Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien
Toon posts:

Raspberry pi op een oude laptop aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een raspberry Pi model B+ en een ouden laptop die ik hierop wil aansluiten.
Er is een probleem, de oude laptop heeft geen harde schijf meer. deze is gecrasht en ik kan ook niet aan een andere komen, ik heb gelezen dat je de ipconfiguratie moet veranderen van je laptop.

weet iemand of en hoe ik de raspberry pi hier alsnog op aan kan sluiten

Alvast bedankt _/-\o_

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:49

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

om wat voor laptop gaat het?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat wil je in hemelsnaam bereiken met deze actie? :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de ASUS R704A series

Ik wil mijn raspberry pi op de laptop aansluiten zodat ik deze laptop weer gebruik (de display en keyboard)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 18:23 ]

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11 22:39
De oude laptop als display en keyboard gebruiken gok ik?

http://www.raspberrypi.or...nd-keyboard-with-your-pi/

[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 01-04-2015 18:25 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Verwijderd

Topicstarter
hier heb je de laptop met besturingssysteem nodig zodat je het ip-adress kan aanpassen? of zit ik verkeerd

• technorabilia
Ja, volgens mij gaat dit niet werken.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik probeer nog wel wat en anders... nouja, pech

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 20:44

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:22:
het gaat om de ASUS R704A series

Ik wil mijn raspberry pi op de laptop aansluiten zodat ik deze laptop weer gebruik (de display en keyboard)
In deze laptop gaat elke gangbare S-ATA harde schijf hoor..
Kan je voor paar tientjes op de kop tikken..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, misschien vergeten te zeggen, maar ik wil hem aansluiten met een netwerkkabel |:(

Misschien doe ik dat wel een keer. de laptop zelf is nog best goed maar de harde schijf was alleen gecrasht

Kan ik niet de SD-kaart van de RPI in de laptop stoppen en de boot configuratie aanpassen?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 18:43 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57

auto660

1991 240 GL Brick

In die laptop gaat gewoon een 2.5" sata hdd zoals DaRoot al heeft gezegd. Je kan er eentje voor een paar tientjes op de kop tikken en dan heb je een systeem wat (veel) sneller is dan de RPI zonder extra kabeltjes of wat dan ook. :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 20:44

DaRoot

Some say...

offtopic: ik wil die raspberry zelfs wel ruilen voor een 2,5" harde schijf

ontopic: SD kaart in een PC/laptop: dan kun je idd e.e.a. aanpassen.. maar moet die pc/laptop wel draaien.. en als er geen harde schijf in zit.. tja...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:35:
Ohja, misschien vergeten te zeggen, maar ik wil hem aansluiten met een netwerkkabel |:(
En wat hoop je dan te kunnen doen? Je bent erg vaag nu. Met de laptop en Pi samen kan je eigenlijk niets. Niet als je denkt om met de laptop zonder OS of wat dan ook de Pi te besturen.
Kan ik niet de SD-kaart van de RPI in de laptop stoppen en de boot configuratie aanpassen?
Als je denkt dat je kan opstarten vanaf de SD kaart met het OS voor de Pi kom je bedrogen uit. Andere architectuur tussen de twee dus gaat niet werken. Zou je een Linux Live CD gebruiken met de laptop DVD drive, dan kan je de SD kaart wel uitlezen en aanpassen. Je kan dan ook een SSH sessie of VNC opzetten naar de Pi en 'm dan op die manier besturen. Maar je zal hoe dan ook een OS nodig moeten hebben, of aparte adaptertjes gaan aanschaffen wat veel duurder is dan een nieuwe harde schijf voor de laptop of aparte muis, toetsenbord en videokabel voor de Pi.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• technorabilia
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:35:
Haha goede 1 april grap. Ik was er bijna ingetuind!

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Pagina: 1