DPI instelbare muis zonder software te installeren

Pagina: 1
Acties:

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zoek een?
Muis waarbij de gevoeligheid instelbaar is zonder dat daar software voor nodig is.

Wat is je budget?
Niet te gek, < € 50

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen

Andere wensen (optioneel)?
Duimknoppen om sneller te browsen door folders etc zou een welkome aanvulling zijn - maar van ondergeschikt belang.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik werk bij een organisatie (school) die overal thin qlients heeft staan. Zelf werk ik met 2 schermen en moet met de huidige (standaard) muis flink over mijn bureau schuiven - zelfs op de gevoeligste setting in het configuratiescherm. Hoewel ik het meeste werk met het toetsenbord doe zit er soms wat muiswerk bij. De ICT wil best een nieuwe muis voor mij halen - als ik aangeef welke - maar had zelf geen ideeën over welke muis aan te schaffen. Er valt veel te regelen zolang er maar geen software geïnstalleerd hoeft te worden. Ik zoek dus een muis waarbij je zonder software te installeren de gevoeligheid kan aanpassen...
Ik werk thuis met een Razer Diamondback (oud) en Rapoo V900 (nieuw, DPI rond de 6000).

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:29
Google even naar Zowie muizen. Misschien haal je het net niet qua budget maar qua de rest zijn ze precies wat je zoekt. Daarbij zijn het ook nog eens 1 van de beste muizen beschikbaar.

Prima.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jup, die FK1 heeft een knopje eronder waarmee je tussen 3 standen kunt switchen.
De SteelSeries Sensei kan dat ook, daar kun je profielen aanmaken (daarvoor is de software gebruiken wel handig, maar daarna niet meer nodig). Echter vind ik de Zowie FK1 een stuk fijner, de sensor die erin zit werkt veel lekkerder vind ik zelf. Vond de SteelSeries niet slecht, maar na ik met zo'n Zowie gewerkt had was de keuze voor mij duidelijk dat ik geen Sensei meer wilde.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:29
Ik realiseer me trouwens dat sommige muizen een klein beetje intern geheugen hebben waar je instellingen in kan zetten. Dan installeer je ergens (bijvoorbeeld thuis) de muissoftware, stelt de DPI's in en sla je die instellingen op in het geheugen van de muis.
Voorbeelden van dergelijke muizen (die ik ken) zijn de wat betere Logitech muizen vanaf G400 (G302 weet ik het zeker van)

Prima.

• Tehh
  • Niet online
jaap, joris, dan, bedankt voor jullie reactie's. De oplossing met het interne geheugen is een goeie - daar had ik zelf nog niet aan gedacht! Bedankt voor jullie inbreng tot nu toe. Ik ga vanavond nog even verder zoeken op het idee met het intern geheugen, volgens mij heeft mijn Rapoo namelijk ook intern geheugen dus het is makkelijk te testen of dat werkt (al kan ik dan niet op mijn werk de kleuren aanpassen ^_^).

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De meeste muizen die ik heb gezien kunnen hun DPI wel aanpassen zonder de software te installeren, ik kan mij 1-2-3 geen muizen herinneren die dat niet kunnen (al zijn ze er vast).

De bovengenoemde Zowie is overigens een lekker muisje hoor.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
De steelseries muizen hebben ook intern geheugen. Ik weet niet precies hoeveel opties, maar bij een goedkoop 40 euro muisje (de Rival dacht ik) zitten er standaard 2 geheugenplekken in. Dan kan je een profiel knopen aan zo'n geheugen plek waar je vrij veel settings in kan zetten. Dat werkt ook nog als je je software daarna verwijdert of je muis op een random andere computer inplugt.

Settings die door je muis onthouden worden en met een knop te kiezen zijn, zijn in elk geval DPI, polling rate, acceleratie en "smoothing" ofzo.

• Tehh
  • Niet online
Vandaag mijn Rapoo meegenomen, ik kan op mijn werk gewoon gebruik maken van de profielen die ik thuis heb ingesteld. Je moet dus wel eerst software installeren om gebruik te maken van de DPI instellingen die je wilt maar vervolgens is het gewoon 'plug and play'. Gelukkig zijn er hier tussen alle thin-qlients nog wel een paar fossielen te vinden (met XP) waar we wel gewoon software op kunnen installeren.
Jaap, nogmaals bedankt voor je heldere ingeving. De rest ook hartelijk bedankt voor de reacties natuurlijk!

Ik ga op zoek naar een slotje... Dat bestaat niet (?), dus. Gewoon lekker blijven reageren. Dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Tehh op 02-04-2015 09:53 ]

• Tehh
  • Niet online
Het is de CM Mizar geworden. Is geleverd zonder cd voor software; maar werkt desalniettemin prima! Oké, je kan de kleuren niet wijzigen maar dat was ook niet zo belangrijk. De DPI is met stappen aan te passen. Hoe groot de stappen zijn weet ik niet precies - maar het werkt in elk geval. De knoppen om de DPI mee aan te passen zitten bovenop maar steken niet echt uit, tot nu toe heb ik ze nog niet per ongeluk ingedrukt in elk geval.
Ook de browserknoppen (vooruit achteruit) werken zonder installatie van software. Waarschijnlijk moet je wel software installeren om de kleuren te veranderen of macro's aan knoppen toe te voegen.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

http://gaming.coolermaster.com/en/products/mice/mizar/

Kan je de software downloaden, DPI stappen aanpassen, en kleuren aanpassen (zoals ik in mn review schreef, wel van het logo, niet van het wiel (tenzij ze dat hebben aangepast)).
Pagina: 1