Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op mijn LG E-400 kan ik maar een paar apps installeren voordat deze vol is. Het geheugen waar apps op geinstalleerd kunnen worden is maar 158mb. Ik zou graag dit oplossen zodat ik meer apps kan installeren.

Ik heb de ES file manager al geinstalleerd, maar ik kan hiermee pas apps overzetten naar mijn SD card als de telefoon "geroot" is.

Ik heb natuurlijk even gegoogled en vond heel veel informative. Nu heb ik vrij weinig verstand van smartphones en na een paar uur websites en tutorials gelezen te hebben ben ik nog weinig wijzer.

Kan iemand mij helpen? Zoals gezegd ben ik een redelijke leek dus het zou fijn zijn als reacties simpel gehouden kunnen worden.

Andriod versie: 2.3.6

Alvast bedankt!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 21:52
staan zat tutorials op youtube. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Carfanatic op 01-04-2015 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik nu tegen aanloop is het volgende:

Het debuggen is gelukt en ik heb de laatste usb drivers geinstalleerd. Als ik probeer te rooten dan krijg ik "permission denied". Wat kan ik hier aan doen?

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 14:43
Unlock de bootloader?

code:
1
adb reboot oem-unlock

Dit zorgt er ook voor dat je telefoon terug gaat naar fabrieks instellingen.

[ Voor 39% gewijzigd door Zenety op 02-04-2015 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik hiermee begon ben ik teruggegaan naar de fabrieksinstellingen. Daarna heb ik enkel de ES file manager geinstalleerd en geprobeerd te rooten.

Kan het alsnog proberen, wat doe ik precise met die code?

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 14:43
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:09:
Voordat ik hiermee begon ben ik teruggegaan naar de fabrieksinstellingen. Daarna heb ik enkel de ES file manager geinstalleerd en geprobeerd te rooten.

Kan het alsnog proberen, wat doe ik precise met die code?
Rooten kan niet vanaf de telefoon zelf, je moet via ADB (Android Debug Bridge) dat commando uitvoeren. Het verschilt per telefoon of je de bootloader moet unlocken. Zodra je dat gedaan hebt kan je een recovery flashen (mocht LG er geen hebben). Dit kan TWRP of CWM zijn.

Persoonlijk vind ik TWRP de fijnste: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2700336

Daarna kan je opstarten in TWRP en hier de SuperSU .zip flashen. http://download.chainfire.eu/supersu

Edit: Heb niet genoeg tijd om het allemaal op te zoeken. Maar volgens mij hoef je de bootloader niet te unlocken.

http://theunlockr.com/201...n-the-lg-optimus-l3-e400/

[ Voor 11% gewijzigd door Zenety op 02-04-2015 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een beetje abracadabra voor mij :) Moet ik de ADB op mijn pc installeren? Wat doet een bootloader en hoe doe ik dat? En recovery flashen?

Ik heb deze procedure gevolgd:

YouTube: How to root LG L3 E400

Wat zoveel is als:

- nieuwste usb driver installeren + debuggen enablen.
- dan via usb kabel de smartphone verbonden en via een run.bat bestand het rooten geprobeerd. Dat is het moment dat ik de permission denied error krijg.

Heb inderdaad ook op dat xda forum zitten neuzen, maar daar kwam ik helemaal niet uit. Superbedankt voor alle antwoorden in ieder geval, snap dat het wellicht irritant is om dit aan mij uit te leggen :)

Moet nog wel even toevoegen dat ik nu erg moeite heb om de simpelste apps te installeren. Ik krijg whatsapp niet eens geinstalleerd. Ik moet de data van de playstore/google weghalen om genoeg ruimte te maken om whatsapp te installeren, maar daarna lukt het downloaden zelf niet ook al heb ik een geode verbinding.

Heb ik mogelijk de smartphone al kapot gemaakt met de eerste mislukte poging ?
Pagina: 1