Beter leven is geven!
Dat zat ik net te denken.... af en toe windows opnieuw installeren, ssd misschien.Occy74 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:38:
geen tune-up programma, dat is het beste tune-up programma..
groet Bas
Vrienden van mij gebruiken Razer Cortex: Game Booster, en ze halen hier dan ook wel iets meer FPS mee in een spel. Mocht je al een redelijke PC hebben dan haalt dat niets uit.
Maar wat zijn je eigen gedachten, welke tools heb je bekeken incl. reviews etc., welke heb je geprobeerd (op een testomgeving
[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 02-04-2015 11:55 . Reden: ) ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Beter leven is geven!
Alsjeblieft zeg, doe geen AVG PC Tune Up. Heb ik vroeger (toen ik nog niet veel met pc's werkte) ook gedraait, werkt volgens mij niet goed, en neemt veel resources in beslag. Ook betaal je er nog fors geld voor. Daarentegen is Ccleaner een stuk beter en is nog gratis ook. Ook kan je er voor kiezen of je het op de achtergrond wilt laten draaien (dan kan je "automatisch schoonmaken" aanzetten).VNC95 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:12:
Ben zelf aan denken AVG PC tune up, Ioio system care & advanced system care pro een van die
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Geloof me, je zal het verschil wel merken met registerfouten herstellen en tijdelijke bestanden verwijderen.Occy74 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:38:
geen tune-up programma, dat is het beste tune-up programma..
ik geloof je nietAnonymoussaurus schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:58:
[...]
Geloof me, je zal het verschil wel merken met registerfouten herstellen en tijdelijke bestanden verwijderen.
Ik zou zeggen: test het uit.
Mwah, niet nodig.. Zit al >15 jaar in dit werk en red me wel zonder die tools, ik ken de imo psychologische snelheidswinst en zie er geen baat bij tov handmatig opschonen naar eigen inzicht.
Je noemt precies van die spyware pakketten die ik altijd bij klanten mag weghalen. AVG PC Tune Up doet optimalisaties om de optimalisatie waardoor alles er uit ziet als WIN2K. Volgens mij is de beste optimalisatie een SSD in je computer duwen.VNC95 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:12:
Ben zelf aan denken AVG PC tune up, Ioio system care & advanced system care pro een van die
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik ben het overigens met drunkfux eens. Dingen als CCleaner helpen geen zak. De registerzaken die het behandelt geven geen snelheidswinst, hooguit bij het laden van het register(sorry, Hive heet dat geloof ik). Maar als je 2000 sleutels verwijdert uit je register blijven er nog 100.000en over. Bestanden(logs, tijdelijke bestanden e.d.) weghalen levert ook geen prestatiewinst op, alleen vrije ruimte.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
En je register optimaliseren/boosten/comprimeren.. nja. Om corrupte/beschadigde user profiles te creëren zijn dit soort tools wel de beste die er zijn. (In ieder geval zet je hiermee het slopen van je profiel in gang!)
Om overzichtelijk je registry entry's te onderzoeken of aan te passen zie:
http://www.nirsoft.net/utils/registered_dll_view.html
NRG
Misschien een idee om op Tweakers eens wat aandacht te besteden aan nirsoft en sysinternals (of nirlauncher)F_J_K schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:54:
Inderdaad 'gewoon' geen troep installeren, nooit met adminrechten werken, etc. En de paar tweaks en opschoonacties die nuttig kunnen zijn kan je beter handmatig doen. Dan weet je ook wat het doet
Zo vaak dat je ziet dat mensen toch menen met die botte bijl tools de pc te optimaliseren? En met o.a. nirsoft en sysinternals gaat dit toch heel wat voorzichtiger! Kost wat tijd om je in te lezen, maar het scheelt zoveel forumvragen over de "sloopkogel" tools
NRG
Ik zou zeggen: ga je gang, open er een topic over
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik ga eens wat info bij elkaar sprokkelen voor een topic! Leuk.
NRG
- als SSD: defrag is niet alleen nutteloos maar zelfs schadelijk (vanwege de vele schrijfacties)
- als HDD: defrag gebeurt al automatisch
[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2015 09:44 ]