Ik heb sinds kort ook Liquid Ultra op m'n CPU zitten. Ik gebruik een Corsair H110i GT en het werkt verder perfect!
Ik raad je wel aan je CPU uit je socket te halen en hem buiten het moederbord dus van Liquid Ultra te voorzien. Het schijnt geleidend spul te zijn dus je wil géén druppels of residu op je moederbord of andere componenten krijgen! Het uitsmeren is behoorlijk irritant omdat het van een metaal achtig spul gemaakt is.
Er worden 2 kleine kwastjes geleverd bij Liquid Ultra en je kan het beste een klein stukje van het kwastje afknippen. De eerste paar keer smeren blijft er namelijk veel in de kwast hangen, en door een stukje eraf te knippen verspil je veel minder liquid pasta
Ik heb onlangs mn moederbord vervangen waardoor de CPU er even uit moest om van moederbord te switchen. Ik had totaal geen zin om het spul eraf te halen en nieuwe erop te doen aangezien het er net pas op zat. Ik had er een zéér dun laagje op gesmeerd en het zag er allemaal nog prima uit, er zat ook bijna geen residu op m'n H110i koelblok.
Al met al zeer tevreden met Liquid Ultra. Het koelt goed en het laagje zag er perfect uit. De prestaties tov Arctic Silver 5 nemen vooral op full load wat toe, een paar graden minder. Ik kan het je zeker aanraden, al is het wel wat gepiel om het er goed op te krijgen
Edit: Je krijgt overigens een klein schuursponsje erbij geleverd, maar die heb je vast al gezien aangezien je het gekocht hebt. Deze kan je gebruiken om het er (ooit) weer af te halen. Er bestaat wel een kans dat de bedrukking op de CPU wat aangetast en onleesbaar zal worden. Ik weet niet hoe dit met eventuele garantie zit, maar aangezien je de IHS er al af hebt getrokken zal dat geen probleem zijn
[
Voor 13% gewijzigd door
stin00 op 02-04-2015 11:51
]