Netwerkschijf of server

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:32
Hallo,

Mijn vraag is de volgende:

Ik ben opzoek naar een oplossing voor het feit dat we met onze vriendengroep een goede oplossing zoeken naar opslag voor fotos en filmpjes. We zijn met ongeveer 30 personen, en een paar honderd GB aan data, waar de komende jaren ook nog behoorlijk wat aan toegevoegd gaat worden.

De eisen:
-30 mensen moeten vanaf PC bestanden kunnen zien, en kunnen toevoegen.
-1TB ofmeer.
-Gebruiksvriendelijkheid is behoorlijk belangrijk, we hadden een ftp oplossing maar dit was eigenlijk te onhandig.

Wat heb ik zelf al gevonden:
Ik zat te denken aan een NAS waar ik owncloud op installeer. Hierdoor krijg ik versiebeheer, dus als iemand iets verwijderd dat ik het terug kan halen. Op de oude ftp server zijn weleens mappen verwijderd en niet meer terug kunnen halen.
Synology met 2 2TB schijven is ongeveer 300. Dit vinden we behoorlijk aan de prijs, kan dit niet goedkoper?

Ik hoop eigenlijk van jullie te horen of dit een goed idee is, en of ik nog alternatieven heb die wellicht goedkoper zijn?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 16:00
waarom niet gewoon dropbox? of copy?

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-01 15:11
Je kan ook eens kijken naar Bittorrent Sync. Of anders owncloud installeren op de ftp server die er al was?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

server met XPenologie ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:32
Oude ftp server is gecrasht. Bittorrent sync is vrij onhandig voor 500 GB aan data.
Dropbox is ook vrij duur voor dit soort volumes.

Tenzij dropbox niet moeilijk doet over 30 mensen die inloggen met dezelfde inloggegevens.

xpenologie had ik nog nooit van gehoord, maar ik zie eigenlijk weinig voordelen tegenover een echte synology.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Hoi kaasplank1,

Voordat je een dergelijk topic opent, is het wel de bedoeling dat je eerst 'je huiswerk' doet. Zo kun je je inlezen over zelfbouw en de mogelijke alternatieven. Zou je aankoopadvies nodig hebben, kun je terecht op het CAA-forum, zoals ook in de sticky behandeld: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.