Opgelicht door R Amersfoort

Pagina: 1
Acties:
  • 4.383 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik ben opgelicht door gallery: R Amersfoort

Meneer wou graag mijn H110 overnemen , geen probleem , deze opgestuurd nadat meneer mij een nep betaalbewijs had opgestuurd , ik als wel willende tweaker heb vervolgens de H110 met track en trace opgestuurd.

Vervolgens nooit geld ontvangen , wel allemaal smoesjes dat er wat was met de bank.

Nadat ik gedreigd had om aangifte te doen ging meneer reageren en kwam hij dus met allemaal smoesjes over de bank terwijl hij vervolgens wel een Z77 moederbord koopt van een medetweaker.

Echter is de maat nu vol bij mij en ga ik stappen ondernemen.

Vandaar mijn aanmelding via va@tweakers.net , ik wacht nog op een reactie van een mede tweaker voor zijn gegevens en dan ga ik aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Modbreak:DM wisseling kunnen we inzien indien nodig

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Haal even alle persoon(s)(lijke) gegevens uit die DM conversatie, ook die van R Amersfoort. Ongeacht hoe pissed je bent en hoeveel gelijk je ook hebt, het is not-done om persoonsgegevens openbaar te posten :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Je hebt z'n adres: bel gewoon z'n ma eens op... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

? ? schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:57:
Je hebt z'n adres: bel gewoon z'n ma eens op... ;)
Studentenflatjes in Amersfoort, weinig moeders daar :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Z'n 06 nummer staat online (2e Google hit) met z'n naam. Zo moeilijk kan het niet zijn om mama's adres te achterhalen?
Verkopen aan iemand met 3 posts zou ik nu niet gedaan hebben..

[ Voor 21% gewijzigd door ? ? op 02-04-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Han schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:56:
Haal even alle persoon(s)(lijke) gegevens uit die DM conversatie, ook die van R Amersfoort. Ongeacht hoe pissed je bent en hoeveel gelijk je ook hebt, het is not-done om persoonsgegevens openbaar te posten :)
Gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
? ? schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:01:
Z'n 06 nummer staat online (2e Google hit) met z'n naam. Zo moeilijk kan het niet zijn om mama's adres te achterhalen?
Verkopen aan iemand met 3 posts zou ik nu niet gedaan hebben..
Nou heb inmiddels al wat transacties achter de rug (te goed van vertrouwen) en ik deel jou mening nu wel maar das achteraf praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JayJay schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:07:
[...]

Nou heb inmiddels al wat transacties achter de rug (te goed van vertrouwen) en ik deel jou mening nu wel maar das achteraf praten
Hij (en zn moeder) is (zijn) zo makkelijk te vinden online dat je bijna zou denken dat er identiteitsfraude is gepleegd.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Pikoe schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:10:
[...]

Hij (en zn moeder) is (zijn) zo makkelijk te vinden online dat je bijna zou denken dat er identiteitsfraude is gepleegd.. }:O
Gevonden thanx

[ Voor 13% gewijzigd door JayJay op 02-04-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Wat zou Nienke, z'n oma, van haar stoute kleinzoon denken!?!
Nuja, bel hem gewoon op en vraag waar je geld blijft. Dreigen heeft geen zin, vraag gewoon je geld. Hij zal wel betalen om van je gezeur af te zijn.

Hij is precies al eens stout geweest: "Sommige resultaten zijn mogelijk verwijderd op grond van Europese wetgeving inzake gegevensbescherming. Meer informatie."

[ Voor 28% gewijzigd door ? ? op 02-04-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is betaald, maar ABN app is beveiligd tegen het maken van een screenshot. Er komt dus foto aan, maar moet die dan zo even thuis maken.
Wut? Is dat echt zo?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
? ? schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:16:
Wat zou Nienke, z'n oma, van haar stoute kleinzoon denken!?!
Nuja, bel hem gewoon op en vraag waar je geld blijft. Dreigen heeft geen zin, vraag gewoon je geld. Hij zal wel betalen om van je gezeur af te zijn.

