Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:50
Hallo Tweakers,
Ik heb hieronder het formulier ingevuld. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
Budget is geen punt, als het maar goed is.

Wat wil je er precies mee doen?
Ik wil de tablet gebruiken om mijzelf te vermaken op de bank bij mijn vriendin thuis, aangezien ik geen TV kijker ben. Ook wil hem meenemen op vakantie zodat ik de foto's die ik maak op een groter scherm kan bekijken en wat kan internetten
Welke apparatuur heb je al?
pricewatch: HTC One 32GB Zwart
inventaris: Computer

Wat verwacht je te kunnen gaan doen?
Games spelen, het liefst van PC kwaliteit. Dit is naar mijn mening wel in opkomst door de ontwikkelingen.
Ook wil ik graag goed kunnen internetten en dergelijke.
Soort van laptopvervanger welke makkelijk mee te nemen is.

Heb je specifieke eisen aan de hardware die te tablet moet hebben?
Ja, goed genoeg om een spelletje te doen en geheugen minimaal 64GB zodat ik wat muziek/films kan opslaan. 4G is geen vereiste en weet ik niet of ik ga gebruiken...

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Apple iPad Air 2 WiFi 64GB Grijs
Ik twijfel of dit de oplossing is. Ipads worden goed verkocht, maar is hij het geld waard. Tevens heb ik al een redelijke applicatie bibliotheek op Android, maar niet echt de high end games.
pricewatch: Nvidia Shield Tablet 4G 32GB Zwart
Door GRID toegang tot meer PC games, maar dit zijn er nog niet heel veel volgens mij. Ook ben ik bang door traag internet niet lekker te kunnen spelen. Laatste minpuntje GRID gaat geld kosten vanaf juli..... (Apps op IOS zijn ook duur, dus misschien valt het verschil mee).

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel op het moment nog tussen IOS en Android. Ik heb namelijk nog nooit een IOS apparaat gehad, maar wel android. Mijn andere grote angst is dat ik straks een apparaat koop, waar ik niet satisfied mee ben.
Ik heb al erg veel gelezen op het internet, maar kom niet dichterbij mijn keuze. Eerder verder weg. Overal lees je dat het verschil kleiner is dan ooit, maar vooral de appstore groter is van IOS en dus meer keuze.
Er is zelfs nog de mogelijkheid voor een laptop
Door een bericht hier te plaatsen, hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen, met de keuze. Misschien zie ik iets over het hoofd.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik vindt het grote nadeel van iOS apparaten dat ik die niet gewoon aan mijn PC kan hangen maar alles via iTunes moet gebeuren, wat zeker lastig is als je een geripte CD of DVD onderweg wil kijken. Bij Android kun je die wel gewoon op de schijf zetten.
Wat accuduur betreft ben ik wel meer onder de indruk van de iPads dan de Android apparaten tot dusverre, maar ik game er niet op (wij hebben beide in huis).
Ik zou zelf gewoon een wifi apparaat nemen, geen data er op, heb je data nodig en geen wifi, kun je altijd van je telefon een hotspot maken en daar de databundel van gebruiken.
Wat aantallen apps betreft, er zit geen wezenlijk verschil tussen Android en iOS meer na al die jaren. Wel is iOS iets populairder in de VS, en Android in de rest van de wereld dus Amerikaanse bedrijven neigen soms eerst een iOS ap uit te brengen en dan pas de Android versie, en in de rest van de wereld is dat andersom.

• Mister_GJ
swhnld schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:27:
Ik vindt het grote nadeel van iOS apparaten dat ik die niet gewoon aan mijn PC kan hangen maar alles via iTunes moet gebeuren, wat zeker lastig is als je een geripte CD of DVD onderweg wil kijken. Bij Android kun je die wel gewoon op de schijf zetten.
Wat accuduur betreft ben ik wel meer onder de indruk van de iPads dan de Android apparaten tot dusverre, maar ik game er niet op (wij hebben beide in huis).
Ik zou zelf gewoon een wifi apparaat nemen, geen data er op, heb je data nodig en geen wifi, kun je altijd van je telefon een hotspot maken en daar de databundel van gebruiken.
Wat aantallen apps betreft, er zit geen wezenlijk verschil tussen Android en iOS meer na al die jaren. Wel is iOS iets populairder in de VS, en Android in de rest van de wereld dus Amerikaanse bedrijven neigen soms eerst een iOS ap uit te brengen en dan pas de Android versie, en in de rest van de wereld is dat andersom.
Ik was eerlijk gezegd vergeten dat alles via itunes moet gaan lopen en dat is wel een heel dik minpunt. Ik zie nog steeds veel voordelen, maar ben toch weer gaan twijfelen. Waar ik nu ook voor aan het kijken ben is een laptop waar ik gerust een spelletje op kan doen. Ik Weet niet of ik genoeg op zo'n tablet kan doen en daardoor kost het mij moeite zomaar 600 euro over de toonbank te smijten (incl hoes).

Jammere is wel dat een laptop waar je een beetje een spelletje op kan doen 900 euro minimaal kost en dat deze slechter mee te nemen is. PFF keuzes.. :?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik denk dat het afhangt van de spelletjes die je wil spelen en wat die eisen va het systeem.
Alles browser gebaseerd werkt bijvoorbeeld prima op een laptop uit het vorige decennium is mijn ervaring.
Wil je echt de laatste PC games op maximale graphics, dan moet je in de buidel tasten, maar die games zijn ook niet voor een tablet beschikbaar.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:57

matroosoft

Lone Christian

gertjanw1993 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:47:
[...]

Ik was eerlijk gezegd vergeten dat alles via itunes moet gaan lopen en dat is wel een heel dik minpunt. Ik zie nog steeds veel voordelen, maar ben toch weer gaan twijfelen. Waar ik nu ook voor aan het kijken ben is een laptop waar ik gerust een spelletje op kan doen. Ik Weet niet of ik genoeg op zo'n tablet kan doen en daardoor kost het mij moeite zomaar 600 euro over de toonbank te smijten (incl hoes).

Jammere is wel dat een laptop waar je een beetje een spelletje op kan doen 900 euro minimaal kost en dat deze slechter mee te nemen is. PFF keuzes.. :?
Waarom koop je geen Surface Pro 3? Daar kun je tenminste echte PC games op spelen. :)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb diablo3 en guildwars lekker draaien op mijn surface pro 2 :Y

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nexus 9

Veel meer mogelijkheden dan iPad. Mooi formaat.
Nadeel: Wel duur.

• Mister_GJ
matroosoft schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:13:
[...]

Waarom koop je geen Surface Pro 3? Daar kun je tenminste echte PC games op spelen. :)
Omdat die mij veel te duur werd. Daar zat toch echt de budget grens. Ik ben uiteindelijk voor een ipad air 2 gegaan. Deze doet het met ios 8.3 nu goed!

Ik weet niet of het normaal is, maar hier mag een slot op.
Pagina: 1