Gebanned voor Battlefield 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06-2024
Beste lezer,

Na heerlijk bijna 180 uur op Battlefield 3 te hebben gespeeld, werd ik vandaag opeens uit de game gekicked. Normaal gebeurt dat bij mij altijd de eerste games (ik weet ook niet waarom), maar na een aantal keer lukte het nog steeds niet. Nu keek ik naar het balkje onderaan het scherm en zag ik dat deze rood was geworden en waarschuwingen instaan. Het stond er als volgt:

ERROR
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'FunnyQDaan' (for 2 minutes) ... Violation (MULTIHACK) #71390

En op een andere server:
ERROR
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'FunnyQDaan' (for 1 minute) ... Cheater banned by GGC-Stream.NET. Ban on GUID 0f1195f4520c9a90231ba1487a74ad82. Contact GGC-Stream.NET for details. [Admin Decision]

Nu kan ik natuurlijk een verhaal gaan houden dat mijn fantastische spel misschien wel lijkt op een aimbot of zoiets, maar zo perfect speel ik bij lange na niet. Daarnaast slaat de tijd die tussen de haakjes staat ook nergens op, omdat ik binnen die twee minuten weer een waarschuwing krijg dat het nog 1 minuut is. En na de periode van 2 minuten gewoon weer hetzelfde bericht krijg.

Nu heb ik het volgende gedaan:
1. Punkbuster opnieuw geïnstalleerd
2.Via Evenbalance een troubleticket aangemaakt.

Volgens de berichten gebruik ik dus een Multihack (?) voor battlefield 3. Nu moet ik nog wachten op het antwoord van Evenbalance, maar ik zou toch graag willen weten of er andere tweakers hetzelfde hebben (gehad) en hoe zij daarmee om zijn gegaan. Vooral omdat ik dus onterecht ben beschuldigd en deze game dus een tijd niet kan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 17:20
Verwijder de cheat want je hebt geen global ban en speel alleen op PB server zonder GGC, je bent op alle servers gebanned die GGC draaien, op PBBans en ACI ben je nog clean.

PBBans, ACI en GGC hebben niets met evenbalance te maken, zij zetten PB kicks om in perm bans,
een kwart van de bf3 servers gebruiken 1 van deze systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Ik gebruik helaas geen cheats, anders zou ik nooit hier dit bericht plaatsen. Volgens GGC doen zij alleen wat aan de ban als ik het eerst aan Evenbalance vraag en als zij mijn cheat als onterecht verklaren dan pas aan hun vraag de ban te verwijderen. Er is dus wel degelijk een connectie tussen GGC en Evenbalance als ik de regel hierboven van hun te horen krijg. Dan is het nog wel raar dan op PBbans ik er dus niet tussensta. Die connectie snap ik dus nog niet helemaal.

Nogmaals: Ik gebruik geen cheats, ik zou niet weten hoe dat moet. Dit verpest namelijk wel een beetje mijn game-avond

Edit:
http://nl.tinypic.com/r/23kbrq8/8 de link van de foto van GGC

Edit 2:
Ik ben nu ook battlefield 3 opnieuw aan het installeren

[ Voor 9% gewijzigd door DaanfunnyQ op 01-04-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
In het verleden zelf ook veel problemen gehad met PunkBuster in onder andere Call of Duty. Heel vaak de melding 'MULTIHACK' gezien bij mijzelf en bij andere spelers (soms 4-5 keer per game...) en toen bleek er iets fout te zijn met PB zelf...

Al eens geprobeerd om een clean install van BF3 zelf te doen? Misschien dat dat zal helpen, dan weet je in ieder geval dat je installatie map helemaal clean is.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
DaanfunnyQ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:10:
Ik gebruik helaas geen cheats, anders zou ik nooit hier dit bericht plaatsen. Volgens GGC doen zij alleen wat aan de ban als ik het eerst aan Evenbalance vraag en als zij mijn cheat als onterecht verklaren dan pas aan hun vraag de ban te verwijderen. Er is dus wel degelijk een connectie tussen GGC en Evenbalance als ik de regel hierboven van hun te horen krijg. Dan is het nog wel raar dan op PBbans ik er dus niet tussensta. Die connectie snap ik dus nog niet helemaal.

