Windows 7 oversaturated kleuren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 15:43
Hoi,

Ik heb gisteren mijn laptop voorzien van een nieuwe SSD en gelijk ook een clean install van Windows 7 gedaan. Ik loop echt tegen hetzelfde probleem als in het begin aan, namelijk dat de kleuren op het scherm soms plots extreem fel en oversaturated worden. Dit gebeurd enkel als ik de laptop op accu gebruik, op netstroom doet het probleem zich niet voor.

Ik heb dit 2 jaar geleden bij aankoop van de laptop kunnen verhelpen, maar ben compleet vergeten hoe ik het toen gedaan heb, heeft er iemand een idee? Het feit dat het probleem zich enkel voordoet op accu wijst er volgens mij op dat het een softwarematig probleem is. Ook het feit dat ik de laptop de afgelopen 2 jaar gebruikt heb zonder het probleem wijst hier op.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast erg bedankt,
Senne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:59

D4NG3R

kiwi

:)

Als je nou eens aangeeft welke versie van Windows 7 je hebt, en op welke laptop deze draait kunnen we je misschien helpen. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
D4NG3R schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:39:
Als je nou eens aangeeft welke versie van Windows 7 je hebt, en op welke laptop deze draait kunnen we je misschien helpen. ;)
Oops, dat was ik van plan maar helemaal vergeten. :)
Betreft een Asus UX32VD icm Windows 7 Ultimate 64bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:59

D4NG3R

kiwi

:)

Het OS is legitiem?

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 01-04-2015 22:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit in je Power Options in het configscherm.

http://blog.laptopmag.com...power-options-explained/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Nee, maar het probleem doet zich ook voor op legitieme Windows.
Die opties heb ik al helemaal uitgespit maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Daar zie ik ook geen optie die het probleem verhelpt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

MrSenne schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:00:
[...]

Nee, maar het probleem doet zich ook voor op legitieme Windows.
Uhm, modjes, sluit dit topic eens! Laat de topicstarter maar eerst een legitieme versie aanschaffen en zijn installatie updaten en kijken of dit zijn probleem verhelpt. 8)7

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 20:31
mrtnptrs schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 02:18:
Uhm, modjes, sluit dit topic eens! Laat de topicstarter maar eerst een legitieme versie aanschaffen en zijn installatie updaten en kijken of dit zijn probleem verhelpt. 8)7
Volgensmij heb je daarvoor een heel mooi knopje genaamt Topic Report voor.

On-Topic:

Heb je na de instalatie de nieuwste versies van je Videokaart drivers?
Mischien zit er een fout in de standaard drivers die windows download ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
mrtnptrs schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 02:18:
[...]

Ik moet de eerste illegale windows nog tegenkomen die met de kleur weergave iets doet.

Kijk liever eens naar het Nvidia control panel, daar zal ongetwijfeld iets inzitten wat dit veroorzaakt.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 19:57
Vragen of een OS (il)legaal is heeft niets met een technisch probleem te maken en is dus altijd off topic en eigenlijk een vorm van trollen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
_trickster_ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 02:48:
[...]

Volgensmij heb je daarvoor een heel mooi knopje genaamt Topic Report voor.

On-Topic:

Heb je na de instalatie de nieuwste versies van je Videokaart drivers?
Mischien zit er een fout in de standaard drivers die windows download ?
Ik heb de videokaart handmatig geïnstalleerd en deze zijn volgens mij volledig in orde...
Leo1010 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 03:30:
[...]

Ik moet de eerste illegale windows nog tegenkomen die met de kleur weergave iets doet.

Kijk liever eens naar het Nvidia control panel, daar zal ongetwijfeld iets inzitten wat dit veroorzaakt.
Als ik met de Nvidia settings speel zie ik ook niet echt verandering.

Wat me echter wel opvalt is dat het probleem zich enkel lijkt voor te doen 's avonds en 's nachts, overdag merk ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Zoek overdag eens een donkere kamer op en kijk of het dan ook is. Klinkt als of de kleur temperatuur aangepast word aan de hand van de tijd.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Leo1010 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:26:
Zoek overdag eens een donkere kamer op en kijk of het dan ook is. Klinkt als of de kleur temperatuur aangepast word aan de hand van de tijd.
Ik heb het probleem een tijdje zitten bekijken en het lijkt zich enkel 's nachts voor te doen, niet zozeer in een donkere kamer. Verder komt het ook alleen maar voor op accu... Ik heb alle instellingen die ik kan bedeken al na gekeken, maar ik vind de oorzaak niet..

Het is vooral als ik van een donkere scherm overschakel naar een licht scherm, dan is het probleem heel duidelijk en merk je dat de kleuren totaal niet kloppen. Groen is eerder licht fluogroen, idem met blauw en grijs is gewoon wit.

[ Voor 18% gewijzigd door MrSenne op 21-04-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Heb je een Intel videokaart? Zo ja zet dan eens de powersaver settings uit van de bijgeleverde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, klinkt als een Intel IGP die powersaved.
Pagina: 1