Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe te controleren/in te stellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ^_^

Ik ben eigenlijk op zoek naar de mogelijkheid om via software of de router te kunnen controleren, bijv een maand geschiedenis, welk apparaat wanneer contact maakt, en daarnaast de mogelijkheid om het ene apparaat wel en andere niet voor bepaalde tijd uit te schakelen. Op dit moment zijn maar een aantal dingen bedraad aangesloten de rest maakt via de wifi verbinding naar buiten. Ik heb zelf geen idee of dit makkelijk te realiseren is en wat ik daarvoor nodig zou hebben

Het gaat om verbinding van verschillende smartphones/tablet/Ps3/wii etc

Op dit moment maak ik gebruik van het ziggo netwerk met een UBEE router.

Gr, Repo

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het beste daarvoor is 802.1x EAP, of te wel WPA2 Enterprise.

Maar dat is niet bepaald makkelijk. Je hebt er ook een aparte RADIUS-server voor nodig.

Ja, MAC-adresfiltering kan ook, maar dat is niet waterdicht: een MAC-adres spoof je zo even. Daarnaast kan RADIUS precies wat TS wil, zoals bepaalde apparaten voor bepaalde tijden in/uitschakelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Compizfox op 01-04-2015 20:53 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zo'n Ubee router heeft daar zeer beperkte opties in (je kan bij sommige versies nog net instellen dat het internet op bepaalde tijden eruit gaat...)
Een maand geschiedenis, bedoel je wat de apparaten op internet doen? Dat gaat sowieso niet lukken zonder professionele apparatuur en dan nog is het niet erg accuraat.
Als het geschiedenis van wanneer apparaten verbinden is kan je RADIUS gebruiken, dan zal je een server op moeten zetten met NPS en een switch die het ook ondersteunt voor bedrade clients.
Al met al geen projectje voor een Zondag middag, het gaat aardig wat moeite, tijd en geld kosten ;)

Fixing things to the breaking point...

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Geld hoeft het op zich niet te kosten hoor. Bij gebrek aan een server kun je een oude computer gebruiken, pleur OpenWRT op je router als de standaard firmware geen WPA2 Enterprise ondersteunt, en met freeRADIUS heb je een gratis RADIUS-pakket.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Dank mensen ik ga me zeker even in jullie ideeen verdiepen ^_^