Nogmaals: Ik gebruik geen cheats, ik zou niet weten hoe dat moet. Dit verpest namelijk wel een beetje mijn game-avond

Edit:
http://nl.tinypic.com/r/23kbrq8/8 de link van de foto van GGC
GGC kijkt alleen of je violation wordt verwijderd door evenbalance.

Je zult een deny bericht krijgen maar heb geduld, als je echt van niets weet en er komen genoeg
appeals binnen voor #71390 dan heft evenbalance dit wel op omdat het een false positive is.
Let wel, dit kan een maand of meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Uiteindelijk BF3 opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds zegt PB dat ik een multihack gebruik. Zijn er nog meer programma's die ik opnieuw kan installeren?

@NLsandman
Ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe code ga kopen, want als het zo lang duurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 18:18
DaanfunnyQ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:14:
Uiteindelijk BF3 opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds zegt PB dat ik een multihack gebruik. Zijn er nog meer programma's die ik opnieuw kan installeren?

@NLsandman
Ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe code ga kopen, want als het zo lang duurt....
Je wordt schijnbaar 'onterecht' gebanned en i.p.v. bezwaar/support eisen/boycotten kies je er voor om een nieuwe code te kopen?

Wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Ja, als ik ten eerste zie dat het volgens NLsandman aardig lang kan duren en ten tweede een nieuwe game 6 euro kost. Ik speel het spel dan liever 2 weken eerder, dan dat ik uit principe ga wachten totdat ik uiteindelijk een keer weer toegang krijg tot multiplayer. Het is dus zeker niet zo dat ik dat doe, omdat ik weet dat ze gelijk hebben maar eerder omdat ik anders een hele tijd het spel gewoon niet kan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:04

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

DaanfunnyQ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:20:
Ja, als ik ten eerste zie dat het volgens NLsandman aardig lang kan duren en ten tweede een nieuwe game 6 euro kost. Ik speel het spel dan liever 2 weken eerder, dan dat ik uit principe ga wachten totdat ik uiteindelijk een keer weer toegang krijg tot multiplayer. Het is dus zeker niet zo dat ik dat doe, omdat ik weet dat ze gelijk hebben maar eerder omdat ik anders een hele tijd het spel gewoon niet kan spelen!
Ga in de chat met EA, dit heeft bij mij ook geholpen bij een gebanned BF4 + Premium account.
Had een code voor deze game gekocht maar de verkoper was zo achterbaks om een tijdje later een chargeback op zijn creditcard te doen waarmee ik dus met een onspeelbaar spel achterbleef, opgelicht dus.

Hoe dan ook, even chatje met de EA klantenservice en na wat uitleg van de situatie en een beetje geslijm boden ze me aan het account weer te unbannen. Ik bleef natuurlijk achter met een dubbel gevoel, immers wel geld kwijt geweest, oplichter heeft geld van game + mijn geld maar als ik niks had gedaan had ik helemaal geen spel gehad. (niet dat ik dat rotspel nu speel maar dat is weer een ander verhaal)

Niet geschoten is altijd mis.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-08 22:38
Je kan ook bellen, bij mij hielp het om mijn gehackte account terug te krijgen, in 14minute nog wel! :)

België : 02 808 4590 (lokaal tarief)
Nederland: 020 80 83 219 (lokaal tarief)

De helpdesk is geopend: maandag t/m vrijdag van 12.00 uur tot 21.00
Hopelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Dankje! Ik zal morgen even contact met ze opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
DaanfunnyQ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:14:

@NLsandman
Bij een nieuwe key heb je de kans dat die weer gebanned wordt, er is iets op je pc dat dit
veroorzaakt.
Gebruik je een overlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Ik gebruikte al een tijdje Raptr van AMD, maar dat had ik ongeveer 2 dagen voor de problemen verwijderd. Daarnaast gebruikte ik via user.cfg dat hij automatisch via het BF3 Fps liet zien, telkens als ik de games startte. En heel af en toe nog wel een Fraps.
Zou het kunnen zijn dat ik gebanned ben doordat ik Raptr heb verwijderd? Want nu ik erover nadenk zijn de problemen vlak nadat ik Raptr heb verwijderd begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 11:23

RoyK

Hobby tekenaar

DaanfunnyQ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:36:
Dankje! Ik zal morgen even contact met ze opnemen!
Hoe is dit afgelopen? (Nieuwsgierig)

Laat maar, nog niet wakker hier

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 03-04-2015 11:24 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Ik heb helaas gister geen tijd gehad, ik zal ze zo bellen( ze zijn pas vanaf 12.00 beschikbaar).

