VPN over WiFi via Fritzbx disconnect bij iPhone WiFi gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb een lastig in een vakje te plaatsen probleem, dus ik hoop dat dit forumdeel het 'beste' is.

Komt ie...

Mijn werk laptop gebruik ik veel vanuit huis en om op het bedrijfsnetwerk te komen activeer ik de Cisco AnyConnect secure mobility client op mijn HP ProBook 6470b laptopje met Windows 7. De verbinding met de FritzBox! 7360 (xs4all) gaat via WiFi.

Dat werkt meestal prima, tot ik mijn iPhone 6 (laatste iOS) gebruik. En dan specifiek iets dat het WiFi netwerk gebruikt. Dus dat is bijna alles, van mijn email tot facebook apps. Zodra de iPhone dataverkeer genereert valt de VPN verbinding weg op de laptop en probeert de Cisco VPN client software meteen weer opnieuw te verbinden, wat ook meestal lukt. Maar soms niet en dan is het ook echt niet meer mogelijk om nog een VPN te maken! Zelfs herstarten van de laptop werkt niet. Het enige dat werkt is wisselen van Windows user, met een andere Windows user een VPN opzetten, daarna wisselen naar mijn 'echte' eigen account en dan werkt VPN weer prima.

Het is mij een compleet raadsel en na intussen 3 her-installaties van alle software en een 2e laptop van werk te hebben meegekregen plus eindeloze probeersels lijkt het zich in mijn optiek ergens in mijn WiFi (router) te zitten. Natuurlijk heb ik die al meer dan me lief is gereset, zonder resultaat.

Ohja: ik heb ook al geprobeerd wat er gebeurd als ik de laptop op de router aansluit met een kabel, en dan dus geen WiFi verbinding maak. Alsnog hetzelfde!?!

Iemand iets soortgelijks meegemaakt of ideeen of tips?

[ Voor 5% gewijzigd door marksanne op 01-04-2015 22:03 ]