Terminal "verkloot" mijn wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 12:00

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik werk veel in terminal op mijn werk om aan andere servers te kunnen verbinden. Dat gaat normaliter altijd goed, maar sinds vandaag heb ik een vreemd probleem.

Terminal schijnt mijn wachtwoord invoer te verkloten (kan even geen ander woord er voor vinden) waardoor de server het wachtwoord niet accepteert. Gebruik ik de KVM dan pakt hij het wachtwoord feilloos.

Een ander vreemd probleem is dat hij het alleen doet bij root. Log ik in met mijn username, dan is er niets aan de hand. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Heb ook al andere terminal tools geprobeert, maar die doen hetzelfde dus het zal wel aan de mac liggen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Keyboard landinstelling?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Kan, maar het werkt wel met usernames. Ook als ik het wachtwoord zo in de terminal typ, dan zie ik geen rare tekens of hoofdletters etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Is het überhaupt wel mogelijk om remote als root in te loggen, misschien automatisch geblokkeerd o.i.d.? Als je via een user connect, accepteerd $ su - het wachtwoord wel?

Daarnaast: aangezien je er veel mee werkt is het misschien handiger om met SSH keys te werken, dan met wachtwoorden.

[ Voor 22% gewijzigd door ThomasG op 01-04-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
SSH keys worden uiteindelijk met puppet uitgerold als ik het sein meester geef. En natuurlijk is het mogelijk om remote met root in te loggen, ik doe al 3 jaar niet anders haha. En met su moet ik mijn eigen wachtwoord invoeren en die doet het gewoon. Het is gewoon een heel vreemd verhaal.

EDIT: nee geen 1 april grap...de server is net geïnstalleerd met kickstart en zijn behorende instellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Yzord op 01-04-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Heeft niet een of andere grapjurk met de instellingen lopen spelen, aangezien het 1 april is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ja ik begin langzamerhand te vermoeden dat er wel wat moet spelen, maar ik vraag mij in het bijzonder af wat en hoe dan....mijn laptop kunnen ze niet aangezeten hebben

Vreemde is als ik als sudo het wachtwoord van root verander deze ook niet gepakt wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Yzord op 01-04-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Autologin of macro aangezet? Instelling gewijzigd, dus bijv. vt220a ipv vt220d? Terminals hebben heerlijk afwijkende zaken, stel emulatie in op bijv. HP en ontdek dat een @ wordt gezien als een backspace...

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hoogstwaarschijnlijk hebben mijn collega's het root wachtwoord veranderd van de server waar ik net mee bezig was. Maar 1 april is nog niet voorbij ;) heb al een way around gevonden waardoor ik hun zeer miserabel laat voelen wanneer ze er mee op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 12:18
Eerlijk gezegd vind ik dit soort dingen níet grappig.. er zal maar stront aan de knikker zijn...
Pagina: 1