Toon posts:

Redelijke PC, laag fps, waarom ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waarom ik zo last heb van de lage fps. Ik heb een toch wel (al zeg ik het zelf) redelijke computer bij elkaar gezet. Maar toch komt er zonder dat andere programma's open staan bij minecraft maar een fps van 40. Bij andere spellen heb ik de fps niet gemeten maar ze liepen niet vloeiend. Bij Cities Skylines bijvoorbeeld, verplaatste ik mijn muis en het duurde een seconde voordat de cursor daar ook daadwerkelijk was. Ik snap er niks meer van want voordat ik deze pc kocht had ik YouTube video's gezien van mensen die dezelfde pc hadden en er met gemak 60 fps uit konden krijgen op BF4 ultra settings!

Mijn pc specs:CPU - Intel i5 4690
GPU - AMD Radeon R9 270X
Hardeschijf - 500GB S-ata3
Geheugen - 8GB DDR3 1600mhz
Voeding - 600W
Moederbord - GigaByte M81M-S2H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 12:10
Nieuwe build => hoe zit het met de temperaturen? Voornamelijk die van de CPU? Als het koelblok niet goed zit en hij loopt warm gaat de CPU zijn snelheid verlagen. Dat de muis even bleef hangen wijst op throthling probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunky555
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Tja, dat wordt testen en monitoren geblazen om dingen uit te sluiten.

Al getest op virussen e.d. met een antivirus en een programma als malwarebytes antimalware? Drivers up to date? Bios up to date?

Harde schijf is denk ik al een wat oudere of niet? Hou die eens in de gaten of dat die veel schrijfactie doet, zowel idle als in game. Kan in Windows met broncontrole/resource monitor.

Je geheugen een keer testen met memtest?

Is Cities Skylines offline of ook online? Misschien is je internet verbinding niet lekker (package loss) ivm het verspringen van je muis. Doe eens je modem opnieuw opstarten. Misschien dat je provider je ook kan vertellen of je problemen hebt met je verbinding of modem dmv een test.

Edit

Ooh compleet nieuwe build? Dan beginnen te controleren wat sprankel zegt. Ik gebruik meestal HWinfo64 om alles te monitoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Dunky555 op 02-04-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunky555
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Oops dubbel post

[ Voor 84% gewijzigd door Dunky555 op 02-04-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

chipset drivers? GPU drivers? Monitor op GPU aangesloten ipv onboard (CPU IGP)

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:47:
Ik snap er niks meer van want voordat ik deze pc kocht had ik YouTube video's gezien van mensen die dezelfde pc hadden en er met gemak 60 fps uit konden krijgen op BF4 ultra settings!
60 fps op BF4 Ultra gaat je met deze videokaart alleen lukken op lagere resoluties. Op welke resolutie en instellingen speel jij? Hoe ziet het haperen eruit? Gaat dat bijvoorbeeld met schokken of korte pauzes of heb je echt een lage framerate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:39
Update je driver van je videokaart, ga naar de instellingen van AMD Cataclyst en kijk of de toepassingen de kaart gebruiken en niet de geïntegreerde graphics.
Pagina: 1