Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Accespoint op router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• sander.bass
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-10 13:54
Ik heb een oude wireless router van Sitecom in de meterkast staan. Dat geeft natuurljik een heel slecht bereik in huis. Daarom heb ik een losse TP-Link acces point gekocht. Helaas kan ik die niet rechtstreeks op de modem aansluiten omdat ik ook nog een desktop wired heb aangesloten.

Mijn vraag is dus, kan ik dit acces point gewoon wired op één van de routerpoorten aansluiten? Ik denk dat het wel handig is om het wireless gedeelte van de oude router uit te zetten.

Bedankt voor de hulp!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Zonder de exacte configuratie te kennen: Ja

Uit beheeroogpunt is het misschien wel handig om dat access point een static IP te geven, uiteraard buiten de DHCP range van je router.

• sander.bass
The Realone schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:21:
Zonder de exacte configuratie te kennen: Ja

Uit beheeroogpunt is het misschien wel handig om dat access point een static IP te geven, uiteraard buiten de DHCP range van je router.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb geen idee waar je het over hebt. Heb totaal geen verstand van deze zaken.

• The Realone
sander.bass schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:45:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik heb geen idee waar je het over hebt. Heb totaal geen verstand van deze zaken.
Vooruit, gaat ie.

Je benaderd je router nu door het IP adres ervan in je browser in te typen, toch? Dat access point gaat ook een IP adres krijgen. Dat kan ie automatisch ontvangen als je hem op je router aansluit, maar dan zul je ergens in je router moeten zoeken welk IP adres hij daadwerkelijk gekregen heeft voordat je erbij kunt. Anders heb jij geen idee welk adres je in moet typen om in de configuratie van het access point te komen.

Omdat dat IP adres kan veranderen over tijd omdat het dynamisch toegewezen wordt moet je dat iedere keer in je router opzoeken. Dat is de reden dat, voor dat soort apparaten in je netwerk, er meestal een vast IP adres ingesteld wordt wat dus nooit verandert.

Voorbeeld: Jouw interne netwerk is 192.168.1.0/24. De router heeft IP 192.68.1.1 en deelt automatisch adressen uit in jouw netwerk lopend van 192.168.1.100 tot 192.168.1.199. Sluit je dat access point aan dan krijgt ie dus 1 van die 100 adressen. Makkelijker is dan om in het access point een statisch IP adres in te stellen, bijvoorbeeld 192.168.1.50. Belangrijk is dan om dat buiten de reeks te houden die jouw router uitgeeft, anders bestaat het gevaar van dubbele adressen.

Nu vind ik eigenlijk dat ik al teveel uitgelegd heb, dit is eigenlijk allemaal wel te vinden op het grote WWW. ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46

DukeBox

loves wheat smoothies

The Realone schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:56:
Nu vind ik eigenlijk dat ik al teveel uitgelegd heb, dit is eigenlijk allemaal wel te vinden op het grote WWW. ;)
Of gewoon de sticky: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point (in het juiste forum) of anders een van de andere 500+ topics hier over ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• The Realone
DukeBox schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:59:
[...]

Of gewoon de sticky: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point (in het juiste forum) of anders een van de andere 500+ topics hier over ;)
Kan ook nog, tis maar goed dat ik me verveelde. :p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze vraag gaat helemaal niet over (Overige) hardware maar over netwerken, daar hebben we een apart subforum voor die gek genoeg "Netwerken" heet :z

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• sander.bass
Excuus voor mijn verschrikkelijke luihuid! En ontzettend bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1