Goedemorgen,
sinds gisteren heb ik een vreemd probleem met mijn Windows 8.1 Pro installatie.
Na opnieuw opstarten voor updates wordt de wallpaper niet meer geladen.
Dit werkstation hangt aan een domein, en de wallpaper is via GPO ingesteld en staat op een netwerk share.
Dit werkstation is enkele weken geleden geïnstalleerd, en alles heeft altijd zonder problemen gewerkt, tot gisteren.
Ik moest opnieuw opstarten na wat updates, en sindsdien wordt de wallpaper niet meer automatisch geladen.
Als ik naar personalize desktop ga, en vervolgens een ander thema kies dan wordt de wallpaper (vanaf de netwerkshare) wel gewoon weergegeven, tot de eerstvolgende reboot.
Heb google al afgestruind, maar heb geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden.
De geboden oplossingen die niet werkten:
sinds gisteren heb ik een vreemd probleem met mijn Windows 8.1 Pro installatie.
Na opnieuw opstarten voor updates wordt de wallpaper niet meer geladen.
Dit werkstation hangt aan een domein, en de wallpaper is via GPO ingesteld en staat op een netwerk share.
Dit werkstation is enkele weken geleden geïnstalleerd, en alles heeft altijd zonder problemen gewerkt, tot gisteren.
Ik moest opnieuw opstarten na wat updates, en sindsdien wordt de wallpaper niet meer automatisch geladen.
Als ik naar personalize desktop ga, en vervolgens een ander thema kies dan wordt de wallpaper (vanaf de netwerkshare) wel gewoon weergegeven, tot de eerstvolgende reboot.
Heb google al afgestruind, maar heb geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden.
De geboden oplossingen die niet werkten:
- Desktop icons verbergen en opnieuw weergeven
- In de PC-instellingen de achtergrond uitschakelen en weer inschakelen (komt de achtergrond wel weer terug, maar de eerstvolgende reboot is het weer mis)
- sfc /scannow geeft ook geen problemen
- Schermen 1 voor 1 loskoppelen
- Andere (onboard) video proberen
- Shuttle SH87R6
- Intel Core i7-4770
- 32 GB Corsair DDR3-1333
- Samsung 850 Pro 256GB
- Samsung 850 Pro 128GB
- Western Digital Black 2TB
- AMD Radeon R7770