iPad recovery probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
M'n ouders hebben mij een kapotte iPad meegegeven, "we leggen hem weg, pakken hem later weer op en alleen zwart beeld". Of ik er eens naar wilde kijken. Model: iPad-4e generatie (model 1458), enkel wifi. M'n ouders kennende is er niets raars mee gedaan, zeker geen jailbreak of zo.

Zwart beeld: check. Aan/uit ingedrukt houden doet niets. Aan de oplader hangen doet ook niets, voor zover ik zie.

M'n ouders hebben zelf al geprobeerd hem te recoveren in iTunes - en inderdaad, aansluiten en iTunes komt met de melding een iPad te zien die gerecovered moet worden. Echter: recovery blijft hangen (nacht laten staan) op "preparing iPad for restore". Ook 'van elders' een 'ipsw' file gedownload voor dit model en met shift-click geprobeerd hiermee te recoveren: zelfde resultaat, hangen op 'preparing iPad for restore'.

Gegoogled kom je dit soort problemen wel vaker tegen, maar een werkende oplossing nog niet. Geprobeerd:
  • andere computer gebruiken: yep, eerst die bij m'n ouders, nu bij mij.
  • home-knop indrukken tijdens het aansluiten. Dan zou er op het display wat moeten verschijnen - maar ja, zwart beeld. En recoveren blijft net zo goed hangen.
  • proberen met TinyUmbrella uit recovery mode te krijgen: lukt niet. Ik zie in TinyUmbrella wel de iPad verschijnen, maar geen optie als 'exit recovery' of zo. Wellicht dat dat alleen werkt bij jailbreak-devices?
  • aan/uit samen met home ingedrukt houden voor minstens 10 seconden, daarna aansluiten: zelfde resultaat, iTunes herkent 'm maar blijft hangen bij 'preparing'
  • aan/uit samen met home ingedrukt houden terwijl iTunes er aan hangt: computer laat connect/disconnect geluiden horen --> d'r zit dus nog wel wat leven in de iPad.
Mogelijk dat er nog garantie op zit (Dixons, ongeveer twee jaar geleden gekocht dus hangt er om). Maar voor ik m'n ouders vraag om de bon op te speuren: zijn er nog andere dingen die ik kan proberen, zonder risico op garantieverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Laatst online: 14:09
Tik hier gewoon even je serienummer in:
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Dixons geeft tegenwoordig 3 jaar garantie op Apple spul, misschien toen ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:32

talin

ES-MA

zet hem eerst eens in DFU mode:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=x6FSHAp6fvk]
hang hem dan aan iTunes.

[ Voor 8% gewijzigd door talin op 02-04-2015 09:04 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:54
Die video voor DFU mode begint alleen met het 'uitzetten' van de iPad - en dat kan al niet. Geen werkend display, geen geluid dat aangeeft dat 'ie uit staat.

Heb het verder wel geprobeerd - aan/uit & home gelijk ingedrukt, aan/uit na 10 secondes los, home na 10 secondes los - en iTunes blijft 'm herkennen als device in recovery mode.

Nog een vaag tooltje "reiboot' geprobeerd maar dat leek niets meer te doen dan een browser-addon ongevraagd toe te voegen. Gelukkig wel sandboxed.

Verder geeft de garantiecheck van apple aan dat 'ie uit de apple-garantie is - van 1 jaar. Dat wist ik al. :)

Maar zo te zien zit er weinig anders op dan m'n ouders de bon op te laten zoeken en hopen dat de garantie van Dixons destijds ook al drie jaar was...

Edit: even de Dixons klantenservice gebeld - tot 9 uur open! - en die 3 jaar garantie op Apple-produkten is al sinds mei 2012. Ofwel, de iPad gaat terug naar m'n ouders en van daaruit naar de Dixons. Jammer dat het nodig is, maar wel netjes dat ze er zo lang garantie op geven. :)

[ Voor 15% gewijzigd door vanaalten op 02-04-2015 21:42 . Reden: Dixons garantie-info toegevoegd ]