Toon posts:

Grafische kaart of moederbord stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI GTX970 gekocht. Na een aantal dagen ging deze in-game vreemd doen: beeld waarvan de textures leeg waren en klokte terug naar 324mhz, duurde circa 30-60 seconden en was dan weer normaal. In eventviewer gekeken en ja hoor:

The description for Event ID 13 from source nvlddmkm cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

The following information was included with the event:

\Device\Video3
Graphics Exception: veel verschillende meldingen

Met 3d Mark getest en na elke run (circa 4 uur laten lopen) zie ik in eventviewer meldingen terug (ik heb niet 4 uur erachter gezeten om te kijken of het systeem vertraagd). 3D mark stopt er echter niet mee, alleen dus deze meldingen.

kaart omgeruild bij Alternate, nieuwe kaart heeft echter zelfde probleem. Overigens gaf Alternate aan eerst geen issues te zien maar 1 dag later hebben ze hem geruild. Zou me niet verbazen als dit uit coulance is geweest omdat de kaart pas par dagen oud was en zij dus feitelijk niets hebben gevonden.

Nieuwe PSU gekocht, probleem blijft.

Alle drivers etc geherinstalleerd maar ook dan blijft het probleem.

Ik heb memtest 2 nachten 8 uur laten lopen en deze geeft geen foutmeldingen.

Kaart in ander slot geplaatst helpt ook niet.

Ik heb een lichte verdenking naar het moederbord. Ik geloof niet direct dat 2x een gloednieuwe GTX970 stuk is.

Op internet ook al aantal topics tegengekomen van mensen die soort hetzelfde hebben en 1 zelfs al 4x nieuwe graka erin heeft gedaan zonder oplossing. Ik kom overigens best vaak het probleem icm mijn mobo tegen. Op gigabyte site geen melding over iets van incompatibiliteit en ik heb laatste bios versies

Systeem:
Moederbord: gigabyte Z68X-UD3H-B3
Mem: corsair vengeance 1333 8GB
CPU: core i5 2500
Graka: MSI gaming 4 GTX 970
SSD: OCZ vertex 4
HDD: seagate 2TB
Geluid: soundblaster Z
Windows: windows 7

Ideeen zijn dus welkom :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 13:10 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-03 14:53

Nemesizz

Untouchable

Op internet ook al aantal topics tegengekomen van mensen die soort hetzelfde hebben en 1 zelfs al 4x nieuwe graka erin heeft gedaan zonder oplossing. Ik kom overigens best vaak het probleem icm mijn mobo tegen.
Is het misschien mogelijk om de kaart bij iemand anders te proberen?
(uiteraard iemand met een ander merk/model moederbord dan wat jij hebt).

Een paar kaarten die achter elkaar stuk zijn is overigens niet onmogelijk, als ik me niet vergis was het een paar jaar terug met een GeForce 570 van (ik geloof MSI) een probleem, gewoon hele batches waren niet goed. Als je dan je kaart omruilt, en je krijgt wel een andere maar van dezelfde batch, dan kan het dus zijn dat je weer tegen dezelfde problemen aanloopt. Maar goed, die kans is overigens erg klein.