ASUS Strix GTX980 warmte problemen

Pagina: 1
Acties:

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:13
Hoi,

Ik heb vandaag mijn GTX680 vervangen door een Asus Strix 980 4GB OC DC20.
Veel reviews gelezen en vooral de temperaturen en geluidsproductie die laag te noemen zijn trokken mij over de streep voor deze kaart.

Echter is deze kaart helemaal niet stil en heeft geen lage temperaturen bij het gamen.

Als ik gewoon idle wat zit te werken dan is de kaart ongeveer 40 graden en staat de fan op 5%.
Ga ik echter gamen dan schiet de temp al heel snel naar 80C en de fan naar 80%.
Ik heb alles gewoon stock staan, dus nog niks aan de knoppen van GPU Tweak gedraaid.

GPU Boost : 1279
Memory clock : 7050
Fan Speed : Auto

Ik speel BattleField 4 Hardline op Ultra of COD Adv op Extra.

De spellen draaien verder als een zonnetje maar deze temperaturen baren me toch wel zorgen, vooral omdat je leest dat in de testen deze kaart niet boven de 69C uitkomt.

Spec's systeem

Gigabyte X79 UP4 MB (laatste bios)
I7 -3930
32 GB Corsair Ram

Alles hangend aan een Philips 144HZ gaming monitor..

Moet ik me zorgen maken ?

MuziekLiefhebbert

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De temperaturen hangen natuurlijk ook van de omgeving en de airflow in je kast af, kan prima zijn dat de airflow bij jou iets minder is of dat de temperatuur in de kamer iets hoger is.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Wat voor kast heb je?

Ik heb een H440 en idle zijn mijn gpu temps 46, komt door de passieve kaart, en load 72. (EVGA FTW 970, weet niet of dit vergelijkbaar materiaal is, temps wise it is I guess)
Mijn airflow is niet optimaal, komt door de case.

[ Voor 20% gewijzigd door Koninkje op 31-03-2015 20:07 ]

Show me your moves.

• oldsmelly
Ik heb een Corsair (midi) kast met een Watergekoelde CPU. (Weet even niet welke type)

[ Voor 4% gewijzigd door oldsmelly op 31-03-2015 20:19 ]

MuziekLiefhebbert

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 10:44
Dit lijkt mijn topic wel. Ik had precies hetzelfde, mijn temperatuur in idle was volgens mij 37 en onder load ging hij tot 85 graden. Uiteraard in combinatie met een pokke herrie. En ja dat was dus ook bij de ASUS 980. Als je hem bij Alternate hebt besteld heb je wellicht die van mij :P... Terugsturen en één van MSI kopen, ik heb nu een MSI 980 en die is fluister stil. Die komt niet over het geluid van de cpu koeler heen :)

• oldsmelly
Yep bij alternate, terugsturen is wellicht wat lastig heb hem gewoon opgehaald daar.

[ Voor 66% gewijzigd door oldsmelly op 31-03-2015 20:32 ]

MuziekLiefhebbert

• MetalSonic
oldsmelly schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:31:
Yep bij alternate, terugsturen is wellicht wat lastig heb hem gewoon opgehaald daar.
Tja dan denk ik dat het goed mogelijk is dat het dezelfde is. Zoveel gamers kopen er namelijk ook weer niet een gtx 980 (want te duur). En mijn ASUS strix 980 heb ik maar 2 weken geleden teruggestuurd. Ik had aangegeven dat:
- temperatuur in idle was 37 graden en onder load 84
- pokke herrie

en dat het dus niet de stille game kaart was waarmee werd geadverteerd...

Ze hebben teruggestuurd dat er niks mankeerde mja ik kreeg wel mijn geld terug, daarmee dus een MSI 980 gekocht bij een andere winkel :)

Ook oudere spellen zoals Alan Wake lieten hem loeien :X

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 31-03-2015 20:34 ]

• MetalSonic
14 dagen niet tevreden/ goed geld terug garantie?

• MetalSonic
Tja je zorgen maken om terug te komen op de vraag van je OP. Sommige gamen met een headset met het geluid hard, dan maakt het weinig uit... Zelf game ik zonder headset en wil ik in rustige stukken juist geen kabaal horen. Sowieso is noise productie heel belangrijk voor mij, liever veel stiller en ietsje langzamer dan ietsje sneller en veel meer geluid. Je kan niet zeggen dat de kaart kapot is omdat hij binnen de acceptabele temperaturen schommelt. Neemt niet weg dat verschillende reviews aantonen dat de temps neer zouden moeten komen op max 69-72 onder load.
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Heb je wat toe te voegen? Gebruik de 'wijzig'-knop.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 02-04-2015 15:52 ]

• oldsmelly
Ga wel even bellen morgen, kaart was wel in orginele verpakking en ook zat die plakker nog over de hele backplane. Dus ik denk deze echt nieuw is

MuziekLiefhebbert

• MetalSonic
oldsmelly schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:42:
Ga wel even bellen morgen, kaart was wel in orginele verpakking en ook zat die plakker nog over de hele backplane. Dus ik denk deze echt nieuw is
Originele verpakkingen hebben ze daar gewoon liggen, zelfde geldt voor stikkers die over de backplates gaan. Als je belt zullen ze zeggen dat ze je zo niet kunnen helpen en dan je hem moet opsturen. Vervolgens adviseer ik je om hem verzekerd te versturen. Als hij onderweg kwijt raakt/ wordt gestolen ben je nog verder van huis ;)

sterkte iig, i feel your pain ;(

• oldsmelly
Hmm als ze deze niet terug nemen .. dan ga ik de kaart rectaal inbrengen bij 1 van die pipo's daar.
Ik woon op 10 minuten rijden daar vandaan dus ik denk dat ik ze even ga vereren met een bezoekje :P

[ Voor 34% gewijzigd door oldsmelly op 31-03-2015 21:45 ]

MuziekLiefhebbert

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-01 18:08
oldsmelly schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:48:
Hmm als ze deze niet terug nemen .. dan ga ik de kaart rectaal inbrengen bij 1 van die pipo's daar.
Ik woon op 10 minuten rijden daar vandaan dus ik denk dat ik ze even ga vereren met een bezoekje :P
Begrijp ik nu goed dat je de verpakking hebt weggegooid? Verpakkingen hebben ze meestal niet liggen oid.
Als je hem wel hebt dan kun je hem meestal gewoon terugbrengen onder wet kopen op afstand (en je beroepen op een stuk service).
Als je geen doos meer hebt wordt het lastig, aangezien je geen compleet product meer kunt retourneren (zij kunnen ook niks met je kaart dan.) Een sticker doen ze niet moeilijk over, geen doos meer in bezit hebben wel.