Hij is precies al eens stout geweest: "Sommige resultaten zijn mogelijk verwijderd op grond van Europese wetgeving inzake gegevensbescherming. Meer informatie."
Krijg zijn voicemail , had al een poging gewaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 13:40
Staat niet standaard aan, moet je zelf aanzetten:

https://twitter.com/ABNAMRO/statuses/493329770537832448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

De app van de ING op Android staat in ieder geval geen screenshots toe.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik heb het in het verleden gewoon een aantal keer gedaan zonder dat ik deze beveiliging uit moest zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Lawwie op 02-04-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

offtopic:
Ik zou sowieso bedenkingen hebben bij iemand me er herhaaldelijk van wil overtuigen dat "dit" mijn wisselgeld is, en dat ik het aan moet nemen...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dido schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:42:
offtopic:
Ik zou sowieso bedenkingen hebben bij iemand me er herhaaldelijk van wil overtuigen dat "dit" mijn wisselgeld is, en dat ik het aan moet nemen...
offtopic:
dat staat in de signature van de verkoper, is geen opmerking van de koper in kwestie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:08
Han schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:44:
[...]

offtopic:
dat staat in de signature van de verkoper, is geen opmerking van de koper in kwestie ;)
offtopic:
Brak er ook vele malen over. Hoop dat de TS de 'kans' ziet om de signature aan te passen in wat het zou moeten zijn. Zelfs voor iets wat met opzet is gedaan is het enorm fout :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
LinuX-TUX schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:46:
[...]
offtopic:
Brak er ook vele malen over. Hoop dat de TS de 'kans' ziet om de signature aan te passen in wat het zou moeten zijn. Zelfs voor iets wat met opzet is gedaan is het enorm fout :')
Grappig dat jullie erover beginnen :

Die quote heeft helemaal niks met deze zaak te maken natuurlijk , die quote is juist de grap drm staat tie in mijn signature , maar heb hem inmiddels wel verwijderd hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Oja ik hoor net via een andere tweaker , die had hem geappt (bij mij reageerd hij niet) en dat hij zegt dat hij nu opeens in het buitenland zit , wordt steeds gekker dit verhaal met zijn smoesjes

[ Voor 11% gewijzigd door JayJay op 02-04-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToxicR9
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09-2022
Gewoon langs Het adres gaan waar het product naar toe is verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Wou net zeggen.. Ik heb wel eens vaker dit verteld op tweakers. tweemaal in het zelfde schuitje gezeten als jou. Ik ben langs gegaan met 2 anderen en heb mijn geld gehaald. Geen geld aanwezig? Geen probleem, dan nemen we iets mee van waarde. En vergeet de rente niet.

[ Voor 0% gewijzigd door renedis op 02-04-2015 11:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renedis schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:35:
Wou net zeggen.. Ik heb wel eens vaker dit verteld op tweakers. tweemaal in het zelfde schuitje gezeten als jou. Ik ben langs gegaan met 2 anderen en heb mijn geld gehaald. Geen geld aanwezig? Geen probleem, dan nemen we iets mee van waarde. En vergeet de rente niet.
Pardon? Hoe kwalijk het ook is, dat is bedreiging. Fout gedrag moet je niet met fout gedrag afstraffen, dat is de omgekeerde wereld. Vragen om je geld is je goed recht, maar pas wel op met hoe ver je gaat in dit soort zaken. Ik hoop dat je zoiets nooit meer doet want zo help je de wereld nog verder de vernieling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Ik heb zojuist aangifte gedaan :) , verder verloop van de zaak laat ik jullie nog weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
Geen probleem, dan nemen we iets mee van waarde.
Sure.... 8)7

Als je zoiets doet (wat ik sterk betwijfel) dan zou ik dat niet zo roepen op het internet. Naast het feit dat het een dom en gevaarlijk advies is, is het ook nog een illegaal.

[ Voor 33% gewijzigd door ChojinZ op 02-04-2015 11:51 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:38:
[...]

Pardon? Hoe kwalijk het ook is, dat is bedreiging. Fout gedrag moet je niet met fout gedrag afstraffen, dat is de omgekeerde wereld. Vragen om je geld is je goed recht, maar pas wel op met hoe ver je gaat in dit soort zaken. Ik hoop dat je zoiets nooit meer doet want zo help je de wereld nog verder de vernieling in.
En jouw reactie is precies wat ze willen.

Bedreiging noem jij het.. Ik heb nergens gezegd dat ik die mensen bedreig. Ik ga alleen langs met 3 man Is gezellig en kan voor een betere overtuigingskracht zorgen

De mensen die oplichten, die helpen de wereld de vernieling in. Niet ik vind ik.

