M'n ouders hebben mij een kapotte iPad meegegeven, "we leggen hem weg, pakken hem later weer op en alleen zwart beeld". Of ik er eens naar wilde kijken. Model: iPad-4e generatie (model 1458), enkel wifi. M'n ouders kennende is er niets raars mee gedaan, zeker geen jailbreak of zo.
Zwart beeld: check. Aan/uit ingedrukt houden doet niets. Aan de oplader hangen doet ook niets, voor zover ik zie.
M'n ouders hebben zelf al geprobeerd hem te recoveren in iTunes - en inderdaad, aansluiten en iTunes komt met de melding een iPad te zien die gerecovered moet worden. Echter: recovery blijft hangen (nacht laten staan) op "preparing iPad for restore". Ook 'van elders' een 'ipsw' file gedownload voor dit model en met shift-click geprobeerd hiermee te recoveren: zelfde resultaat, hangen op 'preparing iPad for restore'.
Gegoogled kom je dit soort problemen wel vaker tegen, maar een werkende oplossing nog niet. Geprobeerd:
Zwart beeld: check. Aan/uit ingedrukt houden doet niets. Aan de oplader hangen doet ook niets, voor zover ik zie.
M'n ouders hebben zelf al geprobeerd hem te recoveren in iTunes - en inderdaad, aansluiten en iTunes komt met de melding een iPad te zien die gerecovered moet worden. Echter: recovery blijft hangen (nacht laten staan) op "preparing iPad for restore". Ook 'van elders' een 'ipsw' file gedownload voor dit model en met shift-click geprobeerd hiermee te recoveren: zelfde resultaat, hangen op 'preparing iPad for restore'.
Gegoogled kom je dit soort problemen wel vaker tegen, maar een werkende oplossing nog niet. Geprobeerd:
- andere computer gebruiken: yep, eerst die bij m'n ouders, nu bij mij.
- home-knop indrukken tijdens het aansluiten. Dan zou er op het display wat moeten verschijnen - maar ja, zwart beeld. En recoveren blijft net zo goed hangen.
- proberen met TinyUmbrella uit recovery mode te krijgen: lukt niet. Ik zie in TinyUmbrella wel de iPad verschijnen, maar geen optie als 'exit recovery' of zo. Wellicht dat dat alleen werkt bij jailbreak-devices?
- aan/uit samen met home ingedrukt houden voor minstens 10 seconden, daarna aansluiten: zelfde resultaat, iTunes herkent 'm maar blijft hangen bij 'preparing'
- aan/uit samen met home ingedrukt houden terwijl iTunes er aan hangt: computer laat connect/disconnect geluiden horen --> d'r zit dus nog wel wat leven in de iPad.