• MetalSonic
Gijs schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:24:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je de verpakking hebt weggegooid? Verpakkingen hebben ze meestal niet liggen oid.
Als je hem wel hebt dan kun je hem meestal gewoon terugbrengen onder wet kopen op afstand (en je beroepen op een stuk service).
Als je geen doos meer hebt wordt het lastig, aangezien je geen compleet product meer kunt retourneren (zij kunnen ook niks met je kaart dan.) Een sticker doen ze niet moeilijk over, geen doos meer in bezit hebben wel.
Ik lees nergens dat hij de verpakking heeft weggegooid :?

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-01 18:08
MetalSonic schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:49:
[...]

Ik lees nergens dat hij de verpakking heeft weggegooid :?
Oh, ik leed dat af uit jouw post over verpakkingen. Wat bedoelde je daar dan mee?

• MetalSonic
Gijs schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:54:
[...]

Oh, ik leed dat af uit jouw post over verpakkingen. Wat bedoelde je daar dan mee?
Ik weet niet precies wat je vraag is dus ik ga een beetje algemeen praten. Hij had het erover dat er nog plakkerige folie op de kaart zat en dat hij daarom dacht dat de kaart spik splinter nieuw was. Ik heb echter toen ik de kaart terugstuurde de folie weer op de backplate geplakt. Hier kreeg ik zelfs nog een opmerking over toen de kaart werd getest in het kader van "mankeert er iets aan? "...

• oldsmelly
Nee heb alles gewoon nog hoor, verpakkingen etc gooi ik meestal pas weg na de garantie periode.
Helaas heb ik de kaart niet op afstand gekocht, ik ben gewoon langs gereden (woon op 10 min met de auto bij alternate vandaan).

Ga ze wel eens bellen... ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan.

MuziekLiefhebbert

• MetalSonic
oldsmelly schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:35:
Nee heb alles gewoon nog hoor, verpakkingen etc gooi ik meestal pas weg na de garantie periode.
Helaas heb ik de kaart niet op afstand gekocht, ik ben gewoon langs gereden (woon op 10 min met de auto bij alternate vandaan).

Ga ze wel eens bellen... ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan.
Wees blij dat je zo dichtbij woont, scheelt je rond de 15 - 20 euro aan verzendkosten :)

• oldsmelly
Net gebeld.. en inderdaad als voorspelt... 80 graden is normaal hoor meneer...
Ja u kunt hem achterlaten dan gaan we hem testen echter zo te horen is alles goed.

Toen Alternate nog een ECHTE computerzaak was hadden ze mensen met verstand van zaken en een balie waar je dingen kon laten testen. Ik kom al zeker 15 jaar bij Alternate maar de laatste jaren zijn ze steeds meer een soort van BCC geworden. De halve zaak staat vol met BBQ Spullen van Weber WTF !! 8)7 8)7

Nee mij zien ze daar nooit meer, behalve wellicht op de kaart langs te brengen en weer te halen.

Wat een stel prutsers zijn het geworden :'( :'(

En weer een wijze (dure) les... koop voortaan alles maar via internet dan heb je tenminste 14 dagen retour mogelijkheid !!!!

[ Voor 10% gewijzigd door oldsmelly op 01-04-2015 12:35 ]

MuziekLiefhebbert

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat heeft Alternate dan fout gedaan hier?...
Met een beetje internetten had je zo kunnen zien hoe luidruchtig en warm zo'n gpu wordt?

Fixing things to the breaking point...

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-01 17:17

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

oldsmelly schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:33:
Net gebeld.. en inderdaad als voorspelt... 80 graden is normaal hoor meneer...
Ja u kunt hem achterlaten dan gaan we hem testen echter zo te horen is alles goed.

Toen Alternate nog een ECHTE computerzaak was hadden ze mensen met verstand van zaken en een balie waar je dingen kon laten testen. Ik kom al zeker 15 jaar bij Alternate maar de laatste jaren zijn ze steeds meer een soort van BCC geworden. De halve zaak staat vol met BBQ Spullen van Weber WTF !! 8)7 8)7

Nee mij zien ze daar nooit meer, behalve wellicht op de kaart langs te brengen en weer te halen.

Wat een stel prutsers zijn het geworden :'( :'(

En weer een wijze (dure) les... koop voortaan alles maar via internet dan heb je tenminste 14 dagen retour mogelijkheid !!!!
Als je hem gewoon gehaald hebt, kan je toch ook altijd terugbrengen...? Zeg dat je hem graag wilt ruilen voor een MSI model eventueel?

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:22
RGAT schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:40:
Met een beetje internetten had je zo kunnen zien hoe luidruchtig en warm zo'n gpu wordt?
Warmte zou geen probleem moeten zijn, maar 80% fansnelheid is overdreven. Mijn 660ti heeft bijvoorbeeld 35% snelheid nodig om de temperatuur op 70 graden te houden onder load.
Op 80% is het een enorme bak herrie, die tijdens recensies niet opgemerkt is, dus is er waarschijnlijk iets mis met de koeler/koelpasta/chip. Daar kom je pas achter als je het ding uit elkaar gaat halen, wat niet zou moeten met zo'n duur produkt.

• oldsmelly
RGAT schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:40:
Klopt en dat heb ik dus gedaan, uitvoerig zelfs !

In alle testen wordt deze kaart geroemt om zijn lage temperatuur bij gamen en nauwelijks hoorbare fans.
Ze geven in de testen aan dat bijvoorbeeld in BF4 met alles op Ultra de kaart niet boven de 70 graden komt,
Nou die van mij staat na 1 minuut al boven de 80 ! Met fans die spinnen als een gek met ditto herrie.

Nu begrijp ik dat het eea ligt aan de airflow in je kast etc maar die is gewoon goed, ik heb de Corsair 600T met een watergekoelde CPU. Verder is kast zowat leeg, 3 SSD en 1 gewone HD verder niks...

Idle met de fans uit wordt de CPU maar iets van 35-40 graden wat gewoon goed is (en conform de reviews). Echter als je ook maar een spel op start dan schiet die temp (te) snel omhoog,

Wat ik ze verwijt is dat er helemaal niet meer wordt meegedacht, echt alle (computer) kennis is compleet weg daar. Ze hebben de verkopers die nog wel iets verstand hadden van zaken verruild voor < 20 jarigen die meer vestand hebben van TV's en BBQ spullen dan van computeronderdelen.
Ze hebben geen testbalie meer..

