Krakend scherm LG 25UM65-P

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een LG 25UM65-P staan. Prima scherm, ben er blij mee, maar heeft 1 probleempje. Zodra je hem uitzet blijft hij nog een uur lang kraken en tikken. Dit is hetzelfde geluid als wanneer je er een goede zet tegen geeft (het plastic oid dat 'werkt' zoals dat heet), maar dan dus zonder dat je eraan komt. Het zal dus wel door de warmte komen dat het scherm zich zet en bij het afkoelen door de spanningen die geluiden gaat maken.

Ik heb dit nog nooit met schermen gehad, wel dat ze eens een keertje een geluidje maken, maar niet constant elke avond ongeveer een uur lang. Soms is het echt een harde knak, best irritant als je probeert te slapen.

Het scherm een beetje 'wringen' om de spanningen kwijt te raken helpt ook niet echt, een paar minuten later begint hij dan toch weer te kraken. Zijn er andere mensen die hier ook last van hebben, of mensen die een oplossing weten? het is namelijk best wel irritant 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat doet dat scherm als je er ná het uitzetten van je PC ook de stekker uit trekt? Klinkt namelijk meer als een paar condensatoren welke niet helemaal fris zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:14:
Wat doet dat scherm als je er ná het uitzetten van je PC ook de stekker uit trekt? Klinkt namelijk meer als een paar condensatoren welke niet helemaal fris zijn.
Telt de schakelaar van de stekkerdoos waar hij in zit (en ook de pc, speakers, andere schermen) omzetten ook? Want dat doe ik namelijk altijd. Het geluid is ook echt exact het geluid dat je hebt als je er een zetje tegen geeft (en dat zetje helpt ook heel eventjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mark-k schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:17:
[...]

Telt de schakelaar van de stekkerdoos waar hij in zit (en ook de pc, speakers, andere schermen) omzetten ook? Want dat doe ik namelijk altijd. Het geluid is ook echt exact het geluid dat je hebt als je er een zetje tegen geeft (en dat zetje helpt ook heel eventjes).
Da's feitelijk gezien hetzelfde. Waarschijnlijk kraakt je monitor NIET als je 'm op netspanning aangesloten laat staan, wat weer wil zeggen dat er slechte condensatoren, welke de spanning vast kunnen houden, in zitten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:28:
[...]

Da's feitelijk gezien hetzelfde. Waarschijnlijk kraakt je monitor NIET als je 'm op netspanning aangesloten laat staan, wat weer wil zeggen dat er slechte condensatoren, welke de spanning vast kunnen houden, in zitten.
Ahzo, dus als ik de schakelaar niet omzet moet hij niet kraken? Dan ga ik dat nu eens testen.

Als er slechte condensatoren in zitten neem ik aan dat dit een garantiegevalletje is? Want als ze nu al slecht zijn zullen ze ook wel n keer kapot gaan.

Edit: helaas, hij blijft kraken, ook als ik de stroom erop laat. Het begint na een paar minuten en het lijkt echt gewoon het geluid alsof hij door de warmte wat is uitgezet en nu weer krimpt (en dus spanningen krijgt waardoor soms iets klem zit en los schiet om het zo maar te noemen). Als ik even met het scherm rammel is het ook weer een minuutje ofzo weg, daarna begint het weer (kraakje of 10 per minuut gok ik).

[ Voor 26% gewijzigd door mark-k op 31-03-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Niemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:36
Als het mij echt zou irriteren dan zou ik hem op een gegeven moment eens helemaal uit elkaar schroeven en daarna weer in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Denk dat het een geval is van " Plastic wat uitzet is " zelfde als wat bepaalde TV's ook doen.

Je kan kijken of dit onder Garantie te fixen is, maar dan ben je hem wel 3/5 weken kwijt.

En je weet nooit of het volgende exemplaar het ook heeft of niet, Kan je de schroeven van de monitor wat losser schroeven ?
Zodat het paneel niet te vast zit in de behuizing ? dan zou je ook minder kans op kraken moeten hebben.

Ik zou er in iedergeval erg gek van worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Ik word er inderdaad ook gek van. Binnenkort toch maar eens contact opnemen om te kijken wat er onder garantie kan gebeuren, lijkt me niet dat dit normaal is. Ik had daarom ook gehoopt dat er anderen met hetzelfde scherm zouden reageren om te kijken of die hetzelfde probleem hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelsew1995
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-10-2020
Hallo, beetje laat maar ik ging dit dus opzoeken en heb precies het zelfde probleem. als ie uit staat kraait die af en toe het plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53

br00ky

Moderator Harde Waren
@Yelsew1995 , aub niet op 5 jaar oude topics reageren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.