Vodafone Multisim in laptop: "kan geen verbinding maken"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-07 12:11
Beste tweakers,

Toen ik onlangs mijn abonnement bij Vodafone verlengde, kreeg ik een nieuwe multisim toegestuurd. Deze heb ik in mijn laptop gestopt. Maar sindsdien lukt het niet meer om verbinding te maken. Met de oude multisim deed ie het wel prima.

- Ik zie in Windows 7 rechtsonderin wel het netwerk staan: "voda NL" met 3 streepjes.
- Als ik daar op klik gaat hij verbinding maken. Dan krijg ik vrij snel de melding:
"Kan geen verbinding maken. Verbinding is mislukt".
Met een grote knop "problemen oplossen".

- Als ik voor die optie kies, krijg ik de volgende melding:
"De gegevensservice voor mobiele-breedbandapparaten is op deze locatie niet beschikbaar. Vraag uw mobiele provider om hulp als het probleem aanhoudt".

Het kan echter niet aan mijn locatie liggen, want ik heb het op verschillende plekken geprobeerd, waar ik met mijn smartphone gewoon 4G+ haal.

Ik heb de Vodafone klantenservice al gebeld en die medewerker heeft bevestigd dat de nieuwe multisim geactiveerd is en het dus gewoon zou moeten doen. Ook heb ik APN-instellingen gekregen, namelijk office.vodafone.nl met user :vodafone en wachtwoord: vodafone. Ook heb ik live.vodafone.com geprobeerd maar die doet het ook niet.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:39
De sim in je mobiel stoppen en kijken of die dan wel werkt?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-07 12:11
Hoi Laurens,

Bedankt voor het meedenken! Heb mijn SIM in m'n mobiel gestopt en daarin doet ie het prima. Het heeft dus iets met mijn laptop te maken.

Iemand een idee?

Alvast bedankt..

Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-07 13:54
Multi sim. Werkt toch maar op 1 toestel tegelijkertijd?
Als je jou telefoon uit zet doet ie het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:05

reiker

dan jij!

glenn456 schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:15:
Waarschijnlijk "multi" als in: ouderwets grote SIM, micro-sim en nano-sim in één? :) (voorgestansd, uitdrukken welke je nodig hebt)

[ Voor 66% gewijzigd door reiker op 13-04-2015 08:25 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:28
imei van alles behalve hun eigen devices geblokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-07 14:54
glenn456 schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:15:
Dat is Duosim
Multisim is een andere dienst van Vodafone
Wat ze in de praktijk doen is een extra telefoonnummer aansluiten op het abonnement en daar een extra kaartje aan koppelen. Dat kaartje kan gebruik maken van de internetbundel van de hoofdaansluiting. Tegelijk met de hoofdaansluiting dus

@ TS: wat je kunt proberen is de simkaart in het toestel zetten, en dan even de pincode van de simkaart uit te zetten. Daarna in de laptop stoppen. Dan werkt het vaak wel
Indien het dan niet werkt, de-installeer alle VF software vanaf de laptop, en installeer alles opnieuw vanaf de basis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKing
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 13:29
Multi-sim is een extra sim met een eigen telefoonnummer zodat je h'm tegelijk met je 'telefoon' sim kan gebruiken. Je kan alleen data gebruiken en wordt verrekend met je databundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-07 13:54
The_Zohan schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:59:
[...]

Dat is Duosim
Multisim is een andere dienst van Vodafone
Wat ze in de praktijk doen is een extra telefoonnummer aansluiten op het abonnement en daar een extra kaartje aan koppelen. Dat kaartje kan gebruik maken van de internetbundel van de hoofdaansluiting. Tegelijk met de hoofdaansluiting dus

@ TS: wat je kunt proberen is de simkaart in het toestel zetten, en dan even de pincode van de simkaart uit te zetten. Daarna in de laptop stoppen. Dan werkt het vaak wel
Indien het dan niet werkt, de-installeer alle VF software vanaf de laptop, en installeer alles opnieuw vanaf de basis
Ah kijk nooit geweten dat dat er ook als is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-07 14:29

TwOkkie

Tweakin' Okkie

JoKing schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:59:
Multi-sim is een extra sim met een eigen telefoonnummer zodat je h'm tegelijk met je 'telefoon' sim kan gebruiken. Je kan alleen data gebruiken en wordt verrekend met je databundel.
Ik heb en data-SIM van XS4ALL waarmee je in principe ook alleen data kan gebruiken, maar sinds kort is het daarmee ook mogelijk om SMS te ontvangen. Verzenden en bellen kan niet, maar je kan hem zo wel bij WhatsApp registreren of bijvoorbeeld gebruiken voor je nagios alerts...

Wat kan je met de multisim van Vodafone allemaal?

[J|O|R] <- .signature.gz

Pagina: 1