Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vraag] Server start niet op na verwijdering hardeschijven

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

Verwijderd

Topicstarter
beste mede-tweakers!

Ik heb een HP ProLiant ML150 Generation 3 server, hij werkte perfect, alleen ik deed er niks mee. Mijn broertje trok de hardeschijven uit de pc. (hij stond uit) Sinds dien start de server niet op, ik heb van een vriend van me gehoord, dat ik de RAID opnieuw moest opbouwen, nou heb ik alleen geen idee hoe ik dat moet doen? Ben ik nu mijn besturingssyteem kwijt? of wat ?

Groetjes Tijs :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Start hij niet meer op, of start hij niet meer door naar het OS?
Op welke melding blijft de server hangen?

Heb je de disks in de zelfde volgorde terug in de server gestopt?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ga je eerst even inlezen voordat je met je vingers aan de RAID gaat zitten. Als het mis gaat ben je alles kwijt. Daarnaast hebben we meer informatie nodig om hier iets van te kunnen maken. "start niet op" zegt niks, daar kunnen tientallen redenen voor zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Meer info:
Hoeveel schijven zater erin ? Als het er meer als 2 waren, is het namelijk relevant in welke volgorde je ze terugstopt :) (als in zeer gote kans dat het een andere raid setting als mirror was..).

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:58:
Meer info:
Hoeveel schijven zater erin ? Als het er meer als 2 waren, is het namelijk relevant in welke volgorde je ze terugstopt :) (als in zeer gote kans dat het een andere raid setting als mirror was..).
er ziten er 3 in, ik kijk zo welke opstart fout hij geeft

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarschijnlijk raid 5, kans dat je opnieuw kunt beginnen. Met geluk is er niks aan de hand en met je alle combinaties testen. Als je de 3e er niet uit hebt gehad dan kan dat meevallen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We verwachten (zeker in PNS) toch echt wel enige baisskennis. Zowel van IT algemeen als het topic wat je start,
Gezien de zeer magere inzet (bijna een week geleden zou je even kijken) en magere topicstart gaat dit topic op slot.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.