Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een situatie waarin ik momenteel verkeer heb ik een vraag.

Werkgever: detachering
Contract: Onbepaalde tijd, proeftijd al ruim verstreken

Ik zit momenteel op de bank en de detachering heeft geen projecten momenteel. Dit betekend dat ik geld kost. Ik heb een onbepaalde tijds contract en werk er nog niet langer als een jaar.

Kan mijn werkgever mij per direct ontslaan en wat moeten ze mij dan meegeven? Ik ben niet bekend met deze situatie dus ben benieuwd naar jullie kennis en ervaringen hiermee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Per direct zal niet zomaar gaan (of je moet iets erg fouts hebben gedaan), maar volgens de nieuwe ontslagregeling is het afaik nu een half maand per gewerkt jaar aan ontslagvergoeding.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

"Gewoon ontslaan" mogen ze je sowieso niet, volgens mij moeten ze wel het één en ander geregeld hebben en kunnen aantonen waarom ze je willen ontslaan.

De exacte regels moet ik je helaas schuldig blijven.

Beter doe je je best om snel weer billable op een project te komen, voorkomen is beter dan genezen in dit geval. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Per 1 juli verandert dit overigens: dan is er sprake van een transitievergoeding. Deze vergoeding moet dan ingezet worden om ander werk te (kunnen) krijgen. Denk dan aan bv. om- of bijscholingscurcussen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Als ze het bij het UWV aanvragen en goedgekeurd krijgen (wat gezien de omschrijving vermoedelijk niet zo'n probleem zal zijn) is er niet altijd sprake van een ontslagvergoeding hoor.

Tevens zal de ontslagvergoeding (als die er dan al is) heel klein zijn gezien het feit dat hij nog niet eens een jaar hier werkt en de werkgever niets te verwijten valt voor dit ontslag. Je mag dus waarschijnlijk al in je handjes knijpen voor een halve maand ontslagvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clone-accounts zijn niet toegestaan op Tweakers, zoals in de Algemene Voorwaarden is beschreven waarmee je bij registratie akkoord gaat.
Als er dringende redenen zijn om anoniem een discussie te voeren, dan is de weg om contact met de crew op te nemen om de situatie te beoordelen. Niet om gewoon maar een nieuw account aan te maken.

Op slot dus
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.