Beste tweakers,
Ik heb sinds kort mijn videokaart vervangen met de R9 290. Bij het inbouwen in mijn systeem zorgde het al voor een complicatie want mijn PC startte wel op alleen het beeld bleef zwart. Na veel dingen getest te hebben die allemaal op niets uitliepen probeerde ik 'voor de grap' de dual boot switch die op deze kaarten zit.
En ja hoor hij startte normaal op met zichtbaar beeld.
Maar.. Natuurlijk wou ik mijn nieuwe kaart even goed aan de proef stellen met een aantal zware games, dus startte BF3 maar na ongeveer een minuutje spelen vallen ineens mijn schermen uit en de PC loopt als je naar het geluid luistert uit de speakers ook vast. (Dit heb ik zowel getest in SP en MP)
Ditzelfde gebeurde bij de spellen:
World of Tanks
Tomb raider
Videokaart driver is uiteraard up-to-date. Overige hardware is qua drivers ook up-to-date. Ook zijn de temperaturen binnen de kaders van het aanvaardbare.
Zie data hieronder voor systeem en de nieuw gekochte GPU.
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen, want een kaart als dit hoort dit gewoon niet te doen.
Gr
Serp
Ik heb sinds kort mijn videokaart vervangen met de R9 290. Bij het inbouwen in mijn systeem zorgde het al voor een complicatie want mijn PC startte wel op alleen het beeld bleef zwart. Na veel dingen getest te hebben die allemaal op niets uitliepen probeerde ik 'voor de grap' de dual boot switch die op deze kaarten zit.
En ja hoor hij startte normaal op met zichtbaar beeld.
Maar.. Natuurlijk wou ik mijn nieuwe kaart even goed aan de proef stellen met een aantal zware games, dus startte BF3 maar na ongeveer een minuutje spelen vallen ineens mijn schermen uit en de PC loopt als je naar het geluid luistert uit de speakers ook vast. (Dit heb ik zowel getest in SP en MP)
Ditzelfde gebeurde bij de spellen:
World of Tanks
Tomb raider
Videokaart driver is uiteraard up-to-date. Overige hardware is qua drivers ook up-to-date. Ook zijn de temperaturen binnen de kaders van het aanvaardbare.
Zie data hieronder voor systeem en de nieuw gekochte GPU.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Fatal1ty 750W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 70,49 | |
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen, want een kaart als dit hoort dit gewoon niet te doen.
Gr
Serp