Groene streep weergave iPhone video in Quicktime

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Hoi,

Ik kon niet meteen een antwoord vinden in dit forum, hopelijk kunnen jullie me helpen.

Wanneer ik een video opneem met mijn iPhone (5s) worden bijna alle filmpjes in Quictime Pro weergeven met een groene streep aan de linkerzijkant. 9 op de 10 keer valt dit voor en het is onmogelijk om er logica in te krijgen.

Filmpjes zijn in H.264 1080x1920 en ik zet die gewoon over door mijn iPhone aan mijn pc te koppelen, iPhone als internal storage te detecteren en dan copy/paste van de filmpjes in Windows. Ik draai Windows 8.1 64bit.

In VLC of in Windows Media Player heb ik geen problemen en is de groene band er niet. Denk dus niet dat het iets met hardware (iPhone of graka) te maken heeft.
Manipulatie van de filmpjes (bijv. lagere resolutie) helpt ook niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02
Davken schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:01:
Hoi,

Ik kon niet meteen een antwoord vinden in dit forum, hopelijk kunnen jullie me helpen.

Wanneer ik een video opneem met mijn iPhone (5s) worden bijna alle filmpjes in Quictime Pro weergeven met een groene streep aan de linkerzijkant. 9 op de 10 keer valt dit voor en het is onmogelijk om er logica in te krijgen.

Filmpjes zijn in H.264 1080x1920 en ik zet die gewoon over door mijn iPhone aan mijn pc te koppelen, iPhone als internal storage te detecteren en dan copy/paste van de filmpjes in Windows. Ik draai Windows 8.1 64bit.

In VLC of in Windows Media Player heb ik geen problemen en is de groene band er niet. Denk dus niet dat het iets met hardware (iPhone of graka) te maken heeft.
Manipulatie van de filmpjes (bijv. lagere resolutie) helpt ook niet.

Alvast bedankt!
Ik vermoed dat er een codec issue is, aangezien het niet onder VLC en Media Player speelt is de bron dus in orde zou je zeggen.
Even Quicktime defaults laden of een herinstall uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Heb ik gedaan maar het lost niks op. Net op mijn laptop van het werk geprobeerd en daar heb ik precies hetzelfde issue. Misschien is er een setting die ik moet aanpassen?