Enfin, we hebben een duidelijk meningsverschil in dit opzicht. Ik los mijn zaken op deze manier op. En jij op de jouwe.
ChojinZ schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:46:
[...]

Sure.... 8)7

Als je zoiets doet (wat ik sterk betwijfel) dan zou ik dat niet zo roepen op het internet. Naast het feit dat het een dom en gevaarlijk advies is, is het ook nog een illegaal.
Ik heb nergens gezegd dat ik iets van waarde mee heb genomen. Ik heb wel gezegd dat ik mijn geld heb gehaald.

En het is geen feit dat het dom en gevaarlijk advies is, dat is jouw mening. Er is ook niets illegaals aan je geld of product halen. Ook hier weer. We hebben een meningsverschil in dit opzicht. Ik los mijn zaken op deze manier op. En jij op de jouwe.

[ Voor 28% gewijzigd door renedis op 02-04-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Andere verkopers al een berichtje gestuurd? Als die wel geld hebben ontvangen hebben ze in ieder geval ook een rekeningnummer waar je wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:57
:*) *policor modus UIT* En terecht, mooi geregeld! *policor modus AAN* hoewel het juridisch nogal lastig ligt wanneer je zoiets doet. Want nu vindt iedereen jou de dader en de oplichter het slachtoffer 8)7 #NL2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 17:32
JayJay schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:46:
Ik heb zojuist aangifte gedaan :) , verder verloop van de zaak laat ik jullie nog weten
hoop voor je dat het wat oplevert, maar ik ga er niet van uit

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]renedis schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:47:
[...]

En jouw reactie is precies wat ze willen.

Bedreiging noem jij het.. Ik heb nergens gezegd dat ik die mensen bedreig. Ik ga alleen langs met 3 man Is gezellig en kan voor een betere overtuigingskracht zorgen

Enfin, we hebben een duidelijk meningsverschil in dit opzicht. Ik los mijn zaken op deze manier op. En jij op de jouwe.

[...]
Geen geld aanwezig? Geen probleem, dan nemen we iets mee van waarde. En vergeet de rente niet.[...]

Dit heeft niets meer te maken met overtuigingskracht. Dat jij je geld niet terug krijgt, betekend ook niet dat je maar iets anders van vergelijkbare waarde mag meenemen.

Ik heb nergens gezegd dat ik iets van waarde mee heb genomen. Ik heb wel gezegd dat ik mijn geld heb gehaald.

En het is geen feit dat het dom en gevaarlijk advies is, dat is jouw mening. Er is ook niets illegaals aan je geld of product halen. Ook hier weer. We hebben een meningsverschil in dit opzicht. Ik los mijn zaken op deze manier op. En jij op de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
renedis schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:47:
[...]

Je bent nu je eigen woorden aan het verdraaien. Je zegt in eerste instantie: Als er geen geld is, nemen we wel wat anders van waarde mee.

Behalve dat het stoere praat is, mag je ook niet zomaar iets van waarde meenemen omdat iemand niet kan betalen. Dat is gewoon diefstal.

En ik vind het een dom advies omdat je nooit weet met wie je te maken hebt en wat je te wachten staat.
*edit*
Hier stond wat doms..
*edit*

[ Voor 14% gewijzigd door ChojinZ op 02-04-2015 21:28 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
ChojinZ schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:21:
[...]

Je bent nu je eigen woorden aan het verdraaien. Je zegt in eerste instantie: Als er geen geld is, nemen we wel wat anders van waarde mee.

Behalve dat het stoere praat is, mag je ook niet zomaar iets van waarde meenemen omdat iemand niet kan betalen. Dat is gewoon diefstal.

En ik vind het een dom advies omdat je nooit weet met wie je te maken hebt en wat je te wachten staat.

Ik licht zelf geen mensen op (nooit gedaan ook). En ik heb ook geen schuldeisers aan mijn deur staan, maar als iemand (particulier), om wat voor rede dan ook, aan mijn deur staat en probeert binnen te dringen om spullen te halen, grote kans dat dat verkeerd afloopt en er iemand word neergestoken. ;)
En juridisch gezien zijn het loze woorden.

Je mag het stoere praat vinden of niet. Als je dat vindt moet je misschien je eigen laatste zin eens lezen.

Eind verhaal. Ik wens TS veel succes met het terughalen van zijn geld en/of product. Of dit nu linksom of rechtsom zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Vanaf hier stoppen de suggesties over langsgaan met een groep en anders maar iets anders meenemen. Waarom? Omdat we hier oproepen tot het plegen van strafbare feiten niet toestaan.

Opgelicht worden is vervelend, maar net als andere zaken geen rechtvaardiging eigen rechter te spelen en daarmee zelf strafbaar te worden. En reken maar dat als je fysiek ergens langs gaat met bedreiging - want de definitie is je bedreigd voelen, en 3 man voor je deur die iets eisen voelt voor velen bedreigend, de politie daar zeker mee aan de slag gaat.

Daar gaan we verder trouwens ook geen discussie over voeren.

Ik ga even naar de situatie kijken, kan even duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:19
Ik zeg gewoon in goed overleg daar tot een beslissing komen waarmee beide partijen tevreden mee zijn.
Of geld terug of iets anders wat je wil wat ongeveer je schade dekt

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
inmiddels heeft hij net contact opgenomen via de whatsupp , hij zegt dat wel afgeschreven is maar niet aangekomen is en ligt aan de ABN (3 weken later nog niks ontvangen , spooktransactie) , ik heb aangegeven als je geen geld hebt of krijgt stuur je de h110 maar terug. dus nu afwachten

[ Voor 10% gewijzigd door JayJay op 02-04-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 23:44
Ik heb enige tijd terug met hem een deal gedaan, is toen prima verlopen. Omdat hij het bij mij heeft afgehaald kan ik je helaas geen contactinformatie bieden die je niet al gevonden hebt.

Wat me er van bijgebleven is dat het wel een sympathieke jongen was. Jammer dat het dan zo loopt. Veel sterkte in ieder geval!

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
Modbreak:Wat is jou niet duidelijk aan deze modbreak?
Verwijderd in "Opgelicht door R Amersfoort"

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
JayJay schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:47:
inmiddels heeft hij net contact opgenomen via de whatsupp , hij zegt dat wel afgeschreven is maar niet aangekomen is en ligt aan de ABN (3 weken later nog niks ontvangen , spooktransactie) , ik heb aangegeven als je geen geld hebt of krijgt stuur je de h110 maar terug. dus nu afwachten
Heeft niet veel zin, het is eigenlijk vrij simpel, deze Tweaker had de intentie om jouw op te lichten. 1) hij zegt dat hij het geld niet had, nou waarom koopt hij dan de telefoon ? en 2) Zoals je al zelf zegt, hij kocht een moederbordje.

Heeft deze Tweaker jouw specifiek gevraag om de telefoon op te sturen nadat hij de transactie had gedaan ? Meestal stuurt men iets op nadat het geld op jouw rekening is gestort. Dat is in deze niet gebeurd en daardoor heb je jezelf in de vingers gesneden.

Ook al zit zijn transactie vast (zoals hij claimt) dan betaald hij maar nog een keer. Het is toch zijn probleem als een transactie vast zit ? (mits dat waar is) of hij stuurt de telefoon maar terug. Ik zou zeggen dat hij die telefoon maar moet terugsturen of nog een keer moet betalen en het maar lekker zelf oplossen met ABN.

Mijn advies is dus altijd standaard, niet sturen voordat het geld op jouw tekening staat, je weet gewoon niet wie er aan de andere kant van de draad zit. (tenzij het echt om kleine €2,- dingen gaat)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 10:24
Nee, dat is niet zo... Vaak genoeg gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayJay schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:47:
En daarmee is dit draadje voor het moment ook wel klaar :) Als er andere ontwikkelingen zijn, laat het me dan even weten per DM.

In het algemeen is er een heel spectrum tussen iets wat misloopt en oplichting. Wie wil oplichten wil vooral niet makkelijk te vinden zijn, en aan die voorwaarde is zeker niet voldaan. Nu kan het zijn dat iemand heel erg in het nauw zit, maar dan hebben we het over grote uitzonderingen.

Er is ook een groot verschil in aanwezigheid van users. Zo was tegenpartij hier aardig lang niet online. Wellicht gedacht dat het geregeld was, en er niet meer naar omgekeken. Niet handig, maar het gebeurt.
Laten we in ieder geval hopen dat het verder allemaal goed komt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.