Toon posts:

Aankoop nieuwe grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een grafische kaart die geschikt is voor bv. BF4 op ultra met 60 fps op een scherm met resolutie 3840x2160 te spelen.

Wat is je budget?
Aangezien ik niet echt mee ben met de prijzen kan ik niet mijn budget zeggen maar ik hoop toch onder de €200 te blijven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorheen altijd AMD's gebruikt, vooral ASUS. Maar als ik me niet vergis zou Nvidia voor dit doeleinde beter zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige grafische kaart is AMD Radeon HD7800 series
Scherm resolutie: 3840x2160
voeding: Corsair HX650

Mocht nog meer informatie nodig zijn, vraag maar.

Dank bij voorbaat

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 11:57 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:43:

Mocht nog meer informatie nodig zijn, vraag maar.
Jazeker, aankoopadvies begint altijd bij eigen input. Je bent verplicht zelf met een voorzet te komen. Welke videokaarten hebben je aandacht getrokken?

Hmm, tja, 200 euro, je resolutie/eisen zijn véél te hoog voor je budget, dat kan ik je nu al vertellen. 4K en 200 euro gaat hem nooit worden.

Verwijderd

Topicstarter
ok laten we dan die 4k vereiste vallen, ik heb al gekeken naar de radeon hd 7990 en de radeon r9 290x, maar voor die laatste zou mijn budget een 100 euro hoger moeten, wat op zich niet meteen een probleem is.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Even opnieuw, wat is je maximum budget? 200 of 300 euro? Met een budget kan je immers kijken wat het maximaal haalbare daarbinnen is. En trouwens 2e hands een optie?

Verwijderd

Topicstarter
€300 dan, liefst geen tweedehands

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
In dat geval zit je maximaal aan een 290 nonX. Meer valt er voor die prijs niet te krijgen (en 290X'en zijn blijkbaar volgens de Pricewatch helemaal niet meer nieuw te krijgen). Overall is qua koeling, geluidsproductie en prijs de pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD momenteel het interessantst.

Verwijderd

Topicstarter
voor mij zou een andere winkel voordeliger zijn, ik heb daar gezocht voor de radeon r9 en ze hebben deze drie http://www.computerstore....4&10788=26053&10780=26000 Is er een groot verschil tussen deze en degene die u voorstelt?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Qua prestaties weinig, maar de Asus uit je link is wat minder goed gekoeld en wordt daarom nog wel eens afgeraden. Die MSI en Sapphire zijn erg vergelijkbaar met de Gigabyte uit mijn vorige post.

Moet het per se bij computerestore.be? Die Gigabyte is immers ook in België verkrijgbaar voor minder geld dan de MSI en Sapphire.

Verwijderd

Topicstarter
de reden waarom ik die store verkies is vanwege de verzendtijd.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt mij inderdaad het interessantst. Bedankt voor de hulp

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-02 08:20
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:16:
voor mij zou een andere winkel voordeliger zijn, ik heb daar gezocht voor de radeon r9 en ze hebben deze drie http://www.computerstore....4&10788=26053&10780=26000 Is er een groot verschil tussen deze en degene die u voorstelt?
http://www.alternate.be/A...duct/1122145?tk=7&lk=6623

momenteel R9 290 van asus in aanbieding bij alternate.be zodat je onder de 300 euro kan blijven indien je voor die kaart zou willen gaan. De Gigabytekaart staat er voor 299 euro.
Pagina: 1