Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een opvolger voor mn Samsung Galaxy Ace 2 (jaja ;) )

Nu ben ik erg gecharmeerd van de S5 mini, maar ik zie dat de S4 goedkoper is! De specs van de S4 zijn volgens mij ook beter, maar de S4 is wel een ouder toestel..

Is de S4 een betere keuze dan de S5 mini, of toch maar de S5 mini nemen?

Ik wil zeker 2 jaar met het toestel doen, dus updates moeten wel mogelijk zijn. Ook de afmetingen van de S4 zijn geen belemmering.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Samsung gaat vrij lang door met updates van zijn vlaggeschip toestellen als de S4, van de mini uitvoeringen weet ik dat niet.

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:59
Ik zou sowieso voor de S4 gaan, betere specs en goedkoper. Daarnaast, als je een beetje into custom roms bent, verwacht ik dat de community je nog vrij lang van up-to-date roms kan voorzien.

• pilskes
  • Niet online
Tot nu toe durf ik zelfs geen custom rom op mijn Ace 2 te zetten, bang om de telefoon te vernaaien...
Als er ergens een goeie en duidelijke site is voor alle how-to's dan wil ik me er nog wel aan wagen.

• pilskes
  • Niet online
Verder geen meningen???

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Als je met custom roms wil spelen op je huidige toestel, is het vooral veel lezen op XDA. Je wil toch al een nieuwe kopen, dus al verknoei je de oude is niet erg toch?

Verwijderd

Wat is je budget, en waarvoor wil je hem gebruiken?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stolpert schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:28:
Ik zou sowieso voor de S4 gaan, betere specs en goedkoper. Daarnaast, als je een beetje into custom roms bent, verwacht ik dat de community je nog vrij lang van up-to-date roms kan voorzien.
* Raven twijfelt ook tussen de S5 Mini en S4, als vervanger voor een S2.

Had mijn oog op de S5 mini laten vallen, maar zolang daar geen Lollipop voor is (en je dus met geheugenkaartgezeik zit) koop ik die nog niet. Maar de S4 lijkt al wel Lollipop te hebben lees ik net.

Overigens, waarom zijn er zoveel S4's? http://tweakers.net/price...;400482;415557/categorie/ , spot de verschillen :?

pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Black Edition Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Value Black Edition
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Value Edition Zwart
offtopic:
Maar ff via specs-verbeteren link om info gevraagd

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Stolpert
pilskes schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:57:
Tot nu toe durf ik zelfs geen custom rom op mijn Ace 2 te zetten, bang om de telefoon te vernaaien...
Als er ergens een goeie en duidelijke site is voor alle how-to's dan wil ik me er nog wel aan wagen.
Hier een hele duidelijke handleiding:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1034145

Als het toch je oude telefoon is kun je er mooi op oefenen;) Maar serieus, het kan tegenwoordig bijna niet meer fout gaan.

• pilskes
  • Niet online
Raven schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:27:
[...]

* Raven twijfelt ook tussen de S5 Mini en S4, als vervanger voor een S2.

Had mijn oog op de S5 mini laten vallen, maar zolang daar geen Lollipop voor is (en je dus met geheugenkaartgezeik zit) koop ik die nog niet. Maar de S4 lijkt al wel Lollipop te hebben lees ik net.

Overigens, waarom zijn er zoveel S4's? http://tweakers.net/price...;400482;415557/categorie/ , spot de verschillen :?

pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Black Edition Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Value Black Edition
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Value Edition Zwart
Wat is het "gezeik" met de S5 mini en geheugenkaartjes dan??

• pilskes
  • Niet online
Stolpert schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:46:
[...]

Hier een hele duidelijke handleiding:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1034145

Als het toch je oude telefoon is kun je er mooi op oefenen;) Maar serieus, het kan tegenwoordig bijna niet meer fout gaan.
Thanks, dat is mooi! Ik wilde de Ace 2 aan de vrouw geven, zodat zij ook aan een smartfoon kan wennen.. Maar er moet toch een factory reset aan te pas komen voordat deze weer een beetje normaal werkt.

ff een noob vraagje: wat is de belangrijkste reden waarom mensen hun telefoon rooten??

• Stolpert
pilskes schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:54:
[...]

