Welke internet provider levert de beste modem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Topicstarter
Hoi, mijn internet abbo loopt volgende maand af en ik ben gewoon niet tevreden over mijn huidige provider (Tele2). Het probleem zit hem vooral in de modem, die is gewoon waardeloos. In de woonkamer is alles prima, maar als ik op bed Netflix wil streamen (verdieping hoger) dan lukt het zelfs met de range extender echt moeilijk. Met Telfort had ik dit probleem nooit. Nu kan ik natuurlijk vragen of zij nog altijd dezelfde modem gebruiken als een paar jaar geleden (sterker nog, die ligt nog altijd hier) maar wellicht kunnen jullie mij nog wat tips geven over welke aanbieders de beste WiFi op hun modems hebben zitten? Telfort heeft ook al aangegeven geen persoonlijk voorstel meer te willen doen omdat ik daar vorig jaar al geen gebruik van gemaakt heb (echt heel raar, ik bied mijzelf moedwillig aan, en ze springen hier niet met beide benen in. Die kunnen nog wel wat sales-lesjes gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

en zelf een wifi extender halen is geen optie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:28
Ga voor een provider waar je een eigen router kan gebruiken

Sowieso zijn range extenders bagger producten... Kijk anders is naar een andere oplossing om je bereik te vergroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 23:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je kunt ook gewoon je eigen hardware gebruiken...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Waar heb je de beschikking over? Kabel, glasvezel, ADSL? En waar gaat jouw voorkeur naar uit? Als ik bij de providers kijk en dan met name op hun fora, kan ik zo zien welke modem ze aanbieden. Dat is een kwestie van een beetje goed zoeken. Wellicht is zelf een goede modem kopen ook een optie... al is dat bij sommige providers lastiger om te configureren....

Doe een postcode-check en laat ons zien waar je allemaal beschikking over hebt bij jouw postcode. Budget is ook wel handig om te weten, net als de gewenste snelheden. Een provider kiezen puur om de modem/router is niet echt handig. Snelheid, stabiliteit, maandlasten en service is net zo belangrijk...

[ Voor 30% gewijzigd door Han op 31-03-2015 19:05 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 14:53

Dazzler2120

FP ProMod
Investering maken, eigen apparatuur aanschaffen en je hebt nooit meer ergens last hiervan (maakt niet uit welke provider...)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Als je gegarandeerde snelheid wilt hebben dan heeft Ziggo (of NU nog upc) een goede snelheid en sowieso de optie om de meegeleverde router in bridge modus te laten zetten door de klantenservice zodat je eigen router kan gebruiken.

Glasvezel heb ik hier niet dus weet niet of glasvezel providers dat ook bieden.

[ Voor 15% gewijzigd door Zombymario op 31-03-2015 20:15 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57

Sabbi

je denkt aan mij.

Verbind je soms met je nieuwe modem op 5GHz terwijl je oude modem op 2.4GHz zat?

5GHz heeft namelijk merkbaar minder ver bereik dan 2.4, dat kan vooral met muren/vloeren ertussen een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zombymario schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:14:
Glasvezel heb ik hier niet dus weet niet of glasvezel providers dat ook bieden.
Ik weet niet of dit voor alle glasvezelproviders geldt, maar bij Tweak hoef je helemaal niets van hun apparatuur te gebruiken (behalve de NTU natuurlijk). Uit de NTU komt gewoon Ethernet en daar kan je direct je eigen router inprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij kabel kan je altijd je eigen apparatuur gebruik (router in bridge modus). Via DSL of glasvezel heb je te maken met IPTV. Ik denk dat enkel Tweak je van de informatie voorziet om dat werkend te krijgen op je eigen apparatuur.

Makkelijkste is wifi uitschakelen op het standaard apparaat en zelf een eigen accesspoint (in hetzelfde netwerk) aansluiten. Deze kan je ook optimaal plaatsten ipv in de meterkast of beneden in een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-06 23:22
Ik hoor iedereen klagen over het Ziggo modem terwijl het bij mij toch wel goed werkt, oke het is niet de snelste en qua wifi bereik is ook niet groot om er tot het einde van de straat te komen..

Terwijl wijj er toch met meestal 20 devices erop zitten handelt het de Cisco wel goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:28
Sabbi schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:46:
Verbind je soms met je nieuwe modem op 5GHz terwijl je oude modem op 2.4GHz zat?

5GHz heeft namelijk merkbaar minder ver bereik dan 2.4, dat kan vooral met muren/vloeren ertussen een hoop schelen.
Tele2 en 5ghz? Die leveren bij ADSL(2) klanten nog steeds een modem met enkel wifi G ondersteuning |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

5ghz bied tele2 niet aan en dat heeft ook niet zoveel zin. Op Adsl 2+ komt niet verder dan 20Mbit.

Je kan het beste gewoon een provider kiezen die je snelheid kan leveren. Bij de kabelaars kun je het modem in bridge zetten met een eigen router er achter.

De vraag is alleen wat er leverbaar is op jou locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:31
De enige providers die enigszins goede routers leveren, zijn Xs4all en Solocn, dat zijn de FritzBoxen.

Over het algemeen kun je bij bijna elke provider een eigen router/vervangende modemrouter neerzetten, maar de providers leveren daar geen ondersteuning. Sommige proberen het te blokkeren, maar meestal is er wel een (onofficiele) workaround te vinden om het te omzeilen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fietsbel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:00:
en zelf een wifi extender halen is geen optie?
Heb ik, maar ook dat is geen daverend succes (ding crasht regelmatig). Heb net Tele2 aan de lijn gehad, en er nog even over gesproken, maar toen hij de instellingen aanpaste zodat ze optimaal zouden moeten zijn haalden we nog geen 10% meer van wat het moest zijn. We zitten nu weer op ong. de helft.

Ik heb tevens niet echt de behoefte een nieuwe modem aan te schaffen, maar ik heb hier nog een zyxel p-2812hnu-f1 liggen. Die was van Telfort. Zou ik iets met dat ding kunnen waardoor we op meer plekken in huis internet krijgen? Met de huidige Tele2 verbinding, of met een nieuw abonnement elders?
timmie1 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:14:
De enige providers die enigszins goede routers leveren, zijn Xs4all en Solocn, dat zijn de FritzBoxen.

Over het algemeen kun je bij bijna elke provider een eigen router/vervangende modemrouter neerzetten, maar de providers leveren daar geen ondersteuning. Sommige proberen het te blokkeren, maar meestal is er wel een (onofficiele) workaround te vinden om het te omzeilen.
Voor de prijzen die zij rekenen moet het wel heel goed zijn inderdaad. We betalen nu 35 euro per maand.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 104562 op 01-04-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wacht even, je wilt dus van ISP wisselen omdat je WiFi-bereik niet goed is? Je snapt toch wel dat WiFi eigenlijk helemaal geen 'taak' is van je ISP? Dat je een modemrouter krijgt is leuk, maar als je de boel goed wilt aanpakken zorg je gewoon voor je eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Compizfox schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:04:
Wacht even, je wilt dus van ISP wisselen omdat je WiFi-bereik niet goed is? Je snapt toch wel dat WiFi eigenlijk helemaal geen 'taak' is van je ISP? Dat je een modemrouter krijgt is leuk, maar als je de boel goed wilt aanpakken zorg je gewoon voor je eigen apparatuur.
Als de kwaliteit van de geleverde router/modem slecht is bij een provider, waarom niet? Als een andere provider bv een betere router levert (waar je dus ook niets voor hoeft bij te betalen), waarom zou je dan extra kosten moeten maken om iets werkend te krijgen als een andere provider betere hardware levert?

Ik koop standaard wel eigen hardware, maar als ik afhankelijk zou zijn van die fritzbox van Xs4all, was ik ook meteen overgestapt naar een provider die wat beter spul levert (bereik van dat ding is echt een drama).

In zijn situatie zou je nog kunnen overwegen om een degelijke AP te nemen (die zijn veelal iets goedkoper dan routers), deze gewoon aan de router hangen (let op DHCP). Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan bij mijn Caiway lijn, ook daar hebben ze een modem van kwaliteit Trust.

Vorig jaar was er nog een grote test op hardware.info van AP's, waar ook het bereik aan bod kwam. Mogelijk dat je daar dus eentje van kan nemen en die gewoon aan je router hangen.

edit, linkje
edit 2, verkeerde, even nog zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 01-04-2015 17:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

SinergyX schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:14:
[...]

Ik koop standaard wel eigen hardware, maar als ik afhankelijk zou zijn van die fritzbox van Xs4all, was ik ook meteen overgestapt naar een provider die wat beter spul levert (bereik van dat ding is echt een drama).
Het punt is juist dat je niet afhankelijk bent van de hardware van je provider. Het is eigenlijk al erg genoeg dat ISPs tegenwoordig modemrouters meeleveren die je verplicht moet gebruiken, omdat de SIP-gegevens van telefonie hier bijvoorbeeld instaan en je ISP die niet wil vrijgeven. Eigen zouden ISPs zich helemaal niet moeten bemoeien met jouw thuisnetwerk. Gelukkig kun je bij veel providers er wel omheen (ik weet bijvoorbeeld van Ziggo dat je je modemrouter in 'bridge'-modus (dus modem-only zeg maar) kunt laten zetten zodat je je eigen router erachter kunt hangen zonder double NAT hoeven te doen.)

Daarom vind ik de aanpak van Tweak wel goed: Hier heb je een NTU en een (niet-gemodificeerde!) Zyxel-router die je zou kunnen gebruiken. Internet komt binnen op VLAN 34, IP-over-Ethernet, hier zijn je SIP-gegevens, doe er iets leuks mee.

Ik snap wel dat TS dit allemaal niet wil (en ook niet hoeft!), maar als je beter WiFi-bereik wilt, is natuurlijk de juiste oplossing daarvoor om een AP bij te plaatsen. Niet om van ISP te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je inSSIDer al eens gedraaid en gekeken of er niet toevallig in de tussentijd nieuwe of andere WiFi netwerken er zijn bijgekomen in de buurt ? (of buren die een babyfoon hebben aangeschaft of draadloze camera's oid ?)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Compizfox schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:04:
Nee, ik wil niet overstappen omdat het WiFi-bereik niet goed is, ik wil overstappen omdat we niet eens de helft van de maximale downloadsnelheid halen (op onze locatie volgens de gegevens van Tele2 moeten we 39MBit halen, maar we halen gemiddeld 15) én omdat de modem ook nog eens waardeloos is in ons huis.

Dat is het probleem :)

Voor ik mijn apparatuur op orde maak, zal eerst hun apparatuur goed moeten functioneren me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:20

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Compizfox schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:32:
[...]

Het punt is juist dat je niet afhankelijk bent van de hardware van je provider. Het is eigenlijk al erg genoeg dat ISPs tegenwoordig modemrouters meeleveren die je verplicht moet gebruiken, omdat de SIP-gegevens van telefonie hier bijvoorbeeld instaan en je ISP die niet wil vrijgeven. Eigen zouden ISPs zich helemaal niet moeten bemoeien met jouw thuisnetwerk. Gelukkig kun je bij veel providers er wel omheen (ik weet bijvoorbeeld van Ziggo dat je je modemrouter in 'bridge'-modus (dus modem-only zeg maar) kunt laten zetten zodat je je eigen router erachter kunt hangen zonder double NAT hoeven te doen.)

Daarom vind ik de aanpak van Tweak wel goed: Hier heb je een NTU en een (niet-gemodificeerde!) Zyxel-router die je zou kunnen gebruiken. Internet komt binnen op VLAN 34, IP-over-Ethernet, hier zijn je SIP-gegevens, doe er iets leuks mee.

Ik snap wel dat TS dit allemaal niet wil (en ook niet hoeft!), maar als je beter WiFi-bereik wilt, is natuurlijk de juiste oplossing daarvoor om een AP bij te plaatsen. Niet om van ISP te wisselen.
idd ben er ook ni blij mee :|

Heb nu een Genexis FiberXport OCG-1012n_V2 met een kuch :F experiabox V8

Had liever mij oude Genexis OCG-118m FiberXport modem willen gebruiken maar dat kon/wilde ze niet :?

Edit: Pas verhuist 800Meter verder maar heb zelfde Popstation

[ Voor 4% gewijzigd door MCP cloud op 07-04-2015 13:31 ]