Dual Screen setup

Pagina: 1
Acties:

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02 16:27
Goedemorgen,

Sinds enige jaren bezit ik een Iiyama PROLITE G2773HS-GB1, welke nog prima functioneert en destijds een vrij duur scherm was.
Nu neig ik persoonlijk steeds meer naar een dual screen setup, maar ik zit met nog veel vragen:

24" of 27" inch
Merk
Resolutie

Ik zou het liefst schermen willen die vergelijkbaar zijn met deze hierboven.

Wat raden jullie aan? Budget max € 500,-.

:)

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-02 11:29

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Protax schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:02:
24" of 27" inch
Merk
Resolutie
Budget max € 500,-.
Dat zijn toch keuzes die je zelf moet maken, wat heb je zelf gevonden? wil je 2 even grote schermen of wil je 2 verschillende maten? Wil je normaal 1080p of wil je hoger gaan zitten?

Ik zou zeggen, gooi eens wat opties in de pricewatch en waar kom je zelf op uit?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) :X. Move naar CAA.

Daarnaast wat Lawwie zegt, aankoopadvies begint áltijd met eigen input.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De lekkerste setup vind ik toch met 2 dezelfde schermen, dus als je daar budget voor, zou ik er gewoon een 2e bijkopen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hmm je huidige scherm is nog een TN paneel, ik zou deze dan als tweede monitor gaan gebruiken en de nieuwe als 'main' monitor! Twee dezelfde schermen heeft overigens ook zo z'n voordelen, maar ik zou in dit geval toch een andere monitor erbij halen.

Gezien je budget een scherm zoeken met de volgende eisen:

27"
2560 x 1440px resolutie
IPS paneel

pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver

Zie deze pricewatch instellingen voor suggesties

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Protax
Lawwie schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:08:
[...]

Dat zijn toch keuzes die je zelf moet maken, wat heb je zelf gevonden? wil je 2 even grote schermen of wil je 2 verschillende maten? Wil je normaal 1080p of wil je hoger gaan zitten?

Ik zou zeggen, gooi eens wat opties in de pricewatch en waar kom je zelf op uit?
Ik had zelf deze monitor gevonden:

ASUS 27" Monitor VS278H

Maar dan heb ik volgens mij niet veel beters dan ik nu heb.
Daarnaast is een hogere resolutie misschien ook wel fijn, maar die zijn nog steeds zo duur!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02 17:37
Protax schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:17:
[...]

Ik had zelf deze monitor gevonden:

ASUS 27" Monitor VS278H

Maar dan heb ik volgens mij niet veel beters dan ik nu heb.
Daarnaast is een hogere resolutie misschien ook wel fijn, maar die zijn nog steeds zo duur!
Maar je roept net dat je budget rond de €500 ligt?
Zelf ben ik geen fan van 1080p bij groter dan 24". Als je dan toch een betere monitor wilt dan kun je zoals eerder aangegeven beter naar de 1440p IPS gaan. Hoger is dan ook weer niet echt nuttig tenzij je naar de 30" gaat. (persoonlijke ervaring overigens, er zijn vast mensen die het prettig vinden om met hun neus op het scherm te zitten. Dan is hoger wel fijner)

Wat ik zelf een lange tijd gebruikt heb zijn twee gekantelde 19" 1440x900 IPS schermen. Door deze schuin (!) naast je huidige monitor te plaatsen krijg je effectief veel meer werkruimte, en ze zijn gekanteld even hoog als je 27" scherm. Maar dit is natuurlijk niet voor elke toepassing de beste oplossing. Wel een goedkope wanneer je de V&A even afstruind.

• Protax
Pantera88 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:09:
[...]

Maar je roept net dat je budget rond de €500 ligt?
Zelf ben ik geen fan van 1080p bij groter dan 24". Als je dan toch een betere monitor wilt dan kun je zoals eerder aangegeven beter naar de 1440p IPS gaan. Hoger is dan ook weer niet echt nuttig tenzij je naar de 30" gaat. (persoonlijke ervaring overigens, er zijn vast mensen die het prettig vinden om met hun neus op het scherm te zitten. Dan is hoger wel fijner)

Wat ik zelf een lange tijd gebruikt heb zijn twee gekantelde 19" 1440x900 IPS schermen. Door deze schuin (!) naast je huidige monitor te plaatsen krijg je effectief veel meer werkruimte, en ze zijn gekanteld even hoog als je 27" scherm. Maar dit is natuurlijk niet voor elke toepassing de beste oplossing. Wel een goedkope wanneer je de V&A even afstruind.
Ja, € 500,- voor twee schermen.
Mijn huidige scherm is nog prima, maar aangezien mijn PC in mijn woonkamer staat vind ik het een beetje slordig om twee verschillende schermen neer te zetten.
Maar goed, misschien moet ik me daar bij neerleggen en een mooie IPS monitor kopen en die als mainscherm gebruiken.
Pagina: 1