Inloggen op Motorola RF4000/AP0622 POI acces point lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-04 16:10
Hoi Allemaal,

Ik ben in de winkel waar ik werk een nieuw draadloos netwerk aan het aanleggen. Ik heb hiervoor een overbodig PoE wifi access point uit een gesloten winkel gekregen. Het gaat om een motorola RFS4000 PoE switch met een AP0622 access point.

Het access point werkt wel, maar ik wil graag het ssid veranderen en wpa beveiliging toevoegen. Het lukt me echter niet in te loggen op de web interface van het apparaat.

Ik heb een laptop bedraad op de switch aangesloten, en ik krijg keurig een IP adres toegewezen en kan internetten. Nu heb ik de standaard gateway opgezocht in mijn windows netwerk centrum, maar als ik dit intik in mijn browser gebeurt er niets. Volgens mij zou dit normaal de manier moeten zijn om toegang te krijgen tot de web interface, maar het wil me dus niet lukken.

Is er iemand die ervaring heeft met dit soort netwerk apparatuur, die me een stukje op weg kan helpen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:09

lier

MikroTik nerd

De gateway is je verbinding met de buitenwereld, meestal een router of modem/router.

Als het accesspoint zijn IP adres krijgt via DHCP dan zal je in je DHCP leases moeten kijken welke toegewezen zijn. Zo kan je mogelijk het IP adres van de accesspoint achterhalen.

Vraag is of het accesspoint een eigen Web Gui draait. Daarvoor zal je de handleiding moeten raadplegen. Heb je daar al in gekeken?

[Edit]
In deze handleiding lees ik dat de RF4000 een controler is. Je zal dus moeten achterhalen wat zijn IP adres is.

[ Voor 21% gewijzigd door lier op 01-04-2015 16:44 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
Bedankt voor je antwoord!

De motorola heeft inderdaad een eigen GUI, dat heb ik in de gebruiksaanwijzing nagelezen.

Ik heb nu alles losgekoppeld van mijn modem/router, en alleen de motorola en mijn laptop erop aangesloten. Als ik met mijn laptop inlog op de modem dan zie ik bij de dhcp leases dat de motorola intern ip 192.168.178.10 toegewezen heeft gekregen.

Als ik dit adres echter intik in de browser op mijn laptop gebeurt er niets. Ik ben wat onervaren met dit soort dingen. Hoe kan ik dit interne IP adres gebruiken om in te loggen op de motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Dan moet jij jouw netwerkkaart op het volgende adres zetten:

192.168.178.1
Netmask: 255.255.255.0

Gateway leeg laten
DNS leeglaten of op automatic zetten.

Daarna kan je wel op de GUI.

LET OP: Vergeet NIET daarna (als je klaar bent met configureren), op de PC netwerkkaart weer op automatic te zetten, anders kan jij niet internetten straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
Bedankt voor de reactie, maar dit werkt helaas niet.

Ik heb mijn laptop en de motorola beide aangesloten zitten op mijn modem/router (ziggo ubee ding). Laptop zit draadloos, motorola bekabeld (maakt niet uit toch?)

De motorola krijgt van de ubee modem/router intern ip 192.168.178.10 toegewezen. Als ik in de netwerkkaart van mijn laptop mijn ip verander in 192.168.178.1, en ik tik in mijn browser 192.168.178.10 in, dan krijg ik de browser een foutmelding. Zou volgens mij ook niet moeten werken, want 192,.168.178.1 is het inlogadres van de ubee, hoe kan ik dat dan toewijzen aan de laptop?

Ik heb ook geprobeerd om bovenstaande stappen uit te voeren terwijl mijn laptop direct op het wifi netwerk van de motorola zit,maar ook dat werkt niet. De motorola deelt ip adres 192.12.16.223 uit aan de laptop, maar ook via deze manier kom ik niet binnen in de motorola.

Heeft iemand nog wat meer, gedetaileerder advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:34
Je moet niet het IP adres 192.168.178.1 gebruiken maar 192.168.178.150 of hoger. Het IP adres 192.168.178.1 wordt door de modem/router gebruikt. Daarom kan je niet die Motorola bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
Dus zowel de laptop als de motorola verbinden met het modem, op zoeken welk IP adres de motorola van het modem krijgt, ip adres van laptop veranderen in 192.168.178.150 of hoger, en dan het adres van de motorola intikken in de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:34
Uh, ja. Probeer het eens. Of laat je laptop een IP adres krijgen van de modem/router en tik het IP adres van die Motorola in je browser.
Pagina: 1