Beste tweakers, speciaal een accountje aangemaakt voor jullie raad.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nadruk ligt toch wel op (hardcore) gamen op maximale settings, twitchtv streaming en dit liefst zonder problemen, wat kunnen programmeren en de usual web browsing, graag wil ik een knaller van een desktop op zoveel mogelijk raakvlakken.
Ik zou ook graag een 2de en misschien ook een 3de scherm willen aanschaffen in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500/1600 euro+- euro excl scherm, toetsenbord en muis heb ik al, beetje meer kan/mag mits het de moeite is, assemblage inbegrepen.
Durf mij er zelf niet aan te wagen, ben nogal een leek op dit vlak.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope fresh start, ik game nu op een laptop van msi van 4 jaar oud tijd voor een upgrade, en overschakeling naar desktops, voor te blijven kunnen upgraden ik heb geen ervaring met desktops alleen maar met laptops.
Ik ben dus een huge leek op gebied van desktops samenstellen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst twee videokaarten, ik lees zo'n beetje overal dat de 2 970's in sli prijs/kwaliteit de moeite zijn, maar hoeveel games profiteren daar dan van? Niet veel precies.. En dan het recente geheugenprobleem. Misschien dan toch maar gaan voor een single gpu de 980, en iets later upgraden met een 2de?
Liefst een ssd van 256gig of 128 is misschien ook al genoeg, en een hd van 2t was het volgende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maakt niet uit, misschien voor de gpu wil ik wel bij nvidia blijven,maar als radeon echt beter is/kan zijn schakel ik gerust over.
Huidige laptop heeft een nvidia, ook weet ik niet of ik voor een 1440p gericht setup zou gaan of gewoon 1080p blijven 4k lees ik dat het momenteel nog niet echt doenbaar is kwa hardware, maar ik heb dan ook geen persoonlijke ervaringen mee, alleen maar wat ik lees op het web.
Hiervoor zit ik dus ook nog met een bijkomend probleem betreffende mijn scherm.
Lijkt mij misschien wat overkill/te duur?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Desktop-BBG: januari 2015 - Tweakers' koopadvies ga ik momenteel voor.
Maar ik sta open voor alles
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller en zuiniger hoe beter,wat iedereen dus wilt.
Voor de rest een zeer goede fps en max graph settings met in het vooruitzicht vooral the witcher 3 op max willen draaien. (zo max mogelijk wat atm doenbaar is natuurlijk) Ik ben nogal een graphic whore.
Ook vraag ik mij af of 8gb ram geheugen wel genoeg is,kan ik niet beter voor 16 gaan?
Ga je overklokken?
Niet van plan, maar als het de moeite waard is sta ik er zeker voor open,als leek word het wel nogal afgeraden.
Ga je voor de maximumprestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik zou graag voor het maximum willen kunnen gaan. Daarvoor diend een pc toch?
Alvast bedankt gasten!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nadruk ligt toch wel op (hardcore) gamen op maximale settings, twitchtv streaming en dit liefst zonder problemen, wat kunnen programmeren en de usual web browsing, graag wil ik een knaller van een desktop op zoveel mogelijk raakvlakken.
Ik zou ook graag een 2de en misschien ook een 3de scherm willen aanschaffen in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500/1600 euro+- euro excl scherm, toetsenbord en muis heb ik al, beetje meer kan/mag mits het de moeite is, assemblage inbegrepen.
Durf mij er zelf niet aan te wagen, ben nogal een leek op dit vlak.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope fresh start, ik game nu op een laptop van msi van 4 jaar oud tijd voor een upgrade, en overschakeling naar desktops, voor te blijven kunnen upgraden ik heb geen ervaring met desktops alleen maar met laptops.
Ik ben dus een huge leek op gebied van desktops samenstellen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst twee videokaarten, ik lees zo'n beetje overal dat de 2 970's in sli prijs/kwaliteit de moeite zijn, maar hoeveel games profiteren daar dan van? Niet veel precies.. En dan het recente geheugenprobleem. Misschien dan toch maar gaan voor een single gpu de 980, en iets later upgraden met een 2de?
Liefst een ssd van 256gig of 128 is misschien ook al genoeg, en een hd van 2t was het volgende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maakt niet uit, misschien voor de gpu wil ik wel bij nvidia blijven,maar als radeon echt beter is/kan zijn schakel ik gerust over.
Huidige laptop heeft een nvidia, ook weet ik niet of ik voor een 1440p gericht setup zou gaan of gewoon 1080p blijven 4k lees ik dat het momenteel nog niet echt doenbaar is kwa hardware, maar ik heb dan ook geen persoonlijke ervaringen mee, alleen maar wat ik lees op het web.
Hiervoor zit ik dus ook nog met een bijkomend probleem betreffende mijn scherm.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus PB287Q Zwart | € 479,90 | € 479,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 479,90 | |
Lijkt mij misschien wat overkill/te duur?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Desktop-BBG: januari 2015 - Tweakers' koopadvies ga ik momenteel voor.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 245,- | € 245,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 132,80 | € 132,80 |
| 2 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,- | € 718,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Corsair Obsidian 450D | € 118,90 | € 118,90 |
| 1 | Scythe Mugen MAX | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 86,70 | € 86,70 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 98,90 | € 98,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.579,75 | |
Maar ik sta open voor alles
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller en zuiniger hoe beter,wat iedereen dus wilt.
Voor de rest een zeer goede fps en max graph settings met in het vooruitzicht vooral the witcher 3 op max willen draaien. (zo max mogelijk wat atm doenbaar is natuurlijk) Ik ben nogal een graphic whore.
Ook vraag ik mij af of 8gb ram geheugen wel genoeg is,kan ik niet beter voor 16 gaan?
Ga je overklokken?
Niet van plan, maar als het de moeite waard is sta ik er zeker voor open,als leek word het wel nogal afgeraden.
Ga je voor de maximumprestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik zou graag voor het maximum willen kunnen gaan. Daarvoor diend een pc toch?
Alvast bedankt gasten!