Edit:
Ik heb met EA gebeld, ze zijn niet verantwoordelijk voor de acties van PB en kunnen dus ook niks eraan doen ( ze kunnen dus niet meer informatie geven over mijn ban). Het wordt dus wachten op een antwoord van Evenbalance. :(

[ Voor 55% gewijzigd door DaanfunnyQ op 03-04-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-08 09:06
indien je er uit komt met evenbalance, dan zou het eventueel wel nuttig of interessant zijn om te weten HOE dit kan gebeuren.. enfin ik speel al sinds msdos FPS shooters, en op een VAC ban op COD voor de zombie game mod die we zelf hadden gemaakt, nooit problemen ondervonden.. hoogstens curieus dit verhaal dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:00
Evenbalance staat er al meer dan 15 jaar bekend om dat ze bans niet echt terug draaien. Misschien heb je per ongeluk cheat engine aan laten staan of iets dergelijks...

Je "hack" (#71390) is in ieder geval redelijk populair momenteel http://www.pbbans.com/mbi-latest-bans.html .

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 03-04-2015 16:54 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 01-08 12:14
niemand het hier nog horen zeggen maar is je punkbuster volledig goed ge-update?

heb wel eens mee gemaakt dat je de raarste kick/ban meldingen kreeg voor enkele minuten doordat punkbuster weer eens niet goed geüpdatet was.

http://www.evenbalance.com/ setup even downloaden en even 1 of 2x laten controleren als je punkbuster voor bf3 up-to-date is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
hjvg schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:01:
niemand het hier nog horen zeggen maar is je punkbuster volledig goed ge-update?

heb wel eens mee gemaakt dat je de raarste kick/ban meldingen kreeg voor enkele minuten doordat punkbuster weer eens niet goed geüpdatet was.

http://www.evenbalance.com/ setup even downloaden en even 1 of 2x laten controleren als je punkbuster voor bf3 up-to-date is
Jij denkt dat je een GUID ban kan oplossen met een punkbuster update? 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
@sdk1985 Dat is juist het probleem. Ik doe helemaal niks "bijzonders" zoals extra programma's of cheat engine(wat het ook mag zijn). Het enige wat ik naast BF3 gebruikte tijdens het gamen was HWmonitor, Raptr, Fps via config file en fraps. Pas nadat ik Raptr had verwijderd( prestaties waren wat minder door het programma) begon twee dagen daarna de ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Heb je by any chance ook maar iets verdachts gedaan op je computer terwijl Origin o.i.d. openstond? Denk bijvoorbeeld aan het browsen van een forum over het gebruik van aimbots. Naar het schijnt controleert PunkBuster ook op dat soort zaken (in feite is het ook gewoon arrogante spyware, maar dat is een andere discussie). Vanzelfsprekend zal je dat geen ban opleveren, maar wel een flag. Een flag in combinatie met overlays zoals de FPS-counter van Fraps echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:59

InFamous

excommunicado

Ook geen toestenbord software of muis software die macro's ondersteund?

Al paar multihack meldingen af zien komen namelijk.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Ik gebruik al ongeveer 2 jaar de logitech g105. Daar zitten van die programmeerbare toetsen bij, maar ik gebruik ze nooit. Wel is het zo dat de ~ toets(voor BF3 console command) naast die toetsen zit. Stel dat ik per ongeluk een keer de toets heb ingedrukt, kan dat dan reden zijn om mij te bannen (mag je dat macro's dan helemaal niet gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

AFAIK is er niks mis met macro toetsen, maar sommige macro software kan als false-positive opduiken bij GGC of PB.

Toevallig ergens een software update van gehad en geïnstalleerd?

Heb je daarnaast nog software draaien die ingame een overlay kunnen weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Zet je macro's uit, disable custom configs en verwijder enige cheat files die je ooit gedownload hebt van je PC (ook al zijn ze niet actief). Dit is het enige wat je kan doen.

