Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ip camera beelden opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ip camera besteld uit china die binnenkort binnen komt.

Nu wil ik dat hij bij beweging de beelden opslaat. Motion sensor word door camera ondersteund.

Ik heb nog een nas liggen van conceptronics waar ik niks meer mee doe.
Nu was ik benieuwd of er software is die op de nas kan zetten die de beelden op kan slaan.
Ook zou ik het mooi vinden dat als er beweging word gedetecteerd dat de beelden naar je mail gestuurd worden.

Verder word onvif door de camera ondersteund.

Wellicht hebben jullie nog een andere oplossing ? Cloud opslag ?

Ik wil er alleen niet veel geld in steken...

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als ik zo lees lijkt de Synology over een Surveillance-station te bezitten, waarmee je de beelden op kan slaan op je NAS.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:42
Voor de Synology is een gratis package beschikbaar: Surveillance Station. Werkt bij mij echt perfect.

Heb alleen geen idee in hoeverre dat ook soepel werkt op wat oudere modellen (ik neem aan dat je geen gloednieuwe Synology hebt liggen waar je niks meer mee doet :+ )

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 01-04-2015 22:05 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

En of de camera wordt ondersteund...

Te koop....

Verwijderd

Topicstarter
sorry heb een foutje gemaakt... ik heb een nas van conceptronics 8)7 .................(boutding)

• ThinkPad
albino71 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:05:
En of de camera wordt ondersteund...
Dat is vaak niet zo'n probleem, als je de goede URL van de camera kunt achterhalen krijg je het vaak wel werkend (vaak wordt er een of ander vaak voorkomend protocol zoals RTSP gebruikt).

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, interessant

Te koop....

• ThinkPad
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:07:
sorry heb een foutje gemaakt... ik heb een nas van conceptronics 8)7 .................(boutding)
Verkopen en tweedehands Synology scoren?

Verwijderd

Topicstarter
hoopte eigenlijk dat er gratis software was welke je op een bestaande nas kon installeren...

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Google geeft mij het volgende resultaat:

http://www.ispyconnect.com/

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgens mij ondersteunen veel van die IP-camera's wel FTP. Je kunt dus waarschijnlijk via FTP wel beelden uploaden naar je NAS.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-11 08:32
FTP is inderdaad interessant als je alleen beelden wilt zien nadat de camera beweging heeft ontdekt. Als je echt continu wilt opnemen dan ontkom je niet aan een NAS met opneemfunctie (synology etc.) of om een pc aan te zetten (ispy of blue iris). Eventueel heb je ook een "mini nvr" om verschillende onvif camera's op te nemen. Het nadeel van FTP is dat je handmatig de beelden moet verwijderen als de nas geen vrije opslag meer heeft. Er is dus geen sprake van 'loop recording'.

Het nadeel is wel als je een no-name camera hebt gekocht dat sommige functies mogelijk niet goed werken. Zo kunnen sommige geen mail sturen of geen foto's als bijlage meesturen. Meestal sturen ze alleen een regeltje tekst dat er beweging is gedetecteerd. Bij de bekendere merken is de kans groter dat zij de functies wel goed hebben geimplementeerd.
Pagina: 1