Het einge wat ze kunnen doen is een standaard verhaal oplepelen van een A4 tje en je dan leuk mededelen dat het pas "eng" wordt als je CPU tussen de 90-100 graden heet wordt.

Wellicht ben ik ouderwets, maar als ik naar een zaak toe ga verwacht ik meer.
En dan begrijpen ze niet dat mensen alleen nog maar online kopen 8)7
Daar kan ik tenminste zonder reden van opgaaf mijn spullen retourneren en mijn geld terug krijgen.
Nu koop ik het in de zaak en kan ik fijntjes de tering krijgen, geen service geen hulp niks nada niente.
Ja ik mag de kaart opsturen/Langsbrengen en dan ben ik hem zeker 2 weken kwijt met bijna 100% kans dat ze zeggen.. "sorry meneer het hoort zo" eat dus volgens gerenomeerde sites niet zo is...

MuziekLiefhebbert

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Wel online besteld? Dan geld het gewoon als een koop op afstand met alle rechten en plichten die daar aan vast zitten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• oldsmelly
Nee helaas gewoon aan de balie opgehaald

MuziekLiefhebbert

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe warm is het in de kamer waar dat systeem staat, wat heb je aan casefans, en in welke richting blazen deze?

Edit: En staat de behuizing naast je op het bureau of op de grond weggewerkt? De meeste reviews testen namelijk op 1m afstand.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 01-04-2015 13:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• oldsmelly
ETzPliskin schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:10:
[...]

Als je hem gewoon gehaald hebt, kan je toch ook altijd terugbrengen...? Zeg dat je hem graag wilt ruilen voor een MSI model eventueel?
Geprobeerd echter een aankoop in de zaak is definitief !
Heel af en toe willen ze nog wel eens omruilen echter mag je dan het product NIET hebben gebruikt

MuziekLiefhebbert

• MetalSonic
oldsmelly schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:20:
[...]

Klopt en dat heb ik dus gedaan, uitvoerig zelfs !

In alle testen wordt deze kaart geroemt om zijn lage temperatuur bij gamen en nauwelijks hoorbare fans.
Ze geven in de testen aan dat bijvoorbeeld in BF4 met alles op Ultra de kaart niet boven de 70 graden komt,
Nou die van mij staat na 1 minuut al boven de 80 ! Met fans die spinnen als een gek met ditto herrie.

Nu begrijp ik dat het eea ligt aan de airflow in je kast etc maar die is gewoon goed, ik heb de Corsair 600T met een watergekoelde CPU. Verder is kast zowat leeg, 3 SSD en 1 gewone HD verder niks...

Idle met de fans uit wordt de CPU maar iets van 35-40 graden wat gewoon goed is (en conform de reviews). Echter als je ook maar een spel op start dan schiet die temp (te) snel omhoog,

Wat ik ze verwijt is dat er helemaal niet meer wordt meegedacht, echt alle (computer) kennis is compleet weg daar. Ze hebben de verkopers die nog wel iets verstand hadden van zaken verruild voor < 20 jarigen die meer vestand hebben van TV's en BBQ spullen dan van computeronderdelen.
Ze hebben geen testbalie meer..

Het einge wat ze kunnen doen is een standaard verhaal oplepelen van een A4 tje en je dan leuk mededelen dat het pas "eng" wordt als je CPU tussen de 90-100 graden heet wordt.

Wellicht ben ik ouderwets, maar als ik naar een zaak toe ga verwacht ik meer.
En dan begrijpen ze niet dat mensen alleen nog maar online kopen 8)7
Daar kan ik tenminste zonder reden van opgaaf mijn spullen retourneren en mijn geld terug krijgen.
Nu koop ik het in de zaak en kan ik fijntjes de tering krijgen, geen service geen hulp niks nada niente.
Ja ik mag de kaart opsturen/Langsbrengen en dan ben ik hem zeker 2 weken kwijt met bijna 100% kans dat ze zeggen.. "sorry meneer het hoort zo" eat dus volgens gerenomeerde sites niet zo is...
Dit had ik je allemaal al verteld op blz 1!... Je zult voet bij stuk moeten houden en het erop spelen dat je ontevreden bent over je aanschaf, je moet het op je emotionele ervaring gooien. Erop gooien dat je uit ging van een stille krachtpatser en niet van zo'n herrie monster. Omdat je niet tevreden bent wil je dus je geld terug. En volgens mij kan je ook als je bij de winkels koopt ipv online gewoon je geld terug krijgen. Je neemt je geld terug en je koopt een MSI of EVGA (krijgt ook goede recensies)

• oldsmelly
D4NG3R schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:33:
Hoe warm is het in de kamer waar dat systeem staat, wat heb je aan casefans, en in welke richting blazen deze?

Edit: En staat de behuizing naast je op het bureau of op de grond weggewerkt? De meeste reviews testen namelijk op 1m afstand.
Kamer is 21 graden op dit moment.

Waterkoeling fans blazen naar buiten, 1 hele grote case fan in de "dak" van de kast blaast naar buiten en 2 fans onderin de kast zuigen de koele lucht aan van buiten.
Verder geen mogelijkheden om een andere fan aan te sluiten volgens mij

[ Voor 6% gewijzigd door oldsmelly op 01-04-2015 13:48 ]

MuziekLiefhebbert

• oldsmelly
MetalSonic schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:45:
[...]

Dit had ik je allemaal al verteld op blz 1!... Je zult voet bij stuk moeten houden en het erop spelen dat je ontevreden bent over je aanschaf, je moet het op je emotionele ervaring gooien. Erop gooien dat je uit ging van een stille krachtpatser en niet van zo'n herrie monster. Omdat je niet tevreden bent wil je dus je geld terug. En volgens mij kan je ook als je bij de winkels koopt ipv online gewoon je geld terug krijgen. Je neemt je geld terug en je koopt een MSI of EVGA (krijgt ook goede recensies)
Yep .. helaas heb je gelijk gekregen :'(
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Heb je wat toe te voegen? Gebruik de 'wijzig'-knop. Je kunt prima meerdere posts quoten in een enkele reactie.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 02-04-2015 15:53 ]

MuziekLiefhebbert

• MetalSonic
oldsmelly schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:47:
[...]

