Toon posts:

Geen Fritzbox WIFI op mobieltjes, maar WEL op iPad en laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een merkwaardig probleem. Ik heb sinds kort een Fritzbox 7360 behorend bij mijn Glasvezelabonnement van Fiber. Sinds een paar dagen werkt de wifi niet meer voor onze mobieltjes (Nexus 5, Sony Xperia M, Galaxy 4 Mini) maar wel op de iMac, iPads en laptop.

Ik krijg wel contact met de Fritzbox en de status geeft aan "verbonden" maar op mijn Nexus 5 zie ik wel een uitroepteken naast het wifi-icoontje. Dit geeft aan dat er iets mis is. Wat precies, wordt niet vermeld. De wifi van de telefoon werkt op zich wel want ik heb geen probleem met het wifinetwerk van de buurman. De mobieltjes van mijn vrouw en dochter doen precies hetzelfde. Thuis op de Fritzox echter krijg ik wel verbinding maar geen diensten/dataverkeer.

Ik heb al een keer het modem gereboot. De Fritzbox ook. Op de mobieltjes het netwerk van de Fritzbox op "vergeten" gezet en opnieuw aangemeld. Geen resultaat.

Er moet dus denk iets zijn met de Fritzbox dat het internetverkeer van de mobieltjes blokkeert.
Ik heb al met de helpdesk van Fiber gebeld maar die wisten zo 1-2-3 geen oplossing en raadden mij aan om het eens op tweakers.net te proberen.

Dus... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:06
Staat er niks aan logs in de modem met fouten ?

Eventueel kan het zijn dat je modem geen ip adressen meer heeft in de dhcp pool ? En je lease time op enkele dagen / weken staat. Dan even je dhcp opschonen.

Krijg je uberhaud een ip van het modem toegewezen op je telefoon ?

[ Voor 14% gewijzigd door Jan-man op 01-04-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe ik in het Modem moet kijken maar in als ik met mijn iPad inlog naar de Fritzbox zie ik geen fouten. Ik zie dat de Fritzbox verbinding heeft met alle drie mobieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

krijgt je telefoon een ip adres ?

en check je dhcp pool (of alles is vergeven) als je daar geen zak van snapt zet je maar even alle wireless apparatuur uit en zet je router maar even uit en aan. werkt dat dan is het wss je dhcp pool die je op moet rekken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt veel op een probleem dat ik enkele jaren geleden had: alle Apple apparaten verbonden prima, maar mijn HTC One niet.

Uiteindelijk bleek dat mijn Wi-Fi router op een Aziatische regio stond ingesteld. Apple apparaten schakelde automatisch om, maar de HTC weigerde dat.

Ook op de Fritz kun je een regio instellen. Volgens de web interface heeft dat alleen betrekking op de telefonie functies, maar wie weet. Zou eens controleren of die wel op Nederland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo xnpu. De regio staat al op "Netherlands" op de Fritzbox. Dat zal het wel niet zijn.

@ Fish: Ik weet niet of de telefoon (mobiel bedoel je toch en niet mijn huistelefoon die ook verbonden is met de Fritzbox) een IP adres krijgt. Hoe zie je dat? Als ik inlog op de Fritzbox met mijn iPad zie ik nergens foutmeldingen. Ik ga morgen nog een keer alles uit- en aanzetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee dat staat er niet ...

al je wifi apparatuur uit
je router uit en aan zetten

en probeer dan met je apparaat te verbinden.

als ej klaar bent kun de de rest weer aanzetten

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 01-04-2015 22:34 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 21:59
Heb je toevallig een gast WiFi netwerk ingesteld? (Guest access)

Toen ik zo'n gastnetwerk aan had staan, gingen onze telefoons daar automatisch mee connecten. De FritzBox heeft de internettoegang voor gastnetwerken standaard beperkt, dus hadden we op 9 vd 10x geen internettoegang op onze tels...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Fish: helaas, jouw tip leverde geen resultaat. De Fritzbox en mijn Nexus 5 zijn wel verbonden met elkaar maar er is geen internetverbinding. Mijn iPad heeft overigens ook soms kuren met de WiFi, maar even uit- en aanzetten en ik heb weer wireless internet.

@timmie1: nee, geen gastnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Hoi!

Bekend probleem alleen heb ik hier UPC waarbij me iPad's en iPhone niet willen connecten alleen op één specifiek kanaal. Mega irritant en zeer zeker als me buurman op hetzelfde kanaal zit als ik waardoor mijn verbinding weg gedrukt word. Heb je hier al een keer naar gekeken? Ik kon alleen op kanaal 11 connecten met mijn iPad's en iPhone. Probeer gewoon een keer alle 13 kanalen uit.

Goodluck d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door carlino op 22-04-2015 19:32 ]

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:30:
@Fish: helaas, jouw tip leverde geen resultaat. De Fritzbox en mijn Nexus 5 zijn wel verbonden met elkaar maar er is geen internetverbinding. Mijn iPad heeft overigens ook soms kuren met de WiFi, maar even uit- en aanzetten en ik heb weer wireless internet.

@timmie1: nee, geen gastnetwerk.
Heb je het SSID van de FritzBox gewijzigd? Zo niet, probeer dan eens. Wellicht heb je een buurman die ook Fiber klant is en hetzelfde SSID gebruikt.

Overigens heb ik (ook klant bij Fiber) af en toe hetzelfde op mijn Nexus 5, maar even Wifi uit een aan verhelpt het weer.

[ Voor 10% gewijzigd door dennisfr op 23-04-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 08:10
Hallo, heb je dit probleem inmiddels opgelost? Ik zou het erg graag willen weten want op mijn Fritzbox 7360 krijg ik sinds gisteren, sinds de zonnepanelen op het dak liggen en er een powerline is gebruikt om het signaal vanaf de zolder door te geven, waarbij het enige verschil is dat er dus een extra utp ingang gebruikt is, geen verbinding meer met internet via mijn telefoon. Ook hier, wel via bekabeld en WLAN via iphone's en ipad. Echt bizar, diagnostics levert geen info op. Ik heb de telefoon gereset, modem gereset, factory settings teruggezet op de FRITZ!Box, bekende en actieve wlan verbindingen verwijderen in router, dns geflusht, niets helpt....

Het werkte allemaal flawless, nooit een haperende verbinding of slecht bereik en nu ineens gezeur. Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

EDIT: Inmiddels werkt het hele boeltje weer bij mij. Het bleek te zitten in de (extra) router die ik als switch had ingezet naar mijn TV. De DHCP stond op dat apparaat nog aan, dus toen de powerline op het netwerk aangesloten is, vermoed ik dat er iets mis is gegaan met de dubbele verdeling van IP's en dat toen de hele boel in de kak gelopen is.

[ Voor 21% gewijzigd door Hatseflatse op 01-07-2016 19:55 . Reden: Oplossing voor mijn probleem toegevoegd ]

Pagina: 1