Mijn ervaring is toch dat mensen altijd roepen dat ze onschuldig zijn op internet en het eigenlijk maar zelden zo is. Succes ermee maar ik denk dat je gewoon terecht gebanned bent want dat blijkt in 90% van de gevallen de waarheid te zijn. Dus ik wens je het beste maar ik heb iets teveel verhalen van mensen die beweerden dat ze onterecht gebanned waren gezien terwijl ze gewoon keihard zaten te cheaten. Je kan leugenaars en mensen die de waarheid spreken niet uit elkaar halen en mensen die gebanned worden vinden het ALTIJD onterecht wat het ook niet makkelijker maakt.

Maar ik heb echt nog nooit per ongeluke permabans gezien. Wel is een bug in punkbuster (vroeger bij CS onder andere) waardoor je bepaalde servers niet meer opkon. Maar in 9,8 van de 10 gevallen heeft de gebruiker gewoon geprobeerd te cheaten, macro's, mods etc te gebruiken of iets proberen te doen wat duidelijk niet de bedoeling was.

Maar ook heel vaak roepen dat je zeker niet cheat is wat zinloos, dit is iets wat alle cheaters roepen. Zeker als je al aangeeft in je .cfg te kutten etc. Maar ik blijf erbij, mensen worden bijna niet onterecht gebanned en liegen 9 van de 10x op internet. Zeg niet dat jij dit doet maar je snapt wel dat het heel moeilijk is om ze uit elkaar te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 04-04-2015 15:07 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Het is lastig Inderdaad om jullie te overtuigen van mijn onschuld, maar ik zal wachten tot het antwoord van Evenbalance (hogelijk geven ze mijn account weer vrij, dat zou erg mooi zijn).

@Postius
Als ik serieus schuldig was geweest, had ik nooit dit forum geopend. Dan had ik het gewoon geaccepteerd. Daar naast wat zou het mij überhaupt helpen dit forum te openen? Het gaat mij er ook om dat ik in ieder geval mijn games in de toekomst dan weer wel kan spelen zonder gebanned te worden, daarvoor de info die ik vraag om er zeker van te zijn dat ik (als ik serieus iets verkeerd deed) niet dezelfde fout kan maken.

@Ragdoll
Ik kan me niet herinneren dat ik de laatste weken iets speciaals heb gedownload, veranderd of heb opgezocht. Het enige wat ik recent heb gedaan is Raptr verwijderen. Dat is dus de enige software change die ik de afgelopen weken heb gehad

[ Voor 17% gewijzigd door DaanfunnyQ op 04-04-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ook geen automagische update? Bij het verwijderen van Raptr kan ik mij niet voorstellen dat dit als cheat aangemerkt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Ik heb net in de downloadgeschiedenis van chrome gekeken, maar daar staats niks bijzonders tussen. Ik weet helaas niet helemaal hoe ik automatische updates moet controleren/veranderingen moet controleren van de afgelopen dagen.

Edit:
Ik heb net even op GGC-stream naar de ban lijst gekeken, daar komt Violation (MULTIHACK) #71390 aardig vaak voor. Weet iemand of dat meer dan normaal is?(Hopelijk is er dan een of andere rare update die daar voor zorgt, dan is het in ieder geval op te lossen

Edit 2:
Code is nu wel verandert naar 5 minuten wachten ipv 2 minuten als ik een game join....

[ Voor 46% gewijzigd door DaanfunnyQ op 04-04-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Laatst online: 01-08 16:53
Gebruik je misschien software zoals Process Lasso ? (Waar je prioriteiten etc per process mee kunt instellen.).

Ik gebruik dit wel en sommige spellen op Steam willen dan geen MP games meer draaien sinds kort bij mij.
Mss dat origin/PB daar ook problemen mee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
@ MEN-O
Ik gebruik naast de games zelf eigenlijk geen andere programma's (naast adobe,word etc die nodig zijn om normaal te kunnen werken op de pc) behalve de programma's die temperatuur, clocks etc uitlezen van de cpu en gpu (dus Fraps, GPU-Z, CPU-Z, nu weer Raptr, Hwmonitor, Speedfan en dus een user.cfg file met code om aantal fps ingame te zien). User file voor fps heb ik al een aantal maanden, dus daar moet het probleem niet zitten.

