrijfacties)
- als HDD: defrag gebeurt al automatisch ;) En voor het beetje extra is het de moeite IMHO niet, bij moderne HDD's. Maar ik zou dan eerder investeren in een SSD.

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2015 09:44 ]

Pagina: 1