Tja ik snap 't wel, je verwacht dit niet zeker niet als je bij zo'n bekende shop zo'n dure kaart koopt. Maar nu zul je toch echt even de figuurlijke bokshandschoenen aan moeten doen en assertief aan de slag gaan. Uit die onvrede maar, niet van "ja volgens mij euh kan dit niet of euhm ja ik denk dat 't niet klopt".

Gewoon simpel; dit is niet waar ik voor heb betaald, waar ik op rekende en ik wil daarom mijn geld terug, jullie hebben het product terug in goede staat en ik heb mijn geld weer.

(En als je dan je geld terug hebt dan bestel je een andere GPU bij een andere shop, Alternate is volgens de vergelijkswebsite nog één van de duurdere ik heb mijn gtx 980 besteld bij Afuture en dat scheelde zo'n 50 euro of meer zelfs t.o.v Alternate ten tijde van het bestellen)

• ETzPliskin

ETzPliskin

oldsmelly schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:47:
[...]

Kan je in dit geval ook niet bij de fabrikant terecht voor garantie oid?

• oldsmelly
Net een mailtje heen gestuurd, eens kijken wat dat opleverd...

Helaas zijn de klantenservice mensen ontzettend star en weigeren eigenlijk op de inhoud in te gaan

MuziekLiefhebbert

• MetalSonic
oldsmelly schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:56:
Net een mailtje heen gestuurd, eens kijken wat dat opleverd...

Helaas zijn de klantenservice mensen ontzettend star en weigeren eigenlijk op de inhoud in te gaan
Je kaart is nu toch bij alternate "ter reparatie?" zoja dan wanneer ze zeggen dat er niks mankeert gewoon toch je geld terug vragen :) .. 't is eigenlijk win-win.

indien zij na onderzoek vinden dat er niks mankeert dan kunnen ze hem zonder problemen terug nemen en aan iemand anders verkopen, indien zij vinden dat er wel wat mankeert dan sturen ze hem op ter reparatie naar de leverancier (wat ook fijn is want dan krijg je wellicht een refurbished die misschien wel iets beter is dan de gemiddelde asus 980..

[ Voor 31% gewijzigd door MetalSonic op 01-04-2015 14:08 ]

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:11
Ik heb exact dezelfde kaart, van Alternate (onderdeel van heel systeem dat ik bij ze heb gekocht) en ik hoor hem nooit. Heb nu WoW aanstaan op 1920x1200 met ultra instellingen en zelfs als ik als een gek ronddraai of vlieg of whatever, krijg ik hem niet boven de 72 graden (staat al hele ochtend te draaien), de fan max vandaag is 51% en de gpu usage 99%, voor lange tijden achter elkaar.
De PC staat redelijk dicht bij de verwarming en de kamer is nu 21 graden.

Dus op zich zijn jouw waarden veel hoger dan de mijne, bij exact dezelfde kaart.

• MetalSonic
Hmm shit ik zie pas nu dat de niet tevreden geld terug garantie niet zomaar geldt bij offline aanschaf in een winkel (waarom je wel online beschermt wordt en niet online is mij onduidelijk)..

dit maakt het wel lastiger, maar ook nu, voet bij stuk houden, desnoods een klacht indienen oid.

• MetalSonic
Bardu schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:17:
Ik heb exact dezelfde kaart, van Alternate (onderdeel van heel systeem dat ik bij ze heb gekocht) en ik hoor hem nooit. Heb nu WoW aanstaan op 1920x1200 met ultra instellingen en zelfs als ik als een gek ronddraai of vlieg of whatever, krijg ik hem niet boven de 72 graden (staat al hele ochtend te draaien), de fan max vandaag is 51% en de gpu usage 99%, voor lange tijden achter elkaar.
De PC staat redelijk dicht bij de verwarming en de kamer is nu 21 graden.

Dus op zich zijn jouw waarden veel hoger dan de mijne, bij exact dezelfde kaart.
De waarden die hij heeft heb je volgens mij nog niet eens bij de meest luidruchtige varianten van de Gtx 980.... gewoon kut dat het wel waarden zijn waarvan de leverancier zegt van "dat is nog acceptabel!".. maar acceptabel is het niet als je veel geld betaalt voor de stille game ervaring en dan dit krijgt. |:(
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Heb je wat toe te voegen? Gebruik de 'wijzig'-knop.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 02-04-2015 15:53 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

oldsmelly schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:19:
Ik heb een Corsair (midi) kast met een Watergekoelde CPU. (Weet even niet welke type)
En hoe zit het met de airflow? :) Een watergekoelde CPU draagt daar in ieder geval niets aan bij. Ik heb zelf ook de STRIX 980, ook via Alternate (online besteld) en zelf heb ik nergens last van. Ik heb dan weer wel een Coolermaster HAF 932 kast, waar 2x 23cm casefans in zitten en die altijd (dankzij PWM op de laagste stand) super stil draaien. Temperaturen heb ik nooit gemeten, maar veel geluid komt er ook van af, idle heb ik soms wel eens het idee, dat de PC uit staat, dan moet ik echt even checken of ie wel aan staat of niet.

EDIT:
Ik heb even GPU-Z gedownload en het tabje sensors open staan. De PC is de hele dag al idle, maar de GPU heeft wel een temperatuur van tussen de 55-60 graden, dus als dat al normaal is, dan is een 80 graden onder load ook vrij normaal hoor?

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/15/04/01/fza.png

Hou er echter rekening mee, dat softwarematige metingen altijd een ruime marge hebben, er kan dus maar zo een paar graden verschil in zitten (zowel negatief als positief). Ik zou me dus nergens zorgen om maken.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2015 14:37 ]

• oldsmelly
Ja precies met ff alles underclocked zelfs, en tijdens een potje BF4 Hardline gaan de fans naar 85% eb de kaart naar 84 graden....

Echter ik voelde aan de backplane toen de gpu 84 graden was en die was maar lauw warm.

Zou het kunnen zijn dat er iets verkeerd wordt uitgelezen ?
Ik heb een x79 moederbord (zie TS) en het PCI-expres slot waar de kaart inzit zou 3.0 moeten zijn echter als ik kijk dan zie in de utility van asus staan dat de bus interface PCI-E 2.0x16 @ x16 1.1 staan ?

In de game zegt GPU utility van asus 84 graden en zodra ik de game verlaat zet deze binnen 5 seconden weer 43 graden .