@Ragdoll
De updates die ik tegenkwam in de periode van de iets voor de ban en op de dag van de ban zijn updates voor Windows Defender

[ Voor 8% gewijzigd door DaanfunnyQ op 04-04-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Als je echt niks 'verdachts' hebt gedaan op je PC heb je waarschijnlijk gewoon veel pech. Maar ik speel nu al sinds 2013 BF4 met macro's (spatie spam en een macro om een grenade te pakken) en heb nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Laatst online: 01-08 16:53
Als ik op Raptr+punkbuster google, zie ik dat dit een bekend probleem is... ook in BF3+BF4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
@MEN-O ze krijgen of andere codes(de mensen die iets hebben geschreven na 1 januari 2015) of waren de problemen tot maximaal juni. Ik heb ook best lang met Raptr gewoon goed kunnen gamen, alleen heb ik het op een gegeven moment(ongeveer 2 weken geleden) verwijderd omdat het best zwaar was voor mijn computer.

Edit: Ook heb ik het al een paar keer zonder Raptr geprobeerd, helaas zonder resultaat

[ Voor 12% gewijzigd door DaanfunnyQ op 04-04-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op de server van een clan waar ik toen zat had EvenBalance even een klein testje gedaan met een nieuwe versie (zonder aankondiging of overleg natuurlijk). Resultaat: alle 64 man in de server werden gebanned want onze client deed onverwachte dingen. We hadden zoveel bewijs (server logs, screenshots, lijst met spelersnamen, userids ed en toch was het gezeik. Na dagen zeuren en lastig doen bij EvenBalance werd de ban uiteindelijk opgeheven, wat een dramatische partij zeg :(

Onterechte bans bestaan dus zeker, succes met de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Heb je ook je PB files handmatig geprobeerd te updaten (dus de htm files downloaden en in de juiste folders plaatsen)? Als ik constant gekickt wordt door PB na een paar minuten spelen ligt het altijd daaraan. De autoupdater is meestal niet echt betrouwbaar.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Helaas heb ik net het standaard bericht gekregen van punkbuster:

Note #4: The supplied GUID has been associated with hacking or interfering with the normal operation of our PunkBuster software and has therefore been compromised resulting in a global ban from PunkBuster enabled game servers. We have no way of knowing who was actually playing with this GUID at the time the violation was triggered. We also have no way to know if the violation was triggered on your specific computer. Our system does not collect personal information and furthermore we have no way to attach a cheat/hack violation to a specific person. This ban will not be lifted as then the person who did trigger the violation would again be able to join PunkBuster Servers using this GUID.

To be clear: we are not saying that you cheated as we have no way to know who triggered the violation. If it is certain that no one playing on your computer ever had a cheat/hack violation triggered by PunkBuster, then your GUID (cdkey and/or game account password) has been stolen by or leaked to someone who has used it on a different computer to trigger the violation. We do not have the means to help you find out who is responsible for compromising your GUID.

Ik denk dat ze niet eens naar de ban hebben gekeken, maar gewoon drie dagen hebben gewacht zodat het leek alsof ze er nog iets aan hebben gedaan. Ondertussen heb ik ongeveer alles opnieuw geïnstalleerd, maar zal ik wat Gundogan aanraadt nog even doen. Het rare is dat ik zonder problemen BF4 wel kan spelen, terwijl je zou zeggen dat ik daar dan ook een ban voor zou krijgen( immers heb ik precies dezelfde programma's etc). Ik denk dus echt dat punkbuster een fout heeft gemaakt, maar dat niet wil toegeven.

Ik snap alleen nog niet helemaal waarom ze wel zeggen dat ik een global ban heb, maar elke keer als ik de standaard berichten krijg alleen een ban krijg voor 2 minuten. Is dat dan gewoon een fout of ben ik echt alleen telkens voor 2 minuten gebanned?

Edit:
HTM files wijzigen had ook geen effect. Nu hopen dat ik niet ook voor battlefield 4 word gebanned... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Toch waanzin dat zo'n partij met hun gepruts kan zorgen dat jij niet meer kan spelen en t probleem bij jou neerleggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Cartman! schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:51:
Toch waanzin dat zo'n partij met hun gepruts kan zorgen dat jij niet meer kan spelen en t probleem bij jou neerleggen 8)7
Je weet niet wat het probleem of waar de fout ligt. Erg kortzichtig om meteen maar het bedrijf de schuld te geven als je zelf ook niet alle informatie hebt en het kan overzien. We weten immers niet en zullen dat ooit nooit weten of de TS sowieso schuldig of onschuldig is.

