GTX 780 Lightning clocks 324 mhz ivm power 444 %

Pagina: 1
Acties:

• Ravvie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07-2023
Goedenavond medetweakers,

Vanaf vorige week draait mijn GTX 780 Lightning volgens Afterburner 4.1.0 ineens op een core en memory clock van 324 mhz. Dit is zowel de minimum als de maximum waarde.
Mijn power usage is naar 444% gesprongen en blijft daar op staan. De kaart wordt dus gebottleneckt om temperatuuroverbelasting te voorkomen.
Wat ook niet klopt, is als ik de Memory Clock mhz wil verhogen met Afterburner dan springt hij terug zodra ik op "accept" druk.

Echter liggen de temperaturen van de core, mems, vrms, pcb allemaal onder de 30°C. Mijn hele systeem is watergekoeld, alle specs komen aan het einde.
Nu heb ik al geprobeerd de drivers en andere software te verversen/herinstalleren maar dit gaf geen positief resultaat.

GPUZ geeft wel normale clock en memory snelheden aan, maar zodra ik een benchmark open kom ik weer terug in de realiteit: een framerate van 10 FPS met Firestorm. Mijn Lightning is voorzien van LED's die oplichten bij een zware load, deze knipperen als een gek, ze willen wel, maar het lukt ze niet lijkt het net.

Nu zit ik met een aantal vragen:
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? (De hamvraag)
Bottleneckt mijn mobo mijn kaart?
Waarom denkt mijn kaart ineens dat hij op 444 % power draait? (geen LN2 bios aanstaan, en de Lightning switch staat naar links)

Ik heb al aardig zitten pluizen, maar ik kan geen mensen/blogs/fora vinden met hetzelfde probleem. Ik weet zeker dat als de Power% die nu op 444 staat terug kan, alle problemen voorholpen zijn.

Hier alle specs van mijn setup, the more info the merrier.
  • Z87X-OC (BIOS F9C)
  • i5 4670K @ 4.4 ghz
  • GTX 780 Lightning
  • Windows 7 Ultimate
  • MSI AB 4.1.0
  • Nvidia driver 347.88
  • Geen aanpassingen in zowel hard,- als software de afgelopen weken.
Hieronder twee afbeeldingen met alle programmas open.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/3oons6oxv/fullinfo.png
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/tiyghyoxv/lowclocks.png

Wie kan mij met deze harentrekker helpen? tijdgat van een uur, pannen waaiden letterlijk van mijn dak

[ Voor 25% gewijzigd door Ravvie op 31-03-2015 21:53 . Reden: plaatjes werkten niet ]

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-02 10:44
kan je de garantie hierop niet aanspreken?
als je de stock koeler er weer opzet moet dat geen probleem zijn. maar je zoekt natuurlijk voor een driver issue, aangezien je anders je hele waterkoeling leeg moet laten lopen. :/

• Ravvie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07-2023
De loop leeg laten lopen is natuurlijk iets wat ik niet graag doe, maar wat moet dat moet. Ik weet echter niet wat de problemen veroorzaakt.
Heeft mijn mobo besloten de GPU te bottlen?
Is mijn GTX780 van slag af, of gewoon kapot?
Zou het een softwarematige glitch zijn?

Mijn planning is nu de GTX780 eruit te halen, stock koeler monteren en deze testen in een andere setup.
Dan weet ik of het probleem inderdaad bij de GTX780 ligt.
Gelijk een andere kaart zoeken en deze in mijn setup hangen, heeft deze kuren dan ligt het aan het moederbord, voeding of software.

Toch de loop uit elkaar halen en problemen uit gaan sluiten ben ik bang.