Memory_management bsod verse Windows 7 installatie

Pagina: 1
Acties:

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 07:28
Ik heb een PC hier staan die random een BSOD geeft op Memory_management het gaat voornamelijk om het ntoskrnl.exe bestand (geeft bluescreenview aan). Er staat een verse installatie van Windows 7 verder niks.

Wat heb ik gedaan.
Ik heb op het internet rond gezocht en kom voornamelijk tegen dat dit het geheugen kan zijn. Ik heb Memtest nu 25 uur (encounting) draaien zonder errors. Verder heb ik een HD scan gedaan en die gaf ook geen fouten aan.
Verder zag ik op internet dat het, het voltage van het geheugen zou kunnen zijn. Helaas kan ik deze niet aanpassen in het bios (zit geen optie voor in schijnbaar).

Specificaties
Processor: AMD 4600+
Geheugen: 3072gb DDR2
Moederbord: MCP68SM-PM (geen idee welk merk).

Andere opmerkingen
De pc is nogal oud. 1 van de onboard USB poorten werkt nog de rest is kapot. USB poorten op de kast werken ook niet meer maar zijn nog wel aangesloten.

Vraag
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Zijn er nog dingen die ik kan checken die ik misschien gemist heb?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je de BIOS up to date? Heb je de nieuwste drivers voor jouw moederbord geïnstalleerd? (chipset etc.). Alle overbodige devices ontkoppeld, zoals die USB aansluitingen?

Jouw moederbord is overigens van EliteGroup Computer; ECS MCP68SM-PM

[ Voor 17% gewijzigd door Han op 01-04-2015 14:21 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Download een BSOD Viewer.
Hiermee kun je de error-codes achterhalen en vind je in ieder geval meer info

• Tripwire999
Han schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:20:
Heb je de BIOS up to date? Heb je de nieuwste drivers voor jouw moederbord geïnstalleerd? (chipset etc.). Alle overbodige devices ontkoppeld, zoals die USB aansluitingen?
Ik zal even kijken of er een bios update is (volgens mij staat de laatste erop). Drivers zijn automatisch door Windows 7 geïnstalleerd, ik kan eventueel nog de drivers zoeken van de fabrikant. Enige devices die zijn gekoppeld zijn het toetsenbord en de muis. Ik zal even op het moederbord de USB aansluitingen van de kast ontkoppelen om te kijken of dat werkt.

EDIT:
Ik zit even te kijken op de website van EliteGroup computers maar ik kan het hele moederbord niet vinden in de Archives.
eL_Jay schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:20:
Download een BSOD Viewer.
Hiermee kun je de error-codes achterhalen en vind je in ieder geval meer info
Ik heb een BSOD Viewer gedownload waaruit blijkt dat het om de ntoskrnl.exe gaat. Ik zal de precieze codes nog even posten straks.

EDIT
Ik heb nu alle kabels verwijderd van het moederbord behalve de noodzakelijke. Kijken of hij blijft draaien, verder merk ik overigens wel dat het lijkt alsof de installatie van Windows 7 steeds trager word. Toen ie vers geïnstalleerd was (gister) toen voelde ie nog snel aan, maar na een BSOD tijdens het downloaden van updates lijkt ie veel trager geworden te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Tripwire999 op 01-04-2015 14:36 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Er zit blijkbaar 2gb en 1gb ram in, mogelijk ook nog eens van een ander merk, recent hier een laptop overgenomen met een zelfde config aan ram erin, en die BSODde like hell, hoefde maar een chrome browser met YT te openen en het was wachten op het blue screen.

Hierna heb ik er een kit van 2 dezelfde reepjes ingedaan en sindsdien werkt het flawless.

Heb je al eens op 1 reepje gedraaid, en als je daar BSOD's op krijgt het andere, eventueel ook nog de bankjes apart testen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Tripwire999
SAiN ONeZ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:20:
Er zit blijkbaar 2gb en 1gb ram in, mogelijk ook nog eens van een ander merk, recent hier een laptop overgenomen met een zelfde config aan ram erin, en die BSODde like hell, hoefde maar een chrome browser met YT te openen en het was wachten op het blue screen.

Hierna heb ik er een kit van 2 dezelfde reepjes ingedaan en sindsdien werkt het flawless.

Heb je al eens op 1 reepje gedraaid, en als je daar BSOD's op krijgt het andere, eventueel ook nog de bankjes apart testen?
Zou inderdaad kunnen wil het niet zo zijn dat dit vanaf de fabrikant al meegeleverd is en waarschijnlijk al +- 3 jaar goed draait. Zou het ineens kunnen gebeuren dat ie daar moeilijk over gaat doen?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als er een van de twee problemen geeft, heb je dat zo in de smiezen als je alleen de andere gebruikt.

Hoewel die vertragingen binnen windows me ook de hdd doen verdenken, maar ik zou met het simpel testen op ieder reepje ram beginnen..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Tripwire999
SAiN ONeZ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:32:
Als er een van de twee problemen geeft, heb je dat zo in de smiezen als je alleen de andere gebruikt.

Hoewel die vertragingen binnen windows me ook de hdd doen verdenken, maar ik zou met het simpel testen op ieder reepje ram beginnen..
Ik kan het in ieder geval proberen :)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:54
Naast het geheugen (hoofdverdachte) zou ik zo'n bordje ook nog even aandachtig nalopen op brakke condensatoren.

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Het is een packard bell computer zoals ik gelezen heb op internet.
Pagina: 1