En bans werken maar voor 1 game! TIens wat denk jij als punkbuster je voor 1 game banned dat je alle games die punkbuster gebruiken niet meer kan spelen? 8)7 Dat zou wel heel erg straf zijn en daarna nog erg illegaal, hier in nederland dan. En BF3 heeft niks te maken met BF 4.

Het komt er op neer dat iets of iemand een cheat programma heeft gebruikt in battlefield en die persoon heeft dezelfde serial als jou. Ik weet niet of je je PC deelt en wat voor software en nog meer opstaat, maar zoals aangegeven je kloot in je .cfg het feit dat dit maanden goed gaat zegt helemaal 0,0 niks nada noppes. Updates kunnen dit makkelijk veranderen.

Maar tenzij jij nu kan aantonen dat je niet gecheat heb op je BF account (en dat kan je niet) heb je gewoon pech. In het beste geval kan je blijven bellen/mailen met die instantie (bellen werkt 100x) beter en de aanhouder wint. Maar ik zou vooral niet meer gaan lopen kloten in je eigen files. Je hebt al behoorlijk wat programma's op de achtergrond meedraaien, het is niet heel verwonderlijk dat er iets misschien een false positive heeft gegeven of daadwerkelijk wordt aangemerkt als cheat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Postius schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:29:
Je weet niet wat het probleem of waar de fout ligt. Erg kortzichtig om meteen maar het bedrijf de schuld te geven als je zelf ook niet alle informatie hebt en het kan overzien.
Ik heb zelf een ervaring gehad met EvenBalance die ik eerder heb geplaatst, geen leuke tent.
En bans werken maar voor 1 game! TIens wat denk jij als punkbuster je voor 1 game banned dat je alle games die punkbuster gebruiken niet meer kan spelen? 8)7 Dat zou wel heel erg straf zijn en daarna nog erg illegaal, hier in nederland dan. En BF3 heeft niks te maken met BF 4.
Dat zeg ik ook nergens :?
Maar tenzij jij nu kan aantonen dat je niet gecheat heb op je BF account (en dat kan je niet) heb je gewoon pech.
Hoe wil je dat aantonen dan? Dat is toch het hele probleem als je een false positive bent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:32
Wat een onzinverhaal. Volop spelers die regelmatig gelazer hebben met Punkbuster, zeker in combinatie met Battlefield 3, een paar maanden na release heb ik er ook een keer 3 weken uitgelegen door dit soort bullshit.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-07 19:04
http://www.team-des-fra.fr/CoM/bf3.php?p=FunnyQDaan

Lijkt inderdaad clean te zijn.

Een vriend van mij is inderdaad ook wel eens gebanned voor dingen zoals Xsplit/OBS en overlays zoals SweetFX.

Verder is PB inderdaad waardeloze software. sinds BF3 zelfs met PB nog vol met hackers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
@Postius
Zoals eerder gezegd, ik kan niet bewijzen dat ik onschuldig ben als Punkbuster mij weigert informatie te geven WAAROM ik gebanned ben. Ik kan niks met een code die zegt multihack! Daarnaast is de connectie met BF4 niet zo moeilijk te maken. Veel van de mensen die hebben gereageerd zeggen dat het misschien aan overlays kan liggen of aan bepaalde software die ik op mijn computer heb. Dan zou ik, als punkbuster echt goed zou werken, precies dezelfde ban moeten krijgen voor BF4 en dat krijg ik niet! Dat zegt alleen maar dat het programma dus gewoon niet werkt!

Daarnaast is het gebruiken van een user.cfg file volgens mij in geen enkel geval tegen de regels. Het enige wat je daarmee kan doen is de game met een bepaald aantal toegestaande! settings kan spelen!

[ Voor 15% gewijzigd door DaanfunnyQ op 06-04-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Cobra8811 schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:57:
http://www.team-des-fra.fr/CoM/bf3.php?p=FunnyQDaan

Lijkt inderdaad clean te zijn.

