Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-06 15:25
ik zit met 1600 mhz geheugen wat nu dus op 1333 mhz draait.
mijn pc is een medion pc met een ms-7797 moederbord erin
Ik kan zelf niet in de bios deze setting veranderen, net zoals de meeste mensen op dit forum hier zeggen alles is dicht getimmerd.

Kan ik niet met een bios update flash mijn bios updaten zodat hij wel dus die 1600 mhz geheugen aankan?
Die bios van ami is speiaal gemaakt voor deze pc.

specs:i7 inteal quadcare
videokaart nvidia geforce 630 gt.

Op de drivers pagina van medion kan ik geen bios flashen of althans daar staan dezelfde ami bios van 2012 wat dus reeds al zo was bij de aankoop van de pc. :(

Mijn vraag is dus kan ik deze pc zodanig configureren zodat het 1600 mhz geheugen het doet?
Het geheugen zit erin alleen word deze dus gewdowngrate naar 1333 mhz.

met vriendelijke groet rjmno1 :)

[ Voor 97% gewijzigd door rjmno1 op 02-04-2015 01:54 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 16:24
Met Medion systemen kun je volgensmij niet echt veel, inderdaad aardig dichtgetimmerd. Het verschil tussen 1333mhz en 1600mhz is erg klein en niet echt de moeite waard om veel moeite voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn vraag is dus kan ik deze pc zodanig configureren zodat het 1600 mhz geheugen het doet?
Het geheugen zit erin alleen word deze dus gewdowngrate naar 1333 mhz
Je geheugen doet het prima. Volgens mij snap je niet helemaal wat die snelheidsaanduidingen betekenen. Een DIMM heeft zelf geen klok oid, het wordt puur door de geheugencontroller (in je CPU) aangestuurd op een bepaalde snelheid. De vermelde snelheid op de DIMM is de hoogeste snelheid waarop de fabrikant garantie geeft.

Zie het als een weg. Die heeft een bepaalde maximumsnelheid, die aangeeft hoe snel je veilig kunt rijden op die weg. Misschien lukt het je om sneller te rijden, maar dat kan mis gaan (uit de bocht vliegen, boete etc). Jij hebt een auto (CPU) wat de max snelheid op je weg niet kan halen, vgl een 2VC met max van 110km/u. Er is niets mis met de weg waar je 130km/u mag dat je maar 110km/u haalt, je 2CV met z'n 600cc motortje is de beperkende factor.

Zo ook hier: je RAM doet exact wat het moet, namelijk verzoeken vanuit de geheugencontroller op de gevraagde snelheid afhandelen. En zoals aangegeven, al zou je het op 400MHz aansturen, dan nog win je er uitermate weinig bij met de Intel Core architectuur.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-06 15:25
Gijs schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:38:
Met Medion systemen kun je volgensmij niet echt veel, inderdaad aardig dichtgetimmerd. Het verschil tussen 1333mhz en 1600mhz is erg klein en niet echt de moeite waard om veel moeite voor te doen.
Dus laten zo er valt weinig of niks aan te veranderen,en het is idd maar 300 mhz wat ik daarmee win.
Het verschil is inderdaad te weinig, ern net zoals heironder vermeld ik kan gewoon doorkachelen op 1333 mhz.
moderator slotje erop?
en bedankt voor de reacties.

met vriendelijk groet:rjmno1 :)