Geen idee of dat wat uitmaakt ?

edit typo : cpu moest gpu zijn

[ Voor 12% gewijzigd door oldsmelly op 01-04-2015 14:41 ]

MuziekLiefhebbert

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je het nu over GPU of over CPU? Dit zijn namelijk twee aparte onderdelen in je PC.
Kijk voor het gemak anders eens even met GPU-Z.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2015 14:42 ]

• oldsmelly
GPU cpu wat typo

MuziekLiefhebbert

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uiteraard maakt het uit voor de temperatuur. Binnen 5 seconden van 84 graden naar 43 graden is ook niet helemaal goed, dat is te snel lijkt me, maar kan me wel voorstellen dat je vrij snel ná het afsluiten van een spel wel een daling mag verwachten in temperatuur.

PCIE 3.0 vs PCIE 2.0 is verwaarloosbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2015 14:46 ]

• oldsmelly
CptChaos schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:31:
[...]
En hoe zit het met de airflow? :) Een watergekoelde CPU draagt daar in ieder geval niets aan bij. Ik heb zelf ook de STRIX 980, ook via Alternate (online besteld) en zelf heb ik nergens last van. Ik heb dan weer wel een Coolermaster HAF 932 kast, waar 2x 23cm casefans in zitten en die altijd (dankzij PWM op de laagste stand) super stil draaien. Temperaturen heb ik nooit gemeten, maar veel geluid komt er ook van af, idle heb ik soms wel eens het idee, dat de PC uit staat, dan moet ik echt even checken of ie wel aan staat of niet.

EDIT:
Ik heb even GPU-Z gedownload en het tabje sensors open staan. De PC is de hele dag al idle, maar de GPU heeft wel een temperatuur van tussen de 55-60 graden, dus als dat al normaal is, dan is een 80 graden onder load ook vrij normaal hoor?

[afbeelding]

Hou er echter rekening mee, dat softwarematige metingen altijd een ruime marge hebben, er kan dus maar zo een paar graden verschil in zitten (zowel negatief als positief). Ik zou me dus nergens zorgen om maken.
Zo dan deze waarden zijn TOTAAL anders dan bij mij,

Dit zijn mijn waarden

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/15/04/01/b0f.png

MuziekLiefhebbert

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je hebt je GPU nog steeds underclocked neem ik aan? Ik heb alles namelijk nog gewoon op default instellingen en heb enkel de Geforce Experience geïnstalleerd staan. Hogere RAM gebruik komt omdat ik dual screen heb. ;)

EDIT: Zojuist ook GPU Tweak geïnstalleerd van Asus en de PC een reboot gegeven, tot op heden nog weinig verschil eigenlijk, behalve dat de temperatuur nu iets gezakt is naar de 50-55 graden en momenteel lichtelijk aan het stijgen is.

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2015 14:59 ]

• oldsmelly
Alles weer op default gezet..

Dit is wel idle !

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/15/04/01/hr4.png

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/15/04/01/g4v.png

Dit is na 1 minuut in BF4

[IAfbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/15/04/01/4qy.png

[ Voor 27% gewijzigd door oldsmelly op 01-04-2015 15:05 ]

MuziekLiefhebbert

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-01 12:14
Gewoon blijven aandringen. Probeer dat eens. Nooit geschoten altijd mis.

[ Voor 39% gewijzigd door Jurrian120 op 01-04-2015 15:03 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoals het er nu naar uitziet, fungeert zijn kaart beter dan de mijne. ;)

• ETzPliskin

ETzPliskin

CptChaos schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:31:
[...]

EDIT:

[afbeelding]

Jouw GPU klokt niet terug als hij idle is? Lijkt mij ook niet echt normaal :P .

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ETzPliskin schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:17:
Jouw GPU klokt niet terug als hij idle is? Lijkt mij ook niet echt normaal :P .
Kan wellicht de driver zijn, 347.88 heeft ook wat DirectX issues. Maar inderdaad, de mijne lijkt op idle niet terug te klokken.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2015 15:19 ]

• Aethex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2024
De 980 Strix fan begint pas zijn werk te doen als de temperatuur de 60c heeft bereikt. De kaart bereikt dus een best hoge temperatuur in idle. Echter mijn Strix blijft rond de 60-70c hangen in load als de fans dus draaien.

• MetalSonic
Ex Nihilo schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:23:
De 980 Strix fan begint pas zijn werk te doen als de temperatuur de 60c heeft bereikt. De kaart bereikt dus een best hoge temperatuur in idle. Echter mijn Strix blijft rond de 60-70c hangen in load als de fans dus draaien.
60-72 onder load is ook normaal, dan is 't geluid dat de kaart produceert bijna verwaarloosbaar. Ga je echter richting de 80 of zelfs daarboven dan komt de stofzuiger los.

• Aethex
Fans op 80% is vrij eigenaardig ja, je zal meer iets verwachten rond de 30 of 50%.

Jammer genoeg is Alternate echt een schijtzaak als het over omruilen of geld terugkrijgen gaat. Ik zal blijven aandringen, dit is niet waarom je de kaart gekocht hebt. Je verwachtte een stille kaart en dat is hij niet. Volgens mij liggen de MSI 980 en Strix niet ver van elkaar qua prijs. Alternate moet niet moeilijk doen. Sinds dat Alternate van computerwinkel is overgestapt naar een soort van een poor man's Coolbue lijken ze nu over elke wissewasje dwars te liggen. Ik had ooit een Steelseries headset teruggestuurd die niet meer functioneerde vanwege een gare firmware update. Ze hadden hem zelf getest en inderdaad, hij was kaduuk. Kreeg ik mijn geld terug? Nee, want ik moest volgens Alternate 4 weken wachten totdat de fabrikant ook had geconstateerd dat de headset stuk was. Ik heb vaak met ze gemaild. Sindsdien bestel ik niet meer daar.

[ Voor 77% gewijzigd door Aethex op 01-04-2015 15:37 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij mij was het overigens inderdaad iets in de driver, ik draaide 347.88, nu terug op 347.52 en de kaart gedraagt zich hetzelfde als de TS. :) Lijkt me dus duidelijk dat de kaart van de TS dan ook gewoon goed is en normaal doet. :)

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/15/04/01/d6e.png

Heb ik nu dus. :)

Verwijderd

Ik gebruik aangepaste faninstellingen op mijn Strix, dat werkt veel beter in mijn systeem. In idle zit ik op 34 graden en bij full load ik op max 73 graden. Hierdoor is het gelijk veel stiller en temperatuur is prima.

