Voor mijn vader mag moet ik een nieuw systeem in elkaar zetten.
Systeem wordt 90% gebruikt voor de alledaagse office taken.
Heel af en toe Photoshop voor wat kleine bewerkingen, vandaar mijn keuze voor de i3 cpu.
Er worden geen grote bestanden opgeslagen, dus vandaar geen hdd voor de data.
Volgens mij heb ik met onderstaand systeem redelijke beste bang for buck maar zou graag jullie kritische blik nog even gebruiken alvorens we gaan bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
90% office met een likje photoshop. Hier worden echter geen eisen aan gesteld. Systeem moet snappy aanvoelen maar één seconde moeten wachten tot een afbeelding is ingeladen in photoshop is absoluut geen enkel probleem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 500. In principe is er geen bovengrens maar we gaan natuurlijk niet meer betalen dan noodzakelijk. Anders is een systeem met Xeon cpu natuurlijk snel gemaakt
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur verhuist allemaal mee. Kast met ingewanden gaan we volledig nieuw bouwen om zodoende weer paar jaar vooruit te kunnen. Software licenties worden overgezet naar de nieuwe build
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD is pré. 8 gig geheugen een voorkeur. CPU gaat mijn voorkeur uit naar een i3 voor een klein beetje power. Mochten jullie echter aangeven dat een Celeron meer dan genoeg is dan neem ik dit klakkeloos van jullie over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Volgens mij bestaan er tegenwoordig geen slechte merken meer en zijn alle A-merken kwalitatief prima?! Oké... Een Sweex voeding zal ik jullie besparen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case moet strak en stil. Liefst zo klein mogelijk maar wel ruimte bieden aan dvd brander en ssd.
Ga je overklokken?
Lekker standaard en stil.
Dan hier mijn lijstje tot dusver;
Systeem wordt 90% gebruikt voor de alledaagse office taken.
Heel af en toe Photoshop voor wat kleine bewerkingen, vandaar mijn keuze voor de i3 cpu.
Er worden geen grote bestanden opgeslagen, dus vandaar geen hdd voor de data.
Volgens mij heb ik met onderstaand systeem redelijke beste bang for buck maar zou graag jullie kritische blik nog even gebruiken alvorens we gaan bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
90% office met een likje photoshop. Hier worden echter geen eisen aan gesteld. Systeem moet snappy aanvoelen maar één seconde moeten wachten tot een afbeelding is ingeladen in photoshop is absoluut geen enkel probleem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 500. In principe is er geen bovengrens maar we gaan natuurlijk niet meer betalen dan noodzakelijk. Anders is een systeem met Xeon cpu natuurlijk snel gemaakt
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur verhuist allemaal mee. Kast met ingewanden gaan we volledig nieuw bouwen om zodoende weer paar jaar vooruit te kunnen. Software licenties worden overgezet naar de nieuwe build
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD is pré. 8 gig geheugen een voorkeur. CPU gaat mijn voorkeur uit naar een i3 voor een klein beetje power. Mochten jullie echter aangeven dat een Celeron meer dan genoeg is dan neem ik dit klakkeloos van jullie over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Volgens mij bestaan er tegenwoordig geen slechte merken meer en zijn alle A-merken kwalitatief prima?! Oké... Een Sweex voeding zal ik jullie besparen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case moet strak en stil. Liefst zo klein mogelijk maar wel ruimte bieden aan dvd brander en ssd.
Ga je overklokken?
Lekker standaard en stil.
Dan hier mijn lijstje tot dusver;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4160 Boxed | € 113,95 | € 113,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H81M-HD3 | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,- | € 62,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 109,95 | € 109,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 418,75 | |
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren