Windows 7 - Programma's reageren (heel kort) niet probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Hey,

Ik heb laatst een nieuw mobo en CPU gekocht en dus opnieuw Windows 7 geinstalleerd.
Echter, bij bepaalde programma's heb ik er last van dat het programma voor een splitseconde op (reageert niet) staat en dan het beeld naar het bureaublad gaat, en gelijk erna weer terug naar het programma.

Bij bijvoorbeeld Chrome heb ik het niet, bij Sony Vegas of een simpel spel zoals Minecraft wel.
Het gebeurd maar voor 1/10 van een seconde maar toch merk ik het, is hier meer over bekend?
Kon niks vinden op google, ook geen idee wat ik moet zoeken.. ligt niet aan de videokaart, want die zat er eerst niet in en toen had ik dit ook, nu videokaart erin gestopt en alsnog dit probleem.

Ligt het aan de Windows 7 installatie?

Aangezien dit alleen in Minecraft en Sony Vegas gebeurt, moet het aan iets met 3D/Video te maken hebben toch? Ik heb er geen verstand van :/

[ Voor 9% gewijzigd door Mezzid op 31-03-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 09:26

Da Rock

DevOps

Gebruik je verschillende soorten RAM? Of heb je een setje van dezelfde MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Gewoon een setje:
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C8

Ik weet wel dat dezxe 1600 Mhz is en mijn i5 2500k alleen 1300 Mhz ondersteunt, kan hier een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 09:26

Da Rock

DevOps

Zou kunnen, maar denk eerder dat je moederboard iets niet ondersteund? Je kan proberen een memtest te draaien om te kijken of er iets aan de hand is met je ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Net uitgevoerd, kwamen 0 fouten uit dus ligt niet aan t ram :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mezzid schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:04:
Net uitgevoerd, kwamen 0 fouten uit dus ligt niet aan t ram :(
Al eerder gedaan, of slechts een korte memtest? Een fatsoenlijke memtest duurt namelijk meerdere uren.
Verder al je logs doorgebladerd in Windows? Wat kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:07:
[...]

Al eerder gedaan, of slechts een korte memtest? Een fatsoenlijke memtest duurt namelijk meerdere uren.
Verder al je logs doorgebladerd in Windows? Wat kunnen vinden?
Ik heb de memtest van Windows zelf gedaan net en die duurde inderdaad maar 5 minuten, echter heb ik dit setje ram geheugen voor m'n upgrade ook gebruikt en toen had ik nergens last van.. Ik zat al te denken dat de fout bij Java of iets dergelijks kan liggen maar ik heb die al meerdere keren opnieuw geinstalleerd en probleem blijft zich voordoen.

Geen idee waar ik moet kijken voor Windows logs :?

Inmiddels het idee dat het bij Sony Vegas is verholpen en het probleem zich alleen nog in Minecraft voordoet, nu zou dat niet zo heel erg zijn maar wil het toch werkend hebben voor wanneer ik het zou willen gebruiken.

Het kan zijn dat het alleen aan Minecraft ligt, die staat ook de hele tijd op (reageert niet) als ik in het taakbeheer panel kijk, bij Sony Vegas dus niet meer.

Maar nogmaals, eerst had Sony Vegas dit probleem dus ook, hierdoor weet ik dus niet of het nou puur aan Minecraft ligt of iets software/hardwarematig fout zit

Edit: Ik zie dat Sony Vegas het nog steeds heeft, maar gewoon een stuk minder

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2je4g9g.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mezzid op 01-04-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Gefixed:
http://www.mydigitallife....ith-not-responding-error/

Ik had een tijdje terug dus een of ander programma gebruikt om de shortcut dingetjes bij mijn desktop iconen weg te halen en toen aangekruist dat programma's sneller mochten worden afgesloten, hierdoor ontstond het probleem dus. Na die 2 bestanden te hebben verwijderd met regedit is het probleem opgelost :)
Pagina: 1