Een vriend van mij is inderdaad ook wel eens gebanned voor dingen zoals Xsplit/OBS en overlays zoals SweetFX.

Verder is PB inderdaad waardeloze software. sinds BF3 zelfs met PB nog vol met hackers zit.
SweetFX (dll injector) is nogal wat anders dan Xsplit en OBS... zo ontstaat dus een broodje aap verhaal... Natuurlijk gaat punkbuster je niet bannen voor OBS 8)7 .
DaanfunnyQ schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:39:
@Postius
Zoals eerder gezegd, ik kan niet bewijzen dat ik onschuldig ben als Punkbuster mij weigert informatie te geven WAAROM ik gebanned ben. Ik kan niks met een code die zegt multihack! Daarnaast is de connectie met BF4 niet zo moeilijk te maken. Veel van de mensen die hebben gereageerd zeggen dat het misschien aan overlays kan liggen of aan bepaalde software die ik op mijn computer heb. Dan zou ik, als punkbuster echt goed zou werken, precies dezelfde ban moeten krijgen voor BF4 en dat krijg ik niet! Dat zegt alleen maar dat het programma dus gewoon niet werkt!

Daarnaast is het gebruiken van een user.cfg file volgens mij in geen enkel geval tegen de regels. Het enige wat je daarmee kan doen is de game met een bepaald aantal toegestaande! settings kan spelen!
Volgens EA mag dit niet (aanpassen van de cfg en dan met name de graphics settings). Er zijn wat manieren om bepaalde delen van de map lichter te maken, gras uit te schakelen enz. Zie
Hello there!

As you mixing with the qrapic settings it is not allowed. If you need further details about this you can contact a game advisor here
ESL verbied overigens überhaupt het gebruik van user.cfg (dus ook niet voor renderer.drawfps 1). Case closed?

Verder natuurlijk irritant dat Evenbalance zo rigide is, maar goed ik geloof niet dat er een andere manier is om met cheating om te gaan. Valve doet het in ieder niet veel beter met VAC. Daar heb je ook gewoon "pech". Titanfall doet het op zich wel grappig en die laat cheaters tegen elkaar spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
@sdk1985
Ik heb net even contact gezocht met EA over het user.cfg file. Zij zeggen er niks van te weten, dus heb ik nu nogmaals Evenbalance gevraagd hier een antwoord op te geven. Toch raar dat dit, volgens jouw bericht, niet mag. Volgens mij, en volgens de vele youtube video's, gebruiken veel mensen dit. Dat zouden ze dan maar beter wat duidelijker op hun sites mogen zetten, want ik had dat niet van tevoren gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
DaanfunnyQ schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:39:
@Postius

Euhm, Nee. met CFG kan je alles aanpassen ook wat niet de bedoeling is. Dat het tegenwoordig gemeengoed is is heel wat anders. Maar met .cfg configs kun je zeker ontzettend hard cheaten. Het was vroeger naast injectors zo'n beetje de standaard cheat manier. Dus toegestaan waardes? Sommige wel anderen absoluut niet.

Je neemt erg veel aan, zonder het precies te weten. Enige kans dit dit je ban misschien heeft opgeleverd? Met je CFG gaan kloten terwijl je niet weet wat je doet in combinatie met overlays en programma's die op de achtergrond meedraaien. Dan maak je het risico voor jzelf natuurlijk wel heel groot als je verder niet precies weet wat een cfg is en wat je ermee kan doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Postius op 07-04-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-08 11:45
Postius schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:29:
[...]

Je weet niet wat het probleem of waar de fout ligt. Erg kortzichtig om meteen maar het bedrijf de schuld te geven als je zelf ook niet alle informatie hebt en het kan overzien. We weten immers niet en zullen dat ooit nooit weten of de TS sowieso schuldig of onschuldig is.
Mja, ze claimen dat zijn GUID is betrokken bij cheaten (in wat voor vorm dan ook), maar ze geven zelf aan dat ze niks kunnen nazoeken of bewijzen. Dat is natuurlijk compleet achterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GUIDs worden enkel als identifier gebruikt, geldt voor zowel EA ID als PB ID, aangezien die nagenoeg gelijk zijn. "Mooie" aan het systeem is (en dat is nu jouw nadeel) is dat sinds MoH (en ik dacht zelfs sinds BC2) de GUIDs altijd gelijk zijn, omdat ze op een andere manier bepaald worden. Hierdoor werken BF3 bans dus óók voor BF4 en Hardline,maar dus ook voor MoH en wellicht dus ook BC2.

