Toon posts:

Tweaken WiFi adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik wil mijn oude wifi adapter modden/tweaken door er een antenne aansluiting op te solderen.
Nu zie ik twee onderdelen tussen de antenne op de pcb en de witte chip.
Wat zijn dat voor onderdelen? weerstandjes? zo ja is dat waarschijnlijk om de zender te doen geloven dat er een goed uitgebalanceerde antenne aanwezig is?

Mijn vraag is dus wat zijn dat voor onderdelen? En Zal ik ze weghalen en de antenne aansluiting direct op de witte chip aansluiten?

Thanks!

Afbeeldingslocatie: http://www.ulozisko.sk/obrazky/732480/P4070046.jpg
klik om te vergroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De meeste wifi adapters hebben gewoon een aansluiting voor een antenne :?

Die 2 gouden rondjes
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51b%2B3aDiWKL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 01:10:

Die 2 gouden rondjes
[afbeelding]
nee, dit is een usb adapter met ingebouwde antenne.

Vraag me af of de onderdelen nou sdm weerstanden of condensators zijn.
Wat het ook is, het is zeer waarschijnlijk om de zender niet op te blazen door de slechte interne antenne.
bij het aansluiten van een externe antenne moeten deze zeer waarschijnlijk weg gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Brilsmurfffje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 01:10:

Die 2 gouden rondjes
[afbeelding]
Nou, niet dus.

Die twee vergulde gaten zijn gewoon gaten. Om schroeven in te draaien zodat het kaartje niet uit het mini PCIe slot springt. Die drie connectors tussen die gaten, dat zijn antenne aansluitingen.
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 01:08:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik wil mijn oude wifi adapter modden/tweaken door er een antenne aansluiting op te solderen.
Nu zie ik twee onderdelen tussen de antenne op de pcb en de witte chip.
Wat zijn dat voor onderdelen? weerstandjes? zo ja is dat waarschijnlijk om de zender te doen geloven dat er een goed uitgebalanceerde antenne aanwezig is?

Mijn vraag is dus wat zijn dat voor onderdelen? En Zal ik ze weghalen en de antenne aansluiting direct op de witte chip aansluiten?

Thanks!

[afbeelding]
klik om te vergroten
Nee, dat zijn gewoon dingen als condensatoren, inductors enz. Dat witte ding lijkt op een keramisch hybride component, maar kan ook gewoon een 'normaal' SMD RF component zijn.

Een antenne aansluiting zou je kunnen maken door de PCB antenne trace af te snijden en een stukje van het masker er af te schrapen en daar een connector of coax draadje op te solderen. De mantel natuurlijk aan massa verbinden.

Waarom je dit zou doen is me wel een beetje een raadsel: de kans dat je een crappy USB stick kan omtoveren tot een magisch goede WiFi transceiver lijkt me sterk. Je hebt een stuk meer kans door hem in een cantenna te stoppen en gewoon een USB verlengkabel te gebruiken, of hem in een chinees vergiet achtig ding in het midden te doen (ook verlengkabel gebruiken) zolang het een parabool is.

Daarnaast niet vergeten dat WiFi twee kanten op werkt: als je signaal problemen hebt helpt het niet denderend veel door 1 kant te doen.

Stel dat je gewoon leuk wil experimenteren, check dit dan: http://www.larsen-b.com/Article/201.html dat zijn vrij goede antennes. Kan je in open lucht met direct zicht prima 1 tot 2 KM zonder aanpassingen mee overbruggen. Paar keer opgebouwd voor mensen die internet vanuit een dorp in hun vakantie huisje nodig hadden. Aan allebei de kanten een WRT54GLv2 en DD-WRT er aan, en hop, instant wireless bridge.

[ Voor 67% gewijzigd door johnkeates op 02-04-2015 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 23:54
Ahh, antenna design! Begin maar alvast met lezen, https://focus.ti.com/lit/an/swra161b/swra161b.pdf hiermee moet het lukken :). Zie ook: http://colinkarpfinger.co...-guide-to-antenna-design/

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op donderdag 02 april 2015 @ 01:52:
[...]

Nou, niet dus.

Die twee vergulde gaten zijn gewoon gaten. Om schroeven in te draaien zodat het kaartje niet uit het mini PCIe slot springt. Die drie connectors tussen die gaten, dat zijn antenne aansluitingen.

[...]

Nee, dat zijn gewoon dingen als condensatoren, inductors enz. Dat witte ding lijkt op een keramisch hybride component, maar kan ook gewoon een 'normaal' SMD RF component zijn.

Een antenne aansluiting zou je kunnen maken door de PCB antenne trace af te snijden en een stukje van het masker er af te schrapen en daar een connector of coax draadje op te solderen. De mantel natuurlijk aan massa verbinden.
Thanks voor de linkjes allemaal.

Op pagina 9 van dit document wordt bevestigd wat ik al dacht, de componenten na de witte smd rf component is een balun om de onboard antenne te "matchen'
Deze moet ik inderdaad dus verwijderen.
Ik had de pcb al met een tang afgeknipt, net de componentjes verwijderd en de korte coax (6cm) direct verbonden. morgen de rest :O
Pagina: 1