Is er een manier om snel een ander Wifi netwerk te selecteren en om snel een bluetooth apparaat (bijv. speaker) te selecteren met de iPhone / iPad? Ik zie alleen de mogelijkheid om Wifi en bluetooth aan en uit te zetten. Nu moet ik telkens naar het instellingen menu, dan naar Wifi / bluetooth settings en dan een netwerk c.q. apparaat selecteren. Een redelijke omweg vergeleken bij Android.
Die mogelijkheid is er niet. Maar ik snap ook niet helemaal het nut? Het verbinden gaat toch automatisch als die apparaten zijn ingesteld / gepaired met je iPhone?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Met een device policy kan je wifi netwerken toevoegen/pushen maar bluetooth is beperkt tot pre-trusted pairs.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het punt is het volgende. Ik heb thuis 2 wifi netwerken. Als ik helemaal boven zit, wil mijn iPad niet altijd switchen naar het sterkste netwerk, hetzelfde is het geval met mijn iPhone. Met Android kan ik met 1 veeg via het notification center het juiste netwerk selecteren. Met Apple moet ik eerst naar het instellingen menu etc. etc.
Ditzelfde geldt ook voor BT. Mijn Android device connect direct met mijn BT speaker. Mijn iPad niet en moet daarom eerst weer selecteren in het BT menu. Het zou daarom handig zijn als er snellere manier zou zijn om iets te kiezen ipv steeds het menu af te struinen.
Ditzelfde geldt ook voor BT. Mijn Android device connect direct met mijn BT speaker. Mijn iPad niet en moet daarom eerst weer selecteren in het BT menu. Het zou daarom handig zijn als er snellere manier zou zijn om iets te kiezen ipv steeds het menu af te struinen.
Je kunt de app 'Launcher' eens proberen. Gratis app waarmee je snelkoppelingen naar apps, instellingen of acties kunt instellen die dan in je 'Today' scherm verschijnen (of hoe dat menu ook heet dat je altijd van bovenaan het scherm naar beneden kunt sliden.)
Heb net even gekeken, daarmee kun je direct naar je bluetooth of wifi-settings gaan. Ongeacht waar je dus zit of in welke app je zit kun je daarmee met 1 druk op de knop naar de goede settings springen.
Sowieso wel een aanrader, die app, ik heb hem bijvoorbeeld ingesteld dat ik met 1 druk op de knop mijn navigatie start (Waze in mijn geval) die dan direct naar huis of naar mijn werk staat ingesteld. Plus nog wat snelkoppelingen waarmee ik direct mijn vrouw bel/sms, etc. Handig!
Heb net even gekeken, daarmee kun je direct naar je bluetooth of wifi-settings gaan. Ongeacht waar je dus zit of in welke app je zit kun je daarmee met 1 druk op de knop naar de goede settings springen.
Sowieso wel een aanrader, die app, ik heb hem bijvoorbeeld ingesteld dat ik met 1 druk op de knop mijn navigatie start (Waze in mijn geval) die dan direct naar huis of naar mijn werk staat ingesteld. Plus nog wat snelkoppelingen waarmee ik direct mijn vrouw bel/sms, etc. Handig!
m.b.t. Het eerste punt zou je het signaal (tx) van je AP beneden zwakker kunnen zetten. Neem aan dat ze beiden hetzelfde SSID uitzenden ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nee, hebben verschillende SSID's. Launcher zal ik eens proberen.
Jammer dat het niet zo snel gaat als bij Android, maargoed, alles went wel.
Jammer dat het niet zo snel gaat als bij Android, maargoed, alles went wel.
Pagina: 1