• MetalSonic
CptChaos schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:35:
Bij mij was het overigens inderdaad iets in de driver, ik draaide 347.88, nu terug op 347.52 en de kaart gedraagt zich hetzelfde als de TS. :) Lijkt me dus duidelijk dat de kaart van de TS dan ook gewoon goed is en normaal doet. :)

[afbeelding]

Heb ik nu dus. :)
Wat de kaart van TS doet is dus niet wat normaal is. Check de reviews en uiteraard de website van ASUS zelf.

http://www.asus.com/us/Graphics_Cards/STRIXGTX980DC2OC4GD5/
ASUS Strix GeForce GTX 980 with factory-overclocked core delivers cool and silent gaming experiences

1279 MHz Boost clock for better performanc

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dit zijn de idle resultaten van de TS, geen idee wat daar niet normaal aan is. De fan draait toch ook niet, want idle? :? Dat de fan wél gaat draaien tijdens gaming, is toch geen verassing of wel? :) Ik heb op idle in ieder geval dezelfde resultaten nu. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2015 15:42 ]

• Aethex
Over hoe ze die idle temps hebben getest in recensies, tja daar heb ik zo mijn twijfels over.
Computer aangezet en dan vervolgens gpu-z bekijken ofzo. Want ik merk dat het langzaam omhoog gaat in idle modus. Het begint met 40c en dan na een tijd richting de 48-50.

Ik heb een Carbide 760T kast.

Ik zal Asus zelf niet gelijk gelove met hun marketing kreten als cool and silent gaming! Iets met een slager die zijn eigen vlees keurt.

Maar in ieder geval wat de OP beschrijft is normaal qua idle temps maar niet normaal qua load temps en fan speeds.

http://rog.asus.com/forum...TRIX-temperature-too-high

[ Voor 48% gewijzigd door Aethex op 01-04-2015 15:51 ]

• oldsmelly
Idle geen klagen inderdaad...

MuziekLiefhebbert

• Aethex
Ik heb hierboven nog een link gepost waarin iemand ook last heeft van te hoge load temps.
In die thread posten Asus medewerkers zelfs dat die temps niet normaal zijn.

Kan je onder de neus van Alternate duwen.

[ Voor 40% gewijzigd door Aethex op 01-04-2015 15:53 ]

• MetalSonic
Ex Nihilo schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:32:
Fans op 80% is vrij eigenaardig ja, je zal meer iets verwachten rond de 30 of 50%.

Jammer genoeg is Alternate echt een schijtzaak als het over omruilen of geld terugkrijgen gaat. Ik zal blijven aandringen, dit is niet waarom je de kaart gekocht hebt. Je verwachtte een stille kaart en dat is hij niet. Volgens mij liggen de MSI 980 en Strix niet ver van elkaar qua prijs. Alternate moet niet moeilijk doen. Sinds dat Alternate van computerwinkel is overgestapt naar een soort van een poor man's Coolbue lijken ze nu over elke wissewasje dwars te liggen. Ik had ooit een Steelseries headset teruggestuurd die niet meer functioneerde vanwege een gare firmware update. Ze hadden hem zelf getest en inderdaad, hij was kaduuk. Kreeg ik mijn geld terug? Nee, want ik moest volgens Alternate 4 weken wachten totdat de fabrikant ook had geconstateerd dat de headset stuk was. Ik heb vaak met ze gemaild. Sindsdien bestel ik niet meer daar.
Ik denk dat ik ook niks meer bestel bij Alternate, ik had mijn computer daar in elkaar laten zetten en toen ik hem hier thuis aan deed startte hij niet eens op. Ik heb zelf via veel gekloot en stres moeten ontdekken dat je blijkbaar je harde schijf moest voorzien van de nieuwste firmware. In plaats van dat ze dit daar hadden gedaan? Ondertussen wel 2 keer de computer opgestuurd en 50 euro kwijt gemaakt aan verzendkosten. 8)7 ergste was dat zij niks konden vinden,

Mja wat is de betrouwbaarste en voor de consument fijnste online webwinkel dan op dit moment? Ik heb zelf hele goede ervaring met Afuture, maar Informatique is volgens mij ook wel goed!

Videokaarten (om weer ontopic te gaan) als ze eenmaal werken dan is het genieten, anders is het één grote blok frustratie :z

• Aethex
Informatique, maar daar zijn de prijzen vaak wel wat hoger. Maar je krijgt er een prima service voor terug. Afuture ook prima trouwens.

[ Voor 21% gewijzigd door Aethex op 01-04-2015 16:01 ]

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 21:39

Die 'sterke daling' (lees, instorting van de temperatuur), dat heb ik ook ooit voor elkaar gekregen. (weliswaar op mijn CPU, niet een GPU. maar dat is verder niet relevant!)

De reden daarvoor was omdat ik het plastic vergeten was van de koeler te halen!(ook standaard dus 60 graden idle, 95graden load enzo.)

Het hoort gewoon niet, en anders stuur asus is een mailtje, screenshots erbij. en hun hoeven jou garantie niet af te handelen, maar als hun zeggen dat het klopt dat de kaart verkeerd is, dan dient de winkel dit in te nemen.

in mijn optiek is het geen discussie of de kaart wel of niet goed is, er is namelijk duidelijk een probleem met de koeling. anders zou de temperatuur niet zo rap weer na idle gaan, dat dient namelijk via 1. een e-macht te verlopen, of gewoon linear.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 13:00

Remi

Moo!

Mijn ervaring voor wat het waard is. Ik heb dezelfde kaart in een Obsidian 450D zitten met 2x 140mm input en 1x 120mm output. In idle mode zit mijn GPU rond de 50 graden en stressed rond de 75. Ik hoor wel dat de fans van de GPU gaan draaien maar daar heb ik geen last van omdat ik een headset gebruik. Dit is met een kamertemperatuur van circa 21/22 graden (pc staat tegen de radiator/verwarmingsbuizen).

Ter vergelijking mijn CPU doet 30 idle en 60 stressed. Het mobo zit op 28 en komt niet boven de 30 uit. Dit alles met stock settings.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 21:39
Remi schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:06:
Mijn ervaring voor wat het waard is. Ik heb dezelfde kaart in een Obsidian 450D zitten met 2x 140mm input en 1x 120mm output. In idle mode zit mijn GPU rond de 50 graden en stressed rond de 75. Ik hoor wel dat de fans van de GPU gaan draaien maar daar heb ik geen last van omdat ik een headset gebruik. Dit is met een kamertemperatuur van circa 21/22 graden (pc staat tegen de radiator/verwarmingsbuizen).
Het is intressanter om te zien hoe snel die kaart bij jou afkoelt, nadat die op 75 graden heeft gezeten. duurt dit langer of korter als 5 seconden?

