Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wake on LAN door Ziggo Ubee router, TP-Link router

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:36
Hoihoi

Ik probeer mijn desktop te kunnen Wake-on-LANnen, maar het lukt me niet :(

Situatie:
Zit bij Ziggo, heb een Ubee UVW3200. Aan deze zitten enkele dingen vast, waaronder een TP-Link TL-WR1043ND. Aan deze zit mijn computer vast.

Lokaal in het TP-Link netwerkje lukt het opstarten wel, maar daarbuiten niet meer. Ik krijg hem niet aan als ik op de Ubee zit, of daarbuiten.

De poort voor de WoL package heb ik geforwarded op beide routers.

Dit zijn mijn forwardregels.
Ubee:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/82K23m9.png
TP-Link:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3hEKft6.png

Hier is nog snel een overzichtje van de situatie.
Internet/Publiek adres -> Ubee/192.168.178.0 netwerk -> TP-Link/192.168.1.0 netwerk -> Desktop met bekend MAC adres en werkend lokaal WoL

Iemand die hier soep kan van maken? :/

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Twee netwerken? There's your problem.

Bridge je modem of stel je TP-Link in als accesspoint zodat alles 1 netwerk vormt. Zie de stickies bovenaan deze categorie.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Wake on lan gaat via een broadcast protocol en werkt meestal niet met een simpele portforwarding.
Hier kun je een pragramma downloaden om te testen en op dezelfde site staat veel informatie over hoe het werkt en hoe je het via het internet werkend kunt krijgen.
http://www.depicus.com/wa...n-lan-for-windows-31.aspx

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:36
Bedankt voor de informatie :)

[ Voor 7% gewijzigd door ikt op 02-04-2015 11:38 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik vind het een interessant topic. Ikzelf heb problemen met de Cisco router. Ik wil de PC vanaf het LAN zelf aan krijgen, maar dat lukt niet. Het lijkt er op dat de Cisco router het niet slikt. Het pakketje lijkt niet aan te komen bij de PC. Heel soms werkt het even, net nadat de PC is uitgezet, maar een uur later werkt het niet meer.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hann1BaL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:41:
Ik vind het een interessant topic. Ikzelf heb problemen met de Cisco router. Ik wil de PC vanaf het LAN zelf aan krijgen, maar dat lukt niet. Het lijkt er op dat de Cisco router het niet slikt. Het pakketje lijkt niet aan te komen bij de PC. Heel soms werkt het even, net nadat de PC is uitgezet, maar een uur later werkt het niet meer.
De Cisco vergeet na een periode het MAC adres van je PC. Kan je in die Cisco router het MAC adres van je PC statisch inzetten? Dan is het probleem opgelost.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

plizz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:51:
[...]

De Cisco vergeet na een periode het MAC adres van je PC. Kan je in die Cisco router het MAC adres van je PC statisch inzetten? Dan is het probleem opgelost.
Ok, iets wat mij te binnen schoot: Hoe zit dat met unmanaged switches? Kunnen die nog roet in het eten gooien?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41

TommieW

Numa numa.

plizz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:51:
[...]

Ik vermoed niet dat dit het probleem is. Als een switch niet meer weet op welke poort een MAC adres is aangesloten, maar er wel een frame voor binnen krijgt, zal de switch het frame over alle poorten (behalve waar het frame vandaan komt) uit sturen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Ben(V)
WOL is een broadcast protocol en wordt over het hele lan gebroadcast.
Een router heeft er al helemaal niets mee te maken want die routeert alleen maar en doet niets op het lan zelf. Een switch zal een broadcast naar al z'n poorten doorsturen.

Het probleem zal wel in de instelling van je netwerkkaart op je PC zitten.
Soms moet je daar dingen instellen en staat wol niet aan.
Kan ook nog in de bios of efi van je pc ziteen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

In etherwake (Linux WOL tooltje) moet je expliciet opgeven dat je wil broadcasten. Als je dat niet doet, komt je magic packet waarschijnlijk alleen aan als het MAC-adres van de ontvanger nog bekend is in de ARP-tabellen van de verzender en de switches. Dat zou de waarnemingen van Hann1BaL wel verklaren..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Ben(V)
Nee wol is een broadcast per definitie.
Wordt naar het broadcast adres gestuurd zijnde *.*.*.255 en komt dan overal aan.
De -b optie van etherwake ism het wol pakketje uit te sturen anders stuurt hij helemaal niets uit.

Dat is ook de reden dat het lastig is om het van buiten het lan te sturen.
Veel routers weigeren om dat adres te forwarden.

[ Voor 22% gewijzigd door Ben(V) op 03-04-2015 16:45 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Thralas schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:40:
Twee netwerken? There's your problem.

Bridge je modem of stel je TP-Link in als accesspoint zodat alles 1 netwerk vormt. Zie de stickies bovenaan deze categorie.
Ik zou eerst bij de basis beginnen.. Waarom heb je twee netwerken

Pas als dat opgelost is moet je verder gaan kijken
Pagina: 1