Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe allround (game) laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, aangezien de oude op het punt van begeven staat.

ik zal de laptop vooral gebruiken om te gamen en wil graag voor de komende 2 jaar toch wel vooruit kunnen met alle current gen games op high quality.
daarbuiten gebruik ik de laptop voor school en voor in de bus.

mijn budget zit op de 1250 euro

ik ben van plan de laptop redelijk veel mee te nemen, maar accuduur is hier niet van groot belang, de stevigheid van de laptop is van groter belang.

op het moment zit ik het meest richting de volgende laptop : http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl68.html

hier zou ik vanwege de kleine SSD mijn eigen 750 gb HDD bij voegen.

vereisten:
SSD met HDD of plaats voor uitbreiding
8gb ram of meer
i7 4710 of hoger
geforce gtx 860m of beter

graag zou ik jullie gedachten horen over deze laptop en/of alternatieven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 02:47 ]

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Je geeft zelf niet aan hoeveel inch je laptop moet zijn, maar je voorbeeld is een 15", maar ik ga er vanuit dat het weinig uitmaakt als je er veel mee wilt gamen. De meeste 17" hebben ook een 15" broertje.
Wacht trouwens niet op laptops met een GTX950 of 960, deze zijn gewoon een omnummering van de 850 en 860 en qua prestaties zullen ze elkaar niet veel ontlopen.

In die categorie is al veel geschreven hier op tweakers.net en ook in de bestbuy van afgelopen maand, maar in deze prijs categorie heb je een paar mooie keuzes, allemaal i7 non ulv processoren en een GTX860m rappe dedicated videokaart. (sommige kan je ook krijgen zonder SSD, maar check wel of er een vrije slot is, Lenovo Y50 en de Acer Nitro bijvoorbeeld niet(Asus volgens mij ook niet). Allemaal zijn ze goed (behalve de Lenovo), het is meer persoonlijke smaak denk ik.

Als je handig en geduldig ben, zou ik ook kijken naar Dell.nl de Alienware 15 met kortingscode van 7% en 10% is bijvoorbeeld € 1.087 met een GTX965m, zie ook het [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

alternatieven zijn:
pricewatch: Asus N751JK-T7129H
Asus N751JK-T7129H
+ Grote SSD (256gb)
+ Helder, mat IPS scherm
- GTX850m (met DDR3 ipv GDDR5), minste gpu voor gaming
- Geen wifi AC

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-77YZ
+ Vlotte hardware
+ Prijs
+ Mooi IPS scherm
+ Thin and light
- Moeilijke zelf uit te breiden

pricewatch: Asus Republic Of Gamers G551JM-CN120H
+ Snelle hardware
+ IPS scherm
+ grote SSD
- Geen HDD voor opslag
- Geen wifi AC

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
+ thin and light
+ design
+/- SSHD
- Geen CD/DVD
- slecht scherm

pricewatch: MSI GE60 2PE(Apache Pro)-269NL
+ SSD en HDD
+ Mooi scherm
- Dikste
- Duur

[ Voor 19% gewijzigd door duk3n op 02-04-2015 09:16 . Reden: Laptop toegevoegd ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56
Mocht je voor de N751 willen gaan kun je beter de versie zonder ssd kopen en er zelf ssd bij plaatsen heel makkelijk en goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
dankje duk3n,

ga na dit te zien voor de acer aspire v15 nitro en koop hier een SSD bij, heb al gecheckt of dit kan.

heb na nog wat lezen inderdaad gemerkt dat de 860 en 960 weinig van elkaar verschilt.

groot voordeel voor mij is dat ik de HDD van mijn huidige laptop kan blijven gebruiken in mijn huidige laptop en deze dus nog eventueel kan gebruiken voor bus/school gebruik en de nieuwe laptop dus voor puur gamen en thuisgebruik.

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:43:
dankje duk3n,

ga na dit te zien voor de acer aspire v15 nitro en koop hier een SSD bij, heb al gecheckt of dit kan.

heb na nog wat lezen inderdaad gemerkt dat de 860 en 960 weinig van elkaar verschilt.

groot voordeel voor mij is dat ik de HDD van mijn huidige laptop kan blijven gebruiken in mijn huidige laptop en deze dus nog eventueel kan gebruiken voor bus/school gebruik en de nieuwe laptop dus voor puur gamen en thuisgebruik.
dan zou ik eerder voor deze gaan : http://www.dixons.nl/lapt...spire-nitro-vn7-791g-78g0

Grotere scherm en meer gpu ram

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kijk ook eens bij Medion, krijg je MSI hardware onder een andere naam voor een lagere prijs. :)

* MegaTronics heeft zelf ook al anderhalf jaar een Medion game laptop.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Die Acer Nitro's hebben wel een mindere koeling / hogere temperaturen dan de Asussen.

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
MegaTronics schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:26:
Kijk ook eens bij Medion, krijg je MSI hardware onder een andere naam voor een lagere prijs. :)

* MegaTronics heeft zelf ook al anderhalf jaar een Medion game laptop.
Let alleen op dat de GTX860m van Medion een Kepler is en geen Maxwell, dit kan tot 20% schelen in prestaties. Prijs / kwaliteit bij Medion was vroeger een stuk beter ( heb zelf jaren een Medion Erazor gehad )

Qua cooling van de Acer, als je niet GTA V op high gaat spelen op je schoot zul je er weinig van gaan merken. Voor elke game laptop kan ik een laptop cooler aanraden, scheelt tot 10-15 graden.
Pagina: 1