Op zich is wijnig mis met de data uit de Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive? review.
Het probleem is dat er geen vergelijk met de concurrentie gemaakt wordt, en dat er in zijn geheel niet over de laatste problemen met TLC NAND gesproken wordt.
Daar er geen vermelding is gemaakt dat er TLC NAND wordt gebruikt, en de vraag is of het gebruik van 40nm TLC 3D NAND het probleem heeft opgelost dat men had met 19nm TLC NAND gebruikt in de 840 EVO.
Het kan zeer goed zijn dat de 4x grotere cellen betrouwbaarder zijn in het vast houden van hun waardes over langere tijd, maar ik heb daar iig nog geen reviews of uitspraken van Samsung over gezien, dat dat probleem is opgelost!
Vragen die op zijn minst aan Samsung gesteld hadden mogen worden, gezien de problemen met de 840 EVO.
Wilbert de Vries in 'reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?'
En van daar boven op geen uitspraken gedaan worden over de betrouwbaarheid van TLC NAND op 40nm, zou iig een vraag zijn geweest die ik als SSD tester aan Samsung had gesteld ter aanvulling van de review.
Het probleem is dat er geen vergelijk met de concurrentie gemaakt wordt, en dat er in zijn geheel niet over de laatste problemen met TLC NAND gesproken wordt.
Daar er geen vermelding is gemaakt dat er TLC NAND wordt gebruikt, en de vraag is of het gebruik van 40nm TLC 3D NAND het probleem heeft opgelost dat men had met 19nm TLC NAND gebruikt in de 840 EVO.
Het kan zeer goed zijn dat de 4x grotere cellen betrouwbaarder zijn in het vast houden van hun waardes over langere tijd, maar ik heb daar iig nog geen reviews of uitspraken van Samsung over gezien, dat dat probleem is opgelost!
Vragen die op zijn minst aan Samsung gesteld hadden mogen worden, gezien de problemen met de 840 EVO.
Wilbert de Vries in 'reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?'
Bij deze dan.Zou je de moeite willen nemen om bijvoorbeeld in GR uit te leggen hoe we hier wel mee moeten omgaan volgens jou?
Nee je krijgt kritiek omdat er geen vergelijking gemaakt wordt met de concurrentie.Als we de ssd's niet testen krijgen we kritiek en als we ze wel testen ook.
En van daar boven op geen uitspraken gedaan worden over de betrouwbaarheid van TLC NAND op 40nm, zou iig een vraag zijn geweest die ik als SSD tester aan Samsung had gesteld ter aanvulling van de review.
Voor mij maakt het weinig meer uit, (SSD test zijn voor mij net ietsjes spannend dan geheugen tests), maar deze SSD test zouden iig aangevuld horen te zijn met test data van de directe concurrenten.Uiteraard beseffen we dat de verschillen klein zijn. Dat is de hele reden dat dit een korte review is. Veel spannends is er niet gebeurd op de ssd-markt. Het alternatief is dat we ssd's niet meer testen zodra ze beschikbaar zijn, maar opsparen en dan eens per zes maanden een overzicht publiceren.
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?