Hotspot (dataverbinding) valt uit als er gebeld wordt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500598

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik ben veel onderweg en ik werk daardoor ook veel op mijn laptop d.m.v. een hotspot verbinding via mijn Samsung S4. Dit gaat goed totdat er gebeld wordt. Op het moment dat er gebeld wordt valt hotspot uit en daarmee ook mijn verbinding. Is dit een defect aan mijn GSM of heeft dit met de dekking te maken?
Hoe kan ik dit euvel oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:32
Dataverbinding valt altijd weg als je gebeld wordt, ligt niet aan jou. Volgens mij wordt dit in de toekomst opgelost door voice over LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Als je via LTE gebruik maakt van internet, en je gaat bellen of je wordt gebeld, dan schakelt je toestel automatisch terug naar GSM of UMTS voor het voeren van een gesprek, omdat LTE op Nederlandse netwerken op dit moment nog geen ondersteuning heeft voor telefoongesprekken.

Als je op UMTS zit, en je wilt een gesprek voeren, dan zou je dataverbinding gewoon intact moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 23:33
Stolpert schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:30:
Dataverbinding valt altijd weg als je gebeld wordt, ligt niet aan jou. Volgens mij wordt dit in de toekomst opgelost door voice over LTE.
De verbinding valt alleen maar weg als je op 2G zit (dus een 'G' of een 'E' of een bolletje in beeld ziet). Bij 3G (3G, H, H+) of 4G/LTE blijft de dataverbinding gewoon in tact. Dat is al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 17:00

The Wizard

Moderator Mobile
Bij 4G niet, de actieve dataverbinding wordt (kort) onderbroken door de terugschakeling naar 3G.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
The Wizard schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:34:
Bij 4G niet, de actieve dataverbinding wordt (kort) onderbroken door de terugschakeling naar 3G.
Dat is een semantische discussie. Ik denk dat met 'onderbreking' bedoeld werd: "als ik bel, kan ik geen data gebruiken".

Waar jij het over hebt is een handover, geen onderbreking in deze zin. Tijdens het bellen werkt immers je data gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 17:00

The Wizard

Moderator Mobile
Het was ook een reactie op jouw reactie, niet op de topicstarter.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
The Wizard schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:23:
Het was ook een reactie op jouw reactie, niet op de topicstarter.
En jij kon zien dat mijn reactie een reactie op Stolpert was, niet op de topic starter. Stolpert schreef dat de dataverbinding altijd wegvalt en dat dat bij 4G/LTE opgelost is. Dat is dus niet zo, want het is net als bij 3G.
Pagina: 1