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 09:08
Dit klinkt mij gewoon als een bad mount van de koeler...
Het is dan ook interessanter om te weten wat de temps doen onder stress. Van wat ik hier zo heb gelezen zal de kaart snel naar 60 graden schieten en dan langzaam oplopen omdat vanaf 60 graden de fans aan de bak gaan. Als de kaart direct doorschiet naar 80 graden is er gewoon iets niet goed. En heeft denk ik "geweoon" te maken dat de koeler niet goed in contact staat met de chip, door of niet goed aangedraaid of te veel/te weinig koelpasta...
Om er zekerder van te zijn dat het echt aan de kaart ligt kan je ook eens met een open kast testen, om te voorkomen dat de airflow in de kast een beperkende factor is. Je moet er vanuit gaan namelijk dat in reviews er eigenlijk altijd met een volledig open testbench getest wordt en daarom de temperaturen nog wel eens kunnen verschillen met een dichte kast.

Tot op zekere hoogte heeft alternate dan ook gelijk dat de kaart zelf tot >90 graden aankan zonder problemen. Het is echter niet hoe asus deze kaart heeft ontworpen, en daarmee is in princiepen het product van asus als geheel eigenlijk wel "defect"...

Zoals in deze review te zien is, is de koeler te verwijderen zonder dat er thermalpads vervangen hoeven worden en heb je dus alleen wat koelpasta nodig voor de gpu zelf. Ik zou persoonlijk dan ook niet moeilijk gaan lopen doen met alternate en 2+ weken gaan wachten tot ze ooit een keer erachter komen dat de kaart "correct" werkt, en zelf even de koelpasta vervangen. Nobody will know...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• MetalSonic
hoe is dit afgelopen? geld nog terug gekregen?

• oldsmelly
Vreemd dacht dat ik vanmorgen had gereageerd...

Heb van alternate geen medewerking gehad, nul noppes nada...

Ja een formulier die ik kan invullen, kaart langsbrengen, 2 weken kwijt en bijna 100% garantie dat ze dit normaal vinden. EN dan kan je dus ook gewoon even de "onderzoeks kosten" aftikken....

Ik heb er niet veel naar gekeken de afgelopen week, ik heb een sterfgeval gehad in de naaste famillie...

De kaart blijft onder full load (BF4 HL op alles Ultra) op 79-81 graden steken bij een kamer temp van 22.

Zal eens kijken naar de koelpasta....

Open kast maakt niks uit trouwens..

Bedank allemaal voor de reacties...

[ Voor 3% gewijzigd door oldsmelly op 10-04-2015 15:42 ]

MuziekLiefhebbert

• oldsmelly
Piepels even een update...

Afgelopen week even van die cleaning zooi en artic silver 5 gehaald..

Kaart uit de pc
Boel schoongemaakt
Dotje artic er op
Boel weer in elkaar
Pc weer dicht

en.....

Komt niet meer boven de 68 graden onder full load !!!!

Schandalig dat dit gebeurt met een kaart van dik 600 euro maar goed...

Ikkes weer heppie....

Bedankt allemaal voor de adviezen...

MuziekLiefhebbert

• Koninkje

Koninkje

oldsmelly schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:41:
Vreemd dacht dat ik vanmorgen had gereageerd...

Heb van alternate geen medewerking gehad, nul noppes nada...

Ja een formulier die ik kan invullen, kaart langsbrengen, 2 weken kwijt en bijna 100% garantie dat ze dit normaal vinden. EN dan kan je dus ook gewoon even de "onderzoeks kosten" aftikken....

Ik heb er niet veel naar gekeken de afgelopen week, ik heb een sterfgeval gehad in de naaste famillie...

De kaart blijft onder full load (BF4 HL op alles Ultra) op 79-81 graden steken bij een kamer temp van 22.

Zal eens kijken naar de koelpasta....

Open kast maakt niks uit trouwens..

Bedank allemaal voor de reacties...
Alternate is puur shit. Ik koop daar nooit meer wat. Mooi dat nu de temps beter zijn!

Show me your moves.

• MetalSonic
Koninkje schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:48:
[...]

Alternate is puur shit. Ik koop daar nooit meer wat. Mooi dat nu de temps beter zijn!
Waar koop jij? wat is dé winkel om je producten te kopen? :)

• Koninkje

Koninkje

MetalSonic schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:22:
[...]

Waar koop jij? wat is dé winkel om je producten te kopen? :)
Meestal Azerty, Megekko is okay, Afuture is ook prima. Ligt meestal aan de prijs. Maar als dat niet uitmaakt ga ik voor Azerty. Erg goede ervaringen mee.

Show me your moves.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
oldsmelly schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:34:

Kaart uit de pc
Boel schoongemaakt
Dotje artic er op
Boel weer in elkaar
Pc weer dicht

en.....

Ikkes weer heppie....

ff een shopreview achter laten hier op tweakers voor de slechte afhandeling van Alternate ;)
Als iedereen met zulk soort verhalen dit doet dan gaan ze er misschien eens wat aan doen.
Zo niet, dan voelen ze het wel in hun verkopen...

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 24-04-2015 09:45 ]

• Spekkie88
oldsmelly schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:34:

Kaart uit de pc
Boel schoongemaakt
Dotje artic er op
Boel weer in elkaar
Pc weer dicht

en.....

Ikkes weer heppie....