Thanks, dat is mooi! Ik wilde de Ace 2 aan de vrouw geven, zodat zij ook aan een smartfoon kan wennen.. Maar er moet toch een factory reset aan te pas komen voordat deze weer een beetje normaal werkt.

ff een noob vraagje: wat is de belangrijkste reden waarom mensen hun telefoon rooten??
Nieuwere Android, op de Ace II is KitKat 4.4.4 beschikbaar. Daarnaast zijn er vaak wat optimalisaties doorgevoerd.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pilskes schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:54:
[...]

Wat is het "gezeik" met de S5 mini en geheugenkaartjes dan??
Gaat niet specifiek over de S5 Mini trouwens. Jij hebt blijkbaar het nieuws over KitKat niet gevolgd toen die uitkwam? Zie bijv. nieuws: 'Samsung laat Android-apps niet langer data sd-kaart aanpassen' en http://www.theguardian.co...-to-work-with-my-sd-cards ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 05-04-2015 21:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• pilskes
  • Niet online
Ik volg de ontwikkelingen over de android versies niet echt, ik weet ook niet wat de voordelen/nadelen zijn van alle versies. Ik heb ooit geprobeerd om mijn Ace 2 via Kies te upgraden,maar dat programma is echt hopeloos.

Ik vraag me ook af of de specs van de Ace 2 wel geschikt zijn voor Kitkat oid.

Maar de vraag blijft staan, een S4 16gb of een S5 mini....

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09
Ik heb destijds toen ik voor dezelfde keuze stond (iets meer dan een half jaar terug) de keuze gemaakt voor de S4. Geen moment spijt van gehad, beviel prima :)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:27
Afgezien van de schermgrootte (wat een beetje je eigen voorkeur is wat je een goed formaat vind) is de S4 eigenlijk op alle vlakken een beter toestel. Sneller en ook de softwareondersteuning valt onder het beste wat je bij Samsung kan verwachten. De Lollipop-update is onderweg. Bovendien is de S4 een populair toestel waardoor er veel custom roms beschikbaar zijn.
De Snapdragon 600 uit de S4 is in ieder geval een betere keuze dan de 400 uit de S5 mini. Dan is de Galaxy A3 met eenzelfde scherm, iets snellere CPU, metalen frame en ook nog eens een lager prijskaartje zelfs een betere optie.

Wat betreft het SD-kaart 'issue', het moge bekend zijn dat Google al langer af wil van alle app-data op SD-kaartjes, in verband met alle gevaren die hierbij meekomen. Verstandig is om voor een toestel te gaan met gewoon een flinke bak interne opslag, en je SD kaart niet voor meer dan muziek en foto's te gebruiken. Zowel de S5 Mini als de S4 hebben volgens mij voldoende opslag.

Wat betreft de verschillende S4-versies... De S4 Black en de Value Edition Zwart zijn eigenlijk dezelfde toestellen, waarbij de S4 Value Edition gewoon later is uitgekomen en een nieuwe EAN-code heeft gekregen zonder echte reden (misschien was er destijds een speciale kortingsactie met accessoires)
De Black edition is hetzelfde toestel, maar dan met een kunstlederen achterkant in plaats van glad plastic. Dat is naar mijn mening een vooruitgang tegenover het plastic fantastic van Samsung, maar het nadeel van de Black Edition is dat de standaard S4-hoesjes niet altijd passen omdat hij iets dikker is.

En last but not least, waarom je zou rooten? Als je je dat afvraagt is het in ieder geval onnodig om te doen :P
Indien je wat geavanceerdere dingen wilt doen met je telefoon kom je erachter dat er bepaalde onderdelen van Android zijn afgeschermd zodat je niet je telefoon kan verklooien. Met root-toegang mag je daar wel bij. Zo heb ik op mijn telefoon de DPI aangepast, zodat je meer apps en informatie op je scherm ziet dan standaard.

Zelf zou ik een LG G2 of een Nexus 5 ook zeker overwegen. Beide toestellen zijn ongeveer even duur, maar hebben wel snellere hardware (Snapdragon 800) waarbij de G2 een betere camera en batterij heeft. De Nexus 5 heb ik zelf ook en krijgt als Google-toestel als eerste Android updates en heeft geen zware Samsung-skins waardoor het echt een gigantisch snel toestel is. Nadeel is wel het ontbreken van een SD-kaart.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Richh schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:24:
Afgezien van de schermgrootte (wat een beetje je eigen voorkeur is wat je een goed formaat vind) is de S4 eigenlijk op alle vlakken een beter toestel. Sneller en ook de softwareondersteuning valt onder het beste wat je bij Samsung kan verwachten. De Lollipop-update is onderweg. Bovendien is de S4 een populair toestel waardoor er veel custom roms beschikbaar zijn.
Die is er al voor de S4 ;) , 1 week geleden is de uitrol o.a. in NL begonnen, voor de S5 Mini heb ik nog geen specifieke datum kunnen vinden.
Wat betreft het SD-kaart 'issue', het moge bekend zijn dat Google al langer af wil van alle app-data op SD-kaartjes, in verband met alle gevaren die hierbij meekomen. Verstandig is om voor een toestel te gaan met gewoon een flinke bak interne opslag, en je SD kaart niet voor meer dan muziek en foto's te gebruiken. Zowel de S5 Mini als de S4 hebben volgens mij voldoende opslag.
En wat als je een navigatie app hebt met flink wat maps? Dan wordt die interne opslag nogal krap.
Wat betreft de verschillende S4-versies... De S4 Black en de Value Edition Zwart zijn eigenlijk dezelfde toestellen, waarbij de S4 Value Edition gewoon later is uitgekomen en een nieuwe EAN-code heeft gekregen zonder echte reden (misschien was er destijds een speciale kortingsactie met accessoires)
De Black edition is hetzelfde toestel, maar dan met een kunstlederen achterkant in plaats van glad plastic. Dat is naar mijn mening een vooruitgang tegenover het plastic fantastic van Samsung, maar het nadeel van de Black Edition is dat de standaard S4-hoesjes niet altijd passen omdat hij iets dikker is.
Ah :)
Zelf zou ik een LG G2 of een Nexus 5 ook zeker overwegen. Beide toestellen zijn ongeveer even duur, maar hebben wel snellere hardware (Snapdragon 800) waarbij de G2 een betere camera en batterij heeft. De Nexus 5 heb ik zelf ook en krijgt als Google-toestel als eerste Android updates en heeft geen zware Samsung-skins waardoor het echt een gigantisch snel toestel is. Nadeel is wel het ontbreken van een SD-kaart.
Bij beide kun je de accu niet vervangen, aangezien (in mijn ervaring) dat onderdeel meestal het eerste vervangen moet worden... Plus als er een iets grotere accu beschikbaar is (zoals bij de S2) dan wil ik die wel kunnen plaatsen.

Oscar Wilde

• Richh
De S2 is vrijwel het enige toestel waarbij dat kan. Ik heb m ook gehad, en bij de S2 was het ook echt nodig na een jaar, ik had ook zo'n extended battery gekocht toen. Mijn Nexus 5 is nu 1,5 jaar oud en gek genoeg heeft die nog totaal geen problemen met de accu :P ik heb zelfs een tweede batterij hier al liggen maar nog altijd geen behoefte gehad om 'm aan te passen.
Echt, ik dacht hetzelfde na mijn ervaring met de S2, maar het is niet meer nodig.

En in principe kunnen apps nog steeds naar extern geheugen schrijven, maar de app zelf kan daar standaard niet meer heen. De visie die Google heeft is, die data in de cloud zetten, of toestellen met veel opslag kopen. Ik heb het ook niet bedacht, maar komop: 16gb of meer is een hoop, en hoe vaak heb je worldwide Maps nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 06-04-2015 18:48 ]

• pilskes
  • Niet online
Een vervangbare accu en sd slot zijn wel een vereiste voor mij. Nu zit er al sd-kaart van 32 GB in, waar veel muziek op staat. Ik ben van plan om toch wel minimaal 2 jaar met het toestel te doen, een accu krijgt het dan wel zwaar.

Heeft iemand hier ervaring met die winkels in Belgie? Het blijkt dat dit vaak EU toestellen zijn, ingesteld op de Poolse/Tsjechische taal. Is dit een belemmering?

• Richh
pilskes schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:56:
Een vervangbare accu en sd slot zijn wel een vereiste voor mij. Nu zit er al sd-kaart van 32 GB in, waar veel muziek op staat. Ik ben van plan om toch wel minimaal 2 jaar met het toestel te doen, een accu krijgt het dan wel zwaar.
Een accu uit een Nexus 5 of LG G2 is wel gewoon zelf te vervangen. Je hebt alleen een schroevendraaier nodig. Stelt verder weinig voor :P
En nogmaals, het is lang niet meer zo'n issue als 2 4 jaar geleden, en Samsung is daar wel een beetje een buitenbeentje in.
Heeft iemand hier ervaring met die winkels in Belgie? Het blijkt dat dit vaak EU toestellen zijn, ingesteld op de Poolse/Tsjechische taal. Is dit een belemmering?
Dat doen alle goedkope/kleine winkels in Nederland ook, is een stuk goedkoper daar namelijk. Het eerste scherm wat je krijgt vraagt je welke taal je wilt dus dat maakt verder niet zoveel uit. Je hebt misschien geen Nederlandse handleiding, maar hoevaak lees je die?

• pilskes
  • Niet online
Tja, handleidingen vind je ook op internet, en dat zoekt ook een stuk sneller!

Ik zit vooral met het garantie verhaal. Is dat net zo goed geregeld als in NL, of ben je het bokje als er iets mis is met je telefoon?

• pilskes
  • Niet online
Wat is wijsheid:
Een S4 mini kopen voor +/- 200 euro, een S4 kopen voor +/- 300 euro of een S5 mini voor +/- 300 euro.

Voordeel van de S5 mini is dat je een nieuwer toestel hebt, wat is theorie dus langer van updates wordt voorzien. Vooreel van de S4 mini is zijn prijs, en voor deel van de S4 zijn de specs..

Dus, geef ik 100 euro minder uit aan een toestel en doe ik 2 jaar met de S4 mini, loop ik dan weer achter de feiten aan zoals met mijn Ace2? Of is het slimmer om nu meer geld uit tegeven aan een S4???

Ik zal nooit een nieuw toestel kopen die net uit is voor 600/700 euro, dat is een telefoon gewoon niet waard. Daarentegen wil ik wel een toestel dat redelijk nieuw is, zodat je wel alle apps er op kan zetten die je wil, en geen traag toestel hebt zoals ik nu heb.

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
pilskes schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:08:
Wat is wijsheid:
Een S4 mini kopen voor +/- 200 euro, een S4 kopen voor +/- 300 euro of een S5 mini voor +/- 300 euro.

Voordeel van de S5 mini is dat je een nieuwer toestel hebt, wat is theorie dus langer van updates wordt voorzien. Vooreel van de S4 mini is zijn prijs, en voor deel van de S4 zijn de specs..

Dus, geef ik 100 euro minder uit aan een toestel en doe ik 2 jaar met de S4 mini, loop ik dan weer achter de feiten aan zoals met mijn Ace2? Of is het slimmer om nu meer geld uit tegeven aan een S4???

Ik zal nooit een nieuw toestel kopen die net uit is voor 600/700 euro, dat is een telefoon gewoon niet waard. Daarentegen wil ik wel een toestel dat redelijk nieuw is, zodat je wel alle apps er op kan zetten die je wil, en geen traag toestel hebt zoals ik nu heb.
Koop u gewoon een s4, mini modellen moet je nooit kopen.

Kijk dan anders voor een 2dehands s5?

• pilskes
  • Niet online
Een 2de hands S5 zou een optie zijn, maar een telefoon koop ik toch het liefste nieuw! Zo heb je iig een nieuw toestel met volledige garantie.

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
pilskes schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:05:
Een 2de hands S5 zou een optie zijn, maar een telefoon koop ik toch het liefste nieuw! Zo heb je iig een nieuw toestel met volledige garantie.
Koop een telefoon met 18 maanden garantie of kijk op marktplaats daar kan je mooie toestellen vinden van coolblue die geretourneerd zijn door de klant

• pilskes
  • Niet online
Die van Coolblue zijn meestal iets beschadigd, en particulier ben ik bang een clone oid te krijgen.

Een S5 ligt een beetje buiten mijn budget vrees ik
Pagina: 1