En zoals gezegd, multihack kan van alles zijn, van een programma, waar je wellicht geen weet van hebt, tot mods en foute settings in je config. In het begin werd SweetFX ook vrolijk gebanned, als DLL-injection dacht ik. Als PunkBuster je banned, moet je het echt zoeken in jouw PC, daar kan EvenBalance je toch ook niet bij helpen? Meer dan wat jij te zien krijgt voor de ban zien zij ook niet.

GGC trekt ook wel eens bans in, omdat er dan met die code veel false positives zijn geweest, gebeurd bij GGC overigens vaker dan bijvoorbeeld PBBans en Anti Cheat Inc, die echt vele malen minder rollbacks hebben. Laatste rollback bij GCC was vrij recent, voor overigens andere foutcodes: https://www.ggc-stream.ne...+removed+from+the+banlist

Ook is er recent een PunkBuster update geweest voor BF3: http://www.evenbalance.com/index.php?page=support-bf3.php, wellicht heb je een te oude versie gebruikt, maar daarvoor wordt je normaliter niet gebanned, wel gekicked.
Dweebus schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:40:
Mja, ze claimen dat zijn GUID is betrokken bij cheaten (in wat voor vorm dan ook), maar ze geven zelf aan dat ze niks kunnen nazoeken of bewijzen. Dat is natuurlijk compleet achterlijk.
De GUID is een accountgebonden, unieke identifier. Niemand anders kan dus zijn EA / PB GUID hebben, kat kan enkel door te spelen als die persoon. Wat het des te logischer maakt dat EvenBalance daar niet bij kan helpen, zij kunnen alleen in-game zien, niet daarbuiten en controleren van IP-adressen is ook zinloos, aangezien het makkelijk is om een ander IP-adres te hebben (VPN en proxies bijvoorbeeld) voor de buitenwereld.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
@Postius

Ik had inderdaad wat beter mogen lezen over user.cfg files. Maar als het dus niet in een speciaal file staat, is het dan wel toegestaan (dat heb ik namelijk niet kunnen vinden, wat wel raar zou zijn omdat het over precies dezelfde instellingen gaat)? Daarnaast is het natuurlijk raar dat een anti-cheat programma je zou kunnen bannen voor dingen die altijd zouden mogen draaien. AMD geeft namelijk zelf Raptr bij zijn nieuwste driver-updates, dus kennelijk gaan zij er ook van uit dat dat soort programma's geen problemen op zouden moeten leveren.

@CptChaos
Het is natuurlijk nog steeds best vervelend dat je alleen te horen krijgt dat je gebanned bent voor Multihack. Dit zegt natuurlijk niet veel, als zij specifiekere informatie hebben had ik gelijk begrepen dat het (waarschijnlijk) van het user.cfg file komt. Zonder zo'n specifieke ban weet je namelijk nooit, als je niet echt aan het cheaten bent, wat je precies verkeerd hebt gedaan(of je moet je hele computer langslopen met alle regels van het spel ernaast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Punkbuster heeft dit gezegd:

You will need to contact the game developer/publisher to find out what game modifications are acceptable for use. Modifications not intended by the game developer/publisher can be seen as cheating and may at some point be banned for.

PunkBuster is designed to specifically catch cheat programs running in memory at the time a game is being played. Any process which modifies or manipulates the game may at some point be considered a cheat.

Legitimate third-party programs acting in a way which is not allowed while on PB enabled servers, would trigger a "Restriction" kick. That is not a violation kick, and would not result in a ban. In general, you should shutdown all unnecessary applications/processes/services on your machine before connecting to a PunkBuster enabled server. This is the best way to insure that nothing on your system is interfering with PunkBuster.

Een beetje raar dat EA er zelf niks van weet en Punkbuster dus ook niet.

Oplossing:
Geen user.cfg files
Geen achtergrondprocessen die niet nodig zijn.
Pagina: 1