Loskoppelen SSD + HDD voor Windows herstel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 18:19
Beste Tweakers

Ik heb een aantal problemen met mijn RAM-geheugen (bepaalde onderdelen die niet beschreven willen worden), daar ik zelf ten einde raad ben, zou ik het gewoon op Windows herstel gooien, met als gevolg dat ik al mijn programma's/games kwijt ben.

Nu vroeg ik mij af, als ik mijn SSD (waar mijn niet-OS programma's en games op draaien) en HDD (waar enkel muziek e.d. op staan) afkoppel, zodat ik enkel maar mijn OS-SSD herstel, kan dit kwaad als ik nadien de tweede SSD en HDD terug wil aankoppelen?

Wat zijn jullie ervaringen?

Windows terug plaatsen naar een vorige versie lukt me niet, er komt telkens een melding dat er "waarschijnlijk" een antivirus uit staat, het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om een service van Bitdefender (gzserv.exe), die ik op geen enkele manier kan uitschakelen...

Hartelijk dank voor de input!

Met vriendelijke groetjes

RRV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 09:26

Da Rock

DevOps

Naar mijn mening hoef je niet je overige SSD/HDDs af te koppelen om alleen je windows te installeren,
Bij de installatie van Windows kun je aangeven op welke partitie het moet komen en daaruit installeer je je Windows opnieuw op de juiste schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Je hebt problemen met het RAM geheugen en je wilt de SSD met Windows installatie gaan herstellen??
Zou eerst zorgen dat je RAM OK is voordat je verder gaat. Bedoel je dat er een virus op staat; infectie dus?
Als er een Antivirus programma op staat is dat natuurlijk geen probleem; lijkt me.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....