Fijn om te horen dat het op deze manier "makkelijk" op te lossen was. En inderdaad schandalig van asus dat dit zo uit de fabriek is komen rollen... Maarja overal worden jammer genoeg wel eens fouten gemaakt.
Arjant2 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:44:
[...]

ff een shopreview achter laten hier op tweakers voor de slechte afhandeling van Alternate ;)
Als iedereen met zulk soort verhalen dit doet dan gaan ze er misschien eens wat aan doen.
Zo niet, dan voelen ze het wel in hun verkopen...
Ondanks dat ik het met je eens ben dat de aftersales support van alternate tegenwoordig om te huilen is, is het bovenstaande probleem heel moeilijk om aan te kunnen tonen bij een shop. Daarnaast is de kaart zelf nooit terug geweest naar alternate en is er alleen verteld aan de OP dat er WAARSCHIJNLIJK niets gevonden zou worden. De reden dat dit soort dingen erg lastig aan te tonen zijn is omdat er fysiek niets mis is met de kaart. Op alle fronten werkt de kaart correct, er wordt niet teruggeklokt en er komen geen artifacts in beeld. Het probleem is alleen dat de kaart (veel) meer herrie maakt dan de door de FABRIKANT gesuggereerde geluidsproductie. Dus uit eindelijk komt het neer op iets "suggestiefs" waarbij de kaart niet voldoet aan de VERWACHTINGEN van de klant.
Vaak kan je in dit soort situaties alleen iets als je via de tech-support van de fabrikant kan aantonen dat het geluidsniveau niet conform de gestelde eisen is van de fabrikant.

Ik durf dan ook wel te stellen dat je bovenstaand probleem bij zowat iedere webshop zou hebben, omdat de kaart "gewoon werkt" waar die voor is bedoeld.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• oldsmelly
Mwa gewoon werkt dus niet maar goed dat is iets waar je inderdaad lastig uitkomt..

Maar de arrogantie, klantonvriendelijkheid en onproffessionaliteit aan de telefoon bij Alternate ontstijgt tegenwoordig nauwelijks het bedenkelijke nivo van Ziggo/Upc en consorten.

Wat mij berteft is Alternate niet meer het adres voor Computerhardware en adviezen.
Als je daar binnenkomt tegenwoordig denk je echt bij blokker of zo binnen te lopen.
Stoelen, tv's, BBQ en gereedschap is wat de klok slaat..
Vrees dat ze het zo op deze manier niet gaan redden.

R.I.P. Alternate... maar jullie hebben het aan jezelf te danken helaas

MuziekLiefhebbert

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk zat de koeler niet strak genoeg op de gpu waardoor hij te weinig contact maakte. Zelf ook gehad met een XFX 6870, zodra ik met m'n vinger op de heatsink duwde schoten de temps omlaag en de benodigde fanspeed ook. Helaas zaten er op die kaart stickertjes over de schroefjes van de koeler met 'Warranty void if removed'. Uiteindelijk toch maar gewoon de schroefjes aangedraaid aangezien opsturen voor garantie ik ook niet zag zitten.

Mooi iig dat je het zelf hebt kunnen oplossen en erg jammer dat Alternate geen goede service wou verlenen.

• Koninkje

Koninkje

Alternate verleent nooit goede service. Ik heb van hun een geopende GTX 970 ontvangen die gebrickt was. Ik terug mailen naar hun, krijg geen fatsoenlijke reactie. Vervolgens opgestuurd, moest nog de verzendkosten betalen ook, vroeg ik om een gepaste compensatie, krijg een zeer negatief en onredelijk antwoord terug.

Jammer, koop daar nooit meer wat en zal dit ook melden bij mensen die daar wel wat gaan willen kopen.

Show me your moves.

• Spekkie88
oldsmelly schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:36:
Mwa gewoon werkt dus niet maar goed dat is iets waar je inderdaad lastig uitkomt..

Maar de arrogantie, klantonvriendelijkheid en onproffessionaliteit aan de telefoon bij Alternate ontstijgt tegenwoordig nauwelijks het bedenkelijke nivo van Ziggo/Upc en consorten.

Wat mij berteft is Alternate niet meer het adres voor Computerhardware en adviezen.
Als je daar binnenkomt tegenwoordig denk je echt bij blokker of zo binnen te lopen.
Stoelen, tv's, BBQ en gereedschap is wat de klok slaat..
Vrees dat ze het zo op deze manier niet gaan redden.

R.I.P. Alternate... maar jullie hebben het aan jezelf te danken helaas
Persoonlijk heb ik ooit een zelfde "ghost" probleem gehad met mijn MSI laptop voorzien van een HD5870.
3D gaming ging allemaal prima, maar de decoder voor hardwarematig decoderen van video (aka films) was kapot. Dit resulteerde steevast in een BSOD zodra je een filmpje wilde afspelen... (En nee, het lag echt niet aan de drivers, ik had namelijk 2x hetzelfde model, don't ask, en als ik de grafische kaarten omwisselde, wisselde het probleem mee...)

Probeer dat maar eens bij het MSI repair center aan hun hoofd te peuteren... (Het was op een gegeven moment zelfs zo erg dat ze letterlijk de hoorn op de haak hebben gegooid midden in het gesprek...)
Uit eindelijk heb ik die laptop tot 3 keer toe terug moeten sturen omdat ik telkens vrolijk te horen kreeg dat er niets aan de hand was, want de laptop kon zonder problemen een uur lang 3DMark draaien... |:(

Maargoed, zoals vele al aangeven en waar ik het zelf ook zeker mee eens ben, is alternate al langere tijd niet meer "The place to be" als het aankomt op je computer hardware.
Wat erg zonde is want Alternate is lange tijd een begrip geweest in nederland, ondanks dat ze altijd maar 1 vestiging hebben gehad.
Zoals je zelf ook zegt, ze hebben het er zelf naar gemaakt ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Spekkie88 op 26-04-2015 18:27 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• MetalSonic
Hoe meer ik over Alternate denk hoe meer ik zoiets heb van "zij nooit meer"... Begon al met de gamepc die ik er had besteld. Na de bestelling meteen de 1600 euro over gemaakt. Leveren ze mij een computer die niet werkt.. Na 2 keer terug sturen zelf ontdekt dat ik de firmware van mijn hardeschijf moest updaten om de bios ellende te voorkomen. Ofzoiets, weet niet meer maar dat zorgt dan voor veel stres. Van andere hoor ik ook verhalen over ALternate die niet al te positief zijn..

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Apart, ik heb afgelopen week nog een Steelseries 6Gv2 opgestuurd voor RMA omdat er één toets spastisch was, en ik had binnen 3 werkdagen een nieuwe ramplank thuis.

Het kán dus wel bij Alternate...

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 14:31
Mooi dat je hem zelf hebt kunnen maken.. Blijft triest dat winkels "defecte" RMA's blijven door verkopen als nieuw zonder naar het probleem te kijken of ze er iets aan kunnen doen, wordt een andere klant er weer mee opgescheept.. In dit geval had Alternate het dus ook zelf makkelijk kunnen oplossen door de koeler even opnieuw te installeren zoals OP gedaan heeft.. Of hebben ze daar geen eigen technische dienst?
Pagina: 1