Windows CE 5.0 Round Robin DNS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
Ik heb een applicatie die via RDP benaderd wordt en geïnstalleerd staat op 2 fysieke servers.
Om een HA-omgeving op te zetten heb ik 2 identieke A-records aangemaakt die elk verwijzen naar de specifieke server. (DNS Round Robin)

Nu heb ik deze opzet getest met mijn laptop (Win 8.1) en doet perfect wat ik verwacht. (als 1 server uitstaat wordt er naar de andere geconnecteerd)
Echter moet deze applicatie ook opstartbaar zijn vanaf een handscanner dat Windows CE 5.0 draait.
Op 1 of andere manier kan deze handscanner niet overweg met Round Robin DNS load balancing.
Heb 1 van de 2 servers afgezet en connecteren lukt niet vanop de scanner.
Foutmelding: "The connection was ended because of a network error"

Als ik IP van host afzonderlijk ingeef lukt dit wel.
Heb weinig ervaring met Windows CE 5.0 en vind via google geen info hieromtrent vandaar dat ik hier mijn vraag lanceer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

http://www.virtualization...minal-services-part1.html

Als ik bij de cons kijk, zie ik er twee waar jij wel eens last van zou kunnen hebben.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
Het loadbalancen van een remote desktop omgeving dien je anno 2015 naar mijn idee met een connection broker te doen en niet dmv DNS round robin.
Alleen al ivm sessie reconnects heeft een broker bij mij altijd de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dotacom schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:23:
Nu heb ik deze opzet getest met mijn laptop (Win 8.1) en doet perfect wat ik verwacht. (als 1 server uitstaat wordt er naar de andere geconnecteerd)
Dat zal eerder puur toeval geweest zijn. DNS Round Robin houdt namelijk 0,0 rekening met het niet beschikbaar zijn van de achterliggende hosts. Je DNS-client krijgt twee ip-adressen terug (in een bepaalde volgorde) en gaat de eerste van deze twee gebruiken om de verbinding mee op te zetten. In dit geval heb je gewoon geluk gehad.

Je Windows CE device krijgt dezelfde ip-addressen terug, maar in een andere volgorde. In het geval van het CE device staat dan het ip-adres van de niet meer beschikbare host al eerste in de lijst. Vandaar dat die test fout gaat.

Dit kun je eenvoudig controleren door op beide devices je dns-cache te controleren.
Echter moet deze applicatie ook opstartbaar zijn vanaf een handscanner dat Windows CE 5.0 draait.
Op 1 of andere manier kan deze handscanner niet overweg met Round Robin DNS load balancing.
"Round Robin DNS Load Balancing" bestaat niet. Het is "DNS Round Robin", daar zit geen load balancing in.
DNS Round Robin may not be the best choice for load balancing on its own, since it merely alternates the order of the address records each time a name server is queried. There is no consideration for transaction time, server load, network congestion, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